Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 387651 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1070 Gepost op: 12 maart 2015, 11:11:41
Het enige wat ik hier in zie is dat de onderlinge communicatie tussen de verschillende hulpdiensten een verbeter punt kan zijn en dan niet alleen met alles wat blauw mag voeren maar ook met de IM aannemer.

Ik denk dat dit vooral een gevolg is van allemaal eigen frequenties en niet alle partijen beschikken over de middelen wat in dit geval in mijn optiek een behoorlijke beperking is.

Het hele filmpje toont daardoor alleen maar aan waarom je dus uiterst terughoudend moet zijn met "spookrijden" al begrijp ik de achterliggende gedachte helemaal.
Kortom een pracht filmpje voor een evaluatie tussen alle betrokken hoe je de onderlinge gevaarzetting kunt / wilt beperken EN een mooie voorlichtingsfilmpje voor een campagne waarom het rode kruis dus niet moet negeren als weggebruiker. (ik zeg downloaden en gebruiken tijdens opendagen bij de hulpdiensten !!)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1071 Gepost op: 12 maart 2015, 11:30:01
Citaat
5.4. Tegen het verkeer inrijden
ƒ Bij niet-gescheiden rijbanen is tegen het verkeer inrijden toegestaan, mits kortstondig
en over een afstand die vrij is en te overzien. In overige gevallen is tegen het verkeer
inrijden alleen onder politiebegeleiding toegestaan.
ƒ Bij gescheiden rijbanen is tegen het verkeer inrijden slechts toegestaan na toestemming
van de MKA, waarbij zeker is gesteld dat het tegemoetkomende verkeer is stilgelegd; in
alle overige gevallen alleen onder politiebegeleiding.
Bron: Brancherichtlijn Ambulancezorg

Wat de ACH deed mag niet eens 98uiye Als je het dan toch doet, pas dan je snelheid aan. Zo te zien kwam hij er zelf ook achter na de ontmoeting met de TMA, want de snelheid ging er daarna helemaal uit. Mooi leermoment O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1072 Gepost op: 12 maart 2015, 12:16:35
De mannen van de firma Wilchem zijn al sinds minimaal 2008 de vaste IM Aannemer op de ruit van Rotterdam en aanloopwegen die op de ruit uit komen en weten heel goed wat ze doen.
De snelheid van de ambu was gewoon veel te hoog om tegen het verkeer in te rijden en blijkt ook nog eens in strijd met de Brancherichtlijn Ambulancezorg las ik net.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1073 Gepost op: 12 maart 2015, 13:06:43
Dit soort beelden zou mooi zijn om een uitgezonden te worden op tv. Wegmisbruikers, postbus 51 spotje, misschien zelfs als onderdeel van het journaal als het weer eens ergens is mis gegaan en ze erover berichten! Is een heel goed voorbeeld van waarom de rode kruizen NOOIT genegeerd mogen worden, behalve door ontheffingshouders!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #1074 Gepost op: 12 maart 2015, 15:08:14
Gisterenavond hadden we een afzetting voor de afsluiting van de A10 ter hoogte van de nieuwe meer sluizen/knooppunt de nieuwe meer. Ik had het geluk om de poot vanaf de Coentunnel te mogen dichtzetten.

Bij het opzetten waren er 16 auto's die soms nog vlak voor de "kegel" bus over het witte puntstuk heen toch nog onder de rode kruizen door richting Utrecht wilden.
Op de toerit vanaf S107 reden er 4 auto's om ons heen over het puntstuk, en als klap op de vuurpijl terwijl wij de verkeershekken met C01 plaatsten werd ik bijna aangereden  :'( door een idioot die door de kegels heen toch de afrit wilde nemen. Hij reed pas achteruit toen hem is vermeld dat de brug openstond en hij mocht proberen het gat te overbruggen door middel van vliegles.

's Morgens met het afhalen stonden op de toerit vanaf S107 al meerdere voertuigen te wachten op de vluchtstrook, en twee vrachtauto's op de A10 op de vluchtstrook.
Nu begin je altijd met het afhalen van de A10 en dan pas de toerit ( bij het opzetten net andersom ), maar toen wij de eerste kegels weg hadden ging het hele zooitje al tussen de kegels door onder de rode kruizen door.

En voordat iemand maar wat gaat zeggen over de kleur van de kentekens, in dit geval op 9 blauwe na waren ze allemaal geel.  >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1075 Gepost op: 12 maart 2015, 17:16:18
Citaat van: HIT link=msg=1336721 date=1426169294
Gisterenavond hadden we een afzetting voor de afsluiting van de A10 ter hoogte van de nieuwe meer sluizen/knooppunt de nieuwe meer. Ik had het geluk om de poot vanaf de Coentunnel te mogen dichtzetten.

Bij het opzetten waren er 16 auto's die soms nog vlak voor de "kegel" bus over het witte puntstuk heen toch nog onder de rode kruizen door richting Utrecht wilden.
Op de toerit vanaf S107 reden er 4 auto's om ons heen over het puntstuk, en als klap op de vuurpijl terwijl wij de verkeershekken met C01 plaatsten werd ik bijna aangereden  :'( door een idioot die door de kegels heen toch de afrit wilde nemen. Hij reed pas achteruit toen hem is vermeld dat de brug openstond en hij mocht proberen het gat te overbruggen door middel van vliegles.

's Morgens met het afhalen stonden op de toerit vanaf S107 al meerdere voertuigen te wachten op de vluchtstrook, en twee vrachtauto's op de A10 op de vluchtstrook.
Nu begin je altijd met het afhalen van de A10 en dan pas de toerit ( bij het opzetten net andersom ), maar toen wij de eerste kegels weg hadden ging het hele zooitje al tussen de kegels door onder de rode kruizen door.

En voordat iemand maar wat gaat zeggen over de kleur van de kentekens, in dit geval op 9 blauwe na waren ze allemaal geel.  >:(

Volgende keer iemand van de blauwe brigade mee nemen?  Stilstaan op de vluchtstrook om te beginnen en anders negeren rood kruis! KA CHING


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #1076 Gepost op: 13 maart 2015, 10:13:16
Citaat van: HIT link=msg=1336721 date=1426169294
Gisterenavond hadden we een afzetting voor de afsluiting van de A10 ter hoogte van de nieuwe meer sluizen/knooppunt de nieuwe meer. Ik had het geluk om de poot vanaf de Coentunnel te mogen dichtzetten.

Bij het opzetten waren er 16 auto's die soms nog vlak voor de "kegel" bus over het witte puntstuk heen toch nog onder de rode kruizen door richting Utrecht wilden.
Op de toerit vanaf S107 reden er 4 auto's om ons heen over het puntstuk, en als klap op de vuurpijl terwijl wij de verkeershekken met C01 plaatsten werd ik bijna aangereden  :'( door een idioot die door de kegels heen toch de afrit wilde nemen. Hij reed pas achteruit toen hem is vermeld dat de brug openstond en hij mocht proberen het gat te overbruggen door middel van vliegles.

's Morgens met het afhalen stonden op de toerit vanaf S107 al meerdere voertuigen te wachten op de vluchtstrook, en twee vrachtauto's op de A10 op de vluchtstrook.
Nu begin je altijd met het afhalen van de A10 en dan pas de toerit ( bij het opzetten net andersom ), maar toen wij de eerste kegels weg hadden ging het hele zooitje al tussen de kegels door onder de rode kruizen door.

En voordat iemand maar wat gaat zeggen over de kleur van de kentekens, in dit geval op 9 blauwe na waren ze allemaal geel.  >:(
Dan bel je toch 112? Je hebt een acute levensbedreigende situatie.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #1077 Gepost op: 13 maart 2015, 10:38:02
Kan je in zo'n situatie niet wachten met het opruimen van de afzetting maar eerst 0900-8844 bellen om eens auto's op te komen ruimen?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1078 Gepost op: 13 maart 2015, 12:28:51
Citaat van: Scaniafan link=msg=1336908 date=1426239482
Kan je in zo'n situatie niet wachten met het opruimen van de afzetting maar eerst 0900-8844 bellen om eens auto's op te komen ruimen?
Dat kan, maar dan krijgt de aannemer een boete van Rijkswaterstaat dat ze de afzetting niet op tijd van de weg hebben gehaald.

En de dagelijkse snelweggebruiker weet dat natuurlijk ook. Als de weg om 05.00 uur vrij moet zijn, dan is de aannemer om 04.00 uur klaar en begonnen met opruimen. Dan kun je rustig om 04.30 uur door de afzetting scheuren, toch?  :-\
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #1079 Gepost op: 13 maart 2015, 12:59:23
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1336922 date=1426246131
Dat kan, maar dan krijgt de aannemer een boete van Rijkswaterstaat dat ze de afzetting niet op tijd van de weg hebben gehaald.

En de dagelijkse snelweggebruiker weet dat natuurlijk ook. Als de weg om 05.00 uur vrij moet zijn, dan is de aannemer om 04.00 uur klaar en begonnen met opruimen. Dan kun je rustig om 04.30 uur door de afzetting scheuren, toch?  :-\
Lijkt me aanvechtbaar dat je een boete van RWS krijgt als je een afzetting door overmacht niet kunt opruimen omdat het te gevaarlijk is door verkeershufters. Wel zul je, lijkt me, dit wel i.o met RWS moeten doen. Maar een opdrachtgever kan je niet verplichten arboregelgeving opzij te zetten.