Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 382389 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #1080 Gepost op: 13 maart 2015, 12:59:44
Misschien een idee om dan die boete bij de veroorzaker neer te leggen. 450 euro is nog te overzien. Enkel duizenden euro's niet...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #1081 Gepost op: 13 maart 2015, 18:08:21
Citaat van: JJ75 link=msg=1336925 date=1426247963
Lijkt me aanvechtbaar dat je een boete van RWS krijgt als je een afzetting door overmacht niet kunt opruimen omdat het te gevaarlijk is door verkeershufters. Wel zul je, lijkt me, dit wel i.o met RWS moeten doen. Maar een opdrachtgever kan je niet verplichten arboregