Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270803 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #390 Gepost op: 7 januari 2012, 23:23:11
Wat mij betreft gewoon de striping uitvoering laten wat model betreft wat het nu is alleen dan wel dat alles ook in het donker
goed zichtbaar en reflecterend is en dan de Belgische Fluo Oranje bumpers erop en klaar is het.
Ik zie nu steeds meer wanstaltige combinaties verschijnen die het niet beter maken naar mijn mening.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #391 Gepost op: 7 januari 2012, 23:53:39
Wat mij betreft gewoon de striping uitvoering laten wat model betreft wat het nu is alleen dan wel dat alles ook in het donker
goed zichtbaar en reflecterend is en dan de Belgische Fluo Oranje bumpers erop en klaar is het.
Ik zie nu steeds meer wanstaltige combinaties verschijnen die het niet beter maken naar mijn mening.

Ach ... het kan helemaal geen kwaad om eens verder te kijken dan hetgeen dat er nu is.
Dat dat inderdaad kan lijden tot proefballonnetjes die op zijn minst gezegd niet echt erg mooi zijn moge duidelijk zijn. Kwestie van smaak maar ook van open minded zijn.
Ik ben de laatste die zal zeggen dat "onze" Nederlandse BZK striping niet mooi is maar ben ook erg gecharmeerd van de aangepaste Batenburg striping met de kleurencombinatie zoals deze voorgesteld werd door Maarten en verder uitgewerkt werd door FD.
Over die uitwerking gesproken ...

Moeten de pijlpunten scherper of is dit zo OK? (NB bij fend-off vervlakken ze natuurlijk wel, waardoor de pijlwerking afneemt).

Pijlpunten zijn ok wat mij betreft maar mis eigenlijk de smalle half-Battenburg in de herkenningskleuren van de dienst (politie in dit geval) er boven.

Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #392 Gepost op: 8 januari 2012, 14:12:14
Hoezo wanstaltig ???  :D ;D

Wat hier volgt is weer een variant, med de gedachte van "áls we al van de BZK-sriping afwijken, laten we het dan wel goed doen"  ;). Kleinere variaties op de bekende striping hebben enkelen van ons boven al aangegeven, wat nu kennelijk meer de aandacht krijgt zijn de wat grotere afwijkingen.

Over die uitwerking gesproken ...
Pijlpunten zijn ok wat mij betreft maar mis eigenlijk de smalle half-Battenburg in de herkenningskleuren van de dienst (politie in dit geval) er boven.

Dat klopt, die had ik eigenlijk beloofd. Welnu dan (en om nog even vooruit te lopen op nog uit te schrijven aanbestedingen op verkeerswagens in de nabije toekomst  8)):



(alhoewel iets mij wel influistert dat het wel zeer onwaarschijnlijk is dat BMW met de M5 Touring deze fictieve aanbesteding zou winnen  :D. Wel een lekkere auto, IMHO beter dan een Volvo... Ik ben natuurlijk "biased" - heb zelf een ouwe 5 Touring (geen M5, helaas  e050))
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #393 Gepost op: 8 januari 2012, 19:06:37
Is het niet een idee om de tekst politie een blok hoger te plaatsen? Als het nu een beetje modderig/sneeuwerig is, is de tekst al niet meer te lezen ben ik bang;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #394 Gepost op: 8 januari 2012, 19:24:59


sylvester1986

  • Gast
Reactie #395 Gepost op: 8 januari 2012, 19:34:59
De foto bekijkend zie ik een NL politiewagen staan met klompjes op het dak, is dit in NL of ergens anders?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #396 Gepost op: 8 januari 2012, 20:54:49
Begrijp me niet verkeerd, en ik wil dit topic niet meteen de grond in boren ofzo, maar ziet iemand enig nut in van dit topic?

