Graag commentaar!
Ziet er fraai uit, maar te weinig gekleurde en reflecterende vlakken als je het mij vraagt
Ik heb deze discussie een beetje gevolgd en heb op basis daarvan een aantal uitgangspunten zitten verzinnen. Belangrijkste punten zijn de kleuren en de vorm.
De basiskleuren moeten m.i. blijven zoals ze nu zijn, met dit verschil dat wit wordt vervangen door zilvermetalic (hogere inruilwaarde).
Voor de kleuren van de striping grofweg twee varianten:
rood met geel voor hulpverlening (beide reflecterend)
blauw met geel voor handhaving (beide reflecterend)
De achterzijde is in alle gevallen fluor-oranje met fluor geel; dat valt denk ik het beste op voor achteropkomend verkeer. De herkenbaarheid doet daarbij dus iets inleveren voor betere zichtbaarheid.
Qua vorm ben ik wel voorstander van het Battenburg principe, maar dan gevormd tot een pijl die wijst naar de voorzijde van het voertuig (zie eerder ontwerp in dit topic). De striping op de motorkap lijkt aardig op de huidige striping, maar dan wel symmetrisch.
Van die mooie voertuigtekeningen gaat mij niet lukken, maar schematisch ziet het er dan zo uit. (linksboven is bestuurderszijde, rechtboven passagierszijde, linksonder met tekst de voorzijde, rechtsonder de achterzijde). Voor de Douane is een uitzondering gemaakt in kleur (groenblauw in plaats van blauw), voor defensie (EOD en dat soort diensten) is een combinatie van hulpverlening (rood) en handhaving (blauw). Nieuw is een striping voor multi diensten, zoals verbindings- en commandofaciliteiten, multi-piketvoertuigen, stafauto's, etc.
Tot zover mijn hersenspinsel van vandaag