Hallo,
Afgelopen zaterdagavond kwam ik terug van een training, het was inmiddels al weer pikkedonker en goed mistig ( NO-NL ).
Tot mijn grote verbazing rijd er voor mij een auto met 120Km per uur met zijn gevarenlichten aan. Voor dat voertuig reed een auto met dezelfde snelheid zonder verlichting. HOnvoorstelbaar , ik ben dit nog nooit tegengekomen.
We passeren een invoegstrook en een auto die wil invoegen ziet ( logisch ) dit voertuig niet, bijna een aanrijding. Ik heb dus maar contact opgenomen met de politie ( 0900 nr. ). Gegevens en locatie doorgegeven, politie zou er naar op zoek gaan. Ik ben bij de auto blijven rijden, en op een gegeven moment verlaat deze de snelweg, het industrieterrein op. Ik erachteraan en opnieuw de politie ingelicht ivm de gewijzigde rijrichting.
Op dat moment krijgen de auto's in de gaten dat iemand ze volgt en beginnen met hoge snelheid over het industrieterrein te rijden. Hierop heb ik in overleg met de meldkamer besloten om mijzelf terug te trekken, de centralist gaf mij mee, we vinden ze wel!
Tuurlijk vind de politie ze, ik heb immers het kenteken door gegeven. Nu is mijn vraag , kan men er nog iets mee als ze de bestuurder thuis opzoeken of moet de politie zelf geconstateerd hebben dat dit voertuig zonder verlichting reed? Ik ben immers geen opsporingsambtenaar.
En stel dat er meerdere mensen gebeld hebben met deze mededeling, verandert dat de situatie?