Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270769 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #420 Gepost op: 13 januari 2012, 19:14:43




Jullie (vooral enrico) hadden nog wat tegoed - ter vergelijking met de versie hierboven nu de tammere versie:



Wat vinden jullie ervan?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #421 Gepost op: 13 januari 2012, 19:23:22
Ik blijf het mooi vinden. Maar bij de bovenste foto (met de rode/oranje? strepen) maak ik direct de link met de achterkant van een voertuig.
Meer attentiewaarde dus ... Persoonlijk gaat daar mijn voorkeur naar uit.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #422 Gepost op: 13 januari 2012, 22:25:33
Wat vinden jullie ervan?

Persoonlijk vind ik die met de rood/oranje-geel achterzijde mooier. Net wat CMK-maat zegt er is een duidelijker link met de achterzijde van het vtg.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #423 Gepost op: 13 januari 2012, 22:30:18



Jullie (vooral enrico) hadden nog wat tegoed - ter vergelijking met de versie hierboven nu de tammere versie:



Wat vinden jullie ervan?

Je hebt weer waanzinnig werk afgeleverd FD. Je zou er je werk van moeten maken wat mij betreft.  O0  O0
Als ik heel eerlijk ben vind ik die je vandaag online hebt gezet met mijn verzoek tot aanpassing mooier en rustiger ogen.
En wat attentiewaarde betreft vind ik hem zeer duidelijk en als iemand niet ziet dat je dit voertuig van achteren benaderd
dan ben je toch echt met verkeerde dingen bezig in het verkeer.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #424 Gepost op: 13 januari 2012, 22:32:56
FD, ik weet dit gaat over BZK striping, maar zou je ook dingen kunnen doen met ondersteunende instantie's.

Ik ben een groot voorstander dat deze voertuigen beter bekend moeten zijn voor het publiek vandaar mijn vraag.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #425 Gepost op: 13 januari 2012, 23:22:06
...ondersteunende instantie's...
Wat bedoel je precies met ondersteunende instanties?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #426 Gepost op: 13 januari 2012, 23:23:47
IM aannemers, Bergers, VKR's ..... noem ze maar op.

Misschien in een aanvullend topic.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #427 Gepost op: 13 januari 2012, 23:38:54
In principe heb ik daar persoonlijk geen probleem mee, gewoon een kwestie van het aanvullen van de voorgestelde schema's, mits daarover duidelijke afspraken bestaan. Het schema is in principe flexibel genoeg om plaats te bieden aan een aantal instanties buiten diegenen die onder de huidige striping vallen, omdat het plaats kan bieden aan meer kleuren dan tot nu toe gebruikt worden. De beslissing daarover zal sowieso bij de verantwoordelijke autoriteiten moeten vallen. Ik wil daarbij nog even aanmerken dat er ook een aantal imitaties van de huidige striping in omloop zijn waar het zeer de vraag is of dit geoorloofd is of zou moeten zijn (zie het topic over variaties op de striping in gebruik bij firma's die daartoe het recht niet hebben). Daarbij zal moeten worden beslist of verwarring mogelijk is met de traditionele HV-instanties.  98uiye
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #428 Gepost op: 14 januari 2012, 02:47:15
Om nog maar weer eens wat van de oorsprong van dit topic aan te halen;

Wat mij opvalt is dat er de laatste weken veel nieuwe politievoertuigen op de weg komen die allemaal nog niet aan de eerder genoemde wijzigingen voldoen. De nieuwe KLPD Volvo heeft bijvoorbeeld nog steeds de (niet volgens het schema lopende) striping op de achterbumper en de oude contourmarkering. Het materiaal is volgens mij verder ook nog niet aangepast  ::)
De enige auto die ik tot nu toe heb gezien met de nieuwe contourmarkering is de Mercedes Sprinter TIGIS in Drenthe ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #429 Gepost op: 14 januari 2012, 10:27:01
Jullie (vooral enrico) hadden nog wat tegoed - ter vergelijking met de versie hierboven nu de tammere versie:



Wat vinden jullie ervan?

Ik vind het sowieso knap hoe je dit doet 0098

Zelf zou ik de blauwe strepen vervangen door rood/oranje, zodat je inderdaad meet het idee hebt dat je tegen de achterkant van het voertuig kijkt. Het moet niet persé mooi zijn, wel functioneel  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV