Nice! Zijn de tussenvlakken dan wit en ook reflecterend?
Dat heb ik nog even opengelaten maar het zou zeker zin hebben. Het valt me nu overigens pas op dat de basiskleur van de gebruikte Amarok een soort ongedefiniëerd witzilvergrijs is (hangt kennelijk van de gebruikte monitor af
) en als de basiskleur (zoals Maarten oppert) zilver zou worden zou ik zéker de tussenvlakken wit reflecterend willen hebben.
Overigens een reactie op het hersenspinsel van laatstgenoemde: het schema zit goed en systematisch in elkaar, maar is wel een hele overgang vanuit de huidige kleurstelling/striping (voor opbouwers/stickeraars en voor het publiek).
Nog een kleine toevoeging: Maarten's douanevoorstel lijkt (misschien op de zilveren basiskleur na dan) erg op de kleurstelling die in het Verenigd Koninkrijk en langzaam ook in Zweden, Noorwegen, Denemarken aan ambulances gegeven wordt - dit heb ik ook ongeveer zo in mijn pijlbattenburg-VW-T5-ambu gebruikt. Geeft dit misschien kans op verwarring?
De achterzijde is in alle gevallen fluor-oranje met fluor geel; dat valt denk ik het beste op voor achteropkomend verkeer. De herkenbaarheid doet daarbij dus iets inleveren voor betere zichtbaarheid.
Als je (fluo-)rood bedoelt i.p.v. fluo-oranje ga ik met je mee (oranje en geel hebben vermoedelijk net iets te weinig contrastverschil zodat de verdrijvingsstrepen niet genoeg zullen opvallen).
Als de herkenbaarheid van achteren toch nog als belangrijk wordt ervaren zijn daar overigens ook nog wel trucs voor te verzinnen, bijvoorbeeld een smalle half-Battenburg in de herkenningskleuren (bij politie en KMar bijv. dus geel/blauw) boven de omgekeerde V-vorm van de voorgestelde achtermarkering. Zoiets als dit: