Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 270743 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #450 Gepost op: 17 januari 2012, 11:44:10
OK, even snel geconverteerd (sorry voor de minimaal mindere kwaliteit):

Fluo-rood:





"Gewoon" rood (wel reflecterend):




Dit is dan wel weer wennen... Wél erg zichtbaar en opvallend.

Wat mij betreft kunnen deze ontwerpen zo naar het ministerie ter beoordeling. Ik ben echt heel benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor we dit soort striping zullen krijgen. Lang vrees ik.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #451 Gepost op: 17 januari 2012, 13:35:53
OK, even snel geconverteerd (sorry voor de minimaal mindere kwaliteit):

Fluo-rood:





"Gewoon" rood (wel reflecterend):




Dit is dan wel weer wennen... Wél erg zichtbaar en opvallend.

Op zich wel wennen ja ... zeker voor een ambu ... die zag er in groen/geel al heel goed uit. Vooral in combinatie met de kleding die de vaste bewoners van zo'n ambu dragen.
Ik vraag me af hoe een TAS of ladderwagen er uit zou zien in rood/geel ....  ::) ::) ::)
(no pressure ... just wondering)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #452 Gepost op: 17 januari 2012, 23:24:34
Ten eerste moet ik opmerken dat ik teleurgesteld ben in het feit dat er nog geen enkele reactie is vanuit Den Haag.
We hebben al diverse voertuigen de bladzijden zien vullen, inmiddels al 23 bladzijden!!
Er is bij mijn weten nog niet 1 reactie geweest van wie dan ook over de voorbeelden vanuit DH.

Verder denk ik dat er ook eens nagedacht moet worden over de grootte en de plaats van tekst zoals "Ambulance", "Brandweer" en "Politie". Evenals het roepnummer.
In mijn ogen kan dat nog stukken groter dan er in de voorbeelden te zien is.

Ik blijf erbij dat er wel de mooiste creaties in dit topic staan. Samen maken we er iets prachtigs van. Ik hoop ook dat er een model uitkomt wat we uiteindelijk op de weg gaan zien. (anders is het zo zonde van de tijd en moeite die hier gedaan wordt.)  ;D

Met de complimenten aan diverse personen.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #453 Gepost op: 17 januari 2012, 23:32:14
Ten eerste moet ik opmerken dat ik teleurgesteld ben in het feit dat er nog geen enkele reactie is vanuit Den Haag.
We hebben al diverse voertuigen de bladzijden zien vullen, inmiddels al 23 bladzijden!!
Er is bij mijn weten nog niet 1 reactie geweest van wie dan ook over de voorbeelden vanuit DH.

Men heeft weetikveelhoeveel commisie's en onderzoeken besteed om er achter te komen dat de huidige striping niet meer je van het is en dat er wat veranderingen doorgevoerd moesten worden. Die plannen liggen er inmiddels. Ga je er nu sirieus vanuit dat men vanuit Den Haag gaat kijken naar wat tekeningen van mensen en daar publiekelijk een reactie op gaat geven ?

Óók in Den Haag kennen ze Battenburg, ook in Den Haag kennen ze andere sirene's en rode flitslampen. Maar nee, Nederland is het beste jongetje van de klas en wij laten Europa wel even zien hoe het moet  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #454 Gepost op: 17 januari 2012, 23:38:09
Men heeft weetikveelhoeveel commisie's en onderzoeken besteed om er achter te komen dat de huidige striping niet meer je van het is en dat er wat veranderingen doorgevoerd moesten worden. Die plannen liggen er inmiddels. Ga je er nu sirieus vanuit dat men vanuit Den Haag gaat kijken naar wat tekeningen van mensen en daar publiekelijk een reactie op gaat geven ?

Óók in Den Haag kennen ze Battenburg, ook in Den Haag kennen ze andere sirene's en rode flitslampen. Maar nee, Nederland is het beste jongetje van de klas en wij laten Europa wel even zien hoe het moet  :-X

Het topic is meer dan 12000x bekeken. Ik ga er echt niet vanuit dat er geluisterd wordt naar ons (hier op het forum).
Het zou echter wel een mooi gebaar zijn als er een reactie zou komen. Het hoeft ook geen bevestiging/ontkenning te zijn dat men er mee bezig is. Maar misschien wel dat er interessante zaken genoemd worden in het topic.

Ik neem aan dat je met je laatste zin, "wij" de forumlezers en schrijvers bedoeld?  :)
Of bedoel je meer de BV Nederland?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #455 Gepost op: 18 januari 2012, 09:02:27
Ten eerste moet ik opmerken dat ik teleurgesteld ben in het feit dat er nog geen enkele reactie is vanuit Den Haag.
[...]

Verder denk ik dat er ook eens nagedacht moet worden over de grootte en de plaats van tekst zoals "Ambulance", "Brandweer" en "Politie". Evenals het roepnummer.
In mijn ogen kan dat nog stukken groter dan er in de voorbeelden te zien is.
[...]

Met de complimenten aan diverse personen.  O0

Dank je (wat betreft mijn bijdragen) en complimenten voor allen die nog bijgedragen hebben! Ik zie het topic vooralsnog als tijdverdrijf met hopelijk positieve bijwerkingen ;) maar ik heb weinig hoop op een daadwerkelijke reactie vanuit Den Haag.

Wat de tekst betreft, die kan wel groter, maar dan verminder je de effectiviteit van de striping. Kwestie van afweging. De striping (met name de kleur) doelt erop om de herkenning primair daardoor te vergemakkelijken, niet door de tekst.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #456 Gepost op: 18 januari 2012, 16:10:59
Ik neem aan dat je met je laatste zin, "wij" de forumlezers en schrijvers bedoeld?  :)
Of bedoel je meer de BV Nederland?

De Nederlandse overheid, net als dat ''Nederland voorop zou lopen qua signalering'', yeah right ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #457 Gepost op: 18 januari 2012, 21:20:58
De Nederlandse overheid, net als dat ''Nederland voorop zou lopen qua signalering'', yeah right ....

Nou ... Nederland loopt wel degelijk voorop met de regelgeving 998765 qua signalering.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gast

  • Gast
Reactie #458 Gepost op: 18 januari 2012, 21:41:23
Nou ... Nederland loopt wel degelijk voorop met de regelgeving 998765 qua signalering.

Nou, daar is Duitsland toch al een hele poos geleden mee begonnen, met regeltjes qua signalering. Voor de rest van Europa staat Nederland-overdreven-regeltjesland als het beste jongetje van de klas niet voorop maar langs de zij-lijn en wordt er meewarig gekeken naar die onderbelichte voertuigen met verplichte teetuu-toonhoogtes.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #459 Gepost op: 18 januari 2012, 21:47:58
hmmmm ... klemtoon kwestie denk ik.
Mijn insteek was/is Nederland loopt voorop met de regelgeving = beperkingen volgens die regeltjes. 98uiye
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.