We kunnen hier allemaal leuke creaties neer zetten, en geweldige kleurencombinaties maken hoe jij het mooi/opvallend zou vinden (en ja er zitten zeker mooie creaties tussen!  ;) ) maar wat wil je er mee bereiken? Uitprinten en opsturen naar de BiZa?  ::)

Die zijn wel het laatste die naar de "burger" zouden luisteren  :D

Ik zou het nuttiger vinden als hier nieuwtjes (lees feiten) geplaatst worden uit het werkveld zelf. Eventuele wijzigingen die er aan komen (of juist niet) etc... Ik zie nu een topic met een hoog Kippenhok-gehalte, maar 75% wat er in staat zijn meningen, onjuistheden, wensen en fictieve creaties.... ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #397 Gepost op: 8 januari 2012, 21:11:38
Begrijp me niet verkeerd, en ik wil dit topic niet meteen de grond in boren ofzo, maar ziet iemand enig nut in van dit topic?
Als ik eerlijk ben, vind ik dat je nu wel een goede poging doet.

Ik zou het nuttiger vinden als hier nieuwtjes (lees feiten) geplaatst worden uit het werkveld zelf. Eventuele wijzigingen die er aan komen (of juist niet)
Dan denk ik dat het straks een ondergesneeuwde topic is.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #398 Gepost op: 8 januari 2012, 21:12:19
Begrijp me niet verkeerd, en ik wil dit topic niet meteen de grond in boren ofzo, maar ziet iemand enig nut in van dit topic?

We kunnen hier allemaal leuke creaties neer zetten, en geweldige kleurencombinaties maken hoe jij het mooi/opvallend zou vinden (en ja er zitten zeker mooie creaties tussen!  ;) ) maar wat wil je er mee bereiken? Uitprinten en opsturen naar de BiZa?  ::)

Die zijn wel het laatste die naar de "burger" zouden luisteren  :D

Ik zou het nuttiger vinden als hier nieuwtjes (lees feiten) geplaatst worden uit het werkveld zelf. Eventuele wijzigingen die er aan komen (of juist niet) etc... Ik zie nu een topic met een hoog Kippenhok-gehalte, maar 75% wat er in staat zijn meningen, onjuistheden, wensen en fictieve creaties.... ::)

Zoals je zegt zitten er zekers mooie creaties tussen. Gemaakt door mensen die handig zijn met tekenprogramma's die werkzaam zijn als agent oid, of gewoon luisteren naar mensen hun wensen en het uitvoeren. Er wordt hiet gewoon mooi gediscussieerd over hoe het in de ogen van de mensen hier beter of anders kan. Dat men in Den Haag niet luisterd naar de mensen op de werkvloer en dus praktische kennis van zaken is hun probleem. Hier wordt gewoon bedacht hoe het anders zou kunnen.

Overigens is die striping op die BMW echt mooi geworden, zekers met die laaste opmerkingen over de plaatsing van het woord "politie"


Keep 'em comming :D
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #399 Gepost op: 8 januari 2012, 22:54:51
Ik zou het nuttiger vinden als hier nieuwtjes (lees feiten) geplaatst worden uit het werkveld zelf. Eventuele wijzigingen die er aan komen (of juist niet) etc... Ik zie nu een topic met een hoog Kippenhok-gehalte, maar 75% wat er in staat zijn meningen, onjuistheden, wensen en fictieve creaties.... ::)

Als TS wilde ik toch ook even reageren. Toen ik de topic startte hoopte ik ook dat er meer feitelijke informatie boven water zou komen omtrent daadwerkelijk geplande ontwikkelingen in de striping. Dit bleek al gauw een (bijna) doodlopend spoor - behalve de TNO-studie, die op zich interessant is maar behalve enkele aanbevelingen niet veel concreets opgeleverd heeft (ik meen dat alleen de streepvormige contourbelijning ook in een enkel geval daadwerkelijk uitgevoerd is - maar (nog) niet algemeen ingevoerd is, helaas) is er niet veel gebeurd. Mede als gevolg daarvan, en door de creatieve inbreng van een verrassend groot aantal leden (waaronder moderatoren en beheerders, mag ik wel toevoegen) is het topic een beetje meer richting "wat zou er kúnnen" afgedreven, overigens ook aan de hand van concrete voorbeelden uit het buitenland. Het is niet meer dan logisch dat die inbreng (bij gebrek aan feiten) zich meer in de fictieve richting beweegt - maar is dit nu zo'n groot bezwaar?

De titel van de topic is eigenlijk duidelijk genoeg... 98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")