Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270754 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #430 Gepost op: 14 januari 2012, 15:56:06
De enige auto die ik tot nu toe heb gezien met de nieuwe contourmarkering is de Mercedes Sprinter TIGIS in Drenthe ...
Jerommeke, hier is dan de tweede:
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/17081/binnenkort-nieuwe-mmt-auto-voor-groningen.html


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #431 Gepost op: 14 januari 2012, 16:49:22
Mooi zo, nu nog even alle nieuwe ambu´s en de andere diensten nog... ::)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #432 Gepost op: 14 januari 2012, 17:37:07
WOW, wat een voertuig..  :o


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #433 Gepost op: 14 januari 2012, 17:43:39
FD, je laatste geshopte voertuig van de politie vind ik te veel lijken op een HAP-voertuig.

Ik weet niet of dat de bedoeling was.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #434 Gepost op: 14 januari 2012, 19:24:47
Lijkt het nu zo of is de blauw-rode striping op de Q7 ook van een betere kwaliteit?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #435 Gepost op: 14 januari 2012, 20:33:33
Jullie (vooral enrico) hadden nog wat tegoed - ter vergelijking met de versie hierboven nu de tammere versie:



Wat vinden jullie ervan?

1-tje van jou ruilen tegen 2 volvo's????  :D Mooi werk man! En idd mijn voorkeur gaat ook uit naar de oranje versie. Is wel drukker maar geeft ook meer attentie waarde. Alleen snap ik de 2 pitjes achterop niet. Dat geeft veel minder effect aan de voorzijde, dus ik zou ze graag meer naar de B-stijl geplaatst zien. Maar ach moet wat te mopperen hebben....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #436 Gepost op: 14 januari 2012, 21:09:37
Alleen snap ik de 2 pitjes achterop niet. Dat geeft veel minder effect aan de voorzijde, dus ik zou ze graag meer naar de B-stijl geplaatst zien. Maar ach moet wat te mopperen hebben....
Als aan de voorkant in de grill, mistlampen en achter de voorruit ook flitsers zitten, hebben deze flitsers dan nog steeds minder effect? Want in die 'opstellling' zouden de flitsers achteraan niets onderdoen aan de totale verlichting aan de voorkant.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #437 Gepost op: 14 januari 2012, 21:28:37
Uit het topic voor Duitse Politievoertuigen kwam ik dit tegen:

Citaat
Is een foto van KevinBakkerlwd

Ook wel interessant wat betreft opvallendheid op bv de grote wegen
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #438 Gepost op: 14 januari 2012, 23:04:13
FD, je laatste geshopte voertuig van de politie vind ik te veel lijken op een HAP-voertuig.

Ik weet niet of dat de bedoeling was.  :)

Nee, niet echt. Ambulances en HAP-voertuigen zouden volgens het schema voor de pijl-Battenburg-striping groen/fluo-geel gestriped moeten worden (zie ook de VW-T5-ambu met pijl-Battenburg op de eerste pagina's van dit topic). Ik moet nog eens een beter voorbeeld maken (de T5 was een beetje inderhaast en met minderwaardige tools in elkaar geflanst).

1-tje van jou ruilen tegen 2 volvo's????  :D Mooi werk man! En idd mijn voorkeur gaat ook uit naar de oranje versie. Is wel drukker maar geeft ook meer attentie waarde. Alleen snap ik de 2 pitjes achterop niet. Dat geeft veel minder effect aan de voorzijde, dus ik zou ze graag meer naar de B-stijl geplaatst zien. Maar ach moet wat te mopperen hebben....

Dank je. Voor wat betreft de pitten: zoals Haageneesch vermoedt, zou ik aan de voorkant tenminste nog twee grillflitsers en 1 dashboardflitser willen hebben, alsmede bij voorkeur twee spiegelflitsers. Die kan je op de foto natuurlijk niet zien...  ;)

Uit het topic voor Duitse Politievoertuigen kwam ik dit tegen:
Is een foto van KevinBakkerlwd

Ook wel interessant wat betreft opvallendheid op bv de grote wegen

Inderdaad interessant, naar Duitse maatstaven eigenlijk revolutionair. Ik kende tot nu toe eigenlijk alleen rood/wit op de achterkant van Berlijnse verkeerswagens. Hessen experimenteert sinds kort op een enkele wagen met Battenburg (geel-blauw) en met fluo-gele accenten, dat laatste net zoals Baden-Württemberg. In dat opzicht is Bayern (Beieren) echt ouderwets, die rijden nog in het groen/wit zonder enige speciale markering.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #439 Gepost op: 15 januari 2012, 09:52:39
Op de site van 112Groningen zag ik de nieuwe Audi Q7 voor het MMT. Mooie auto, maakt veel blauwe collega's jaloers denk ik.

Wat me opviel was dat de contourmarkering uit streepjes bestond ipv de mij bekende stippen. Weet iemand of dit iets nieuws is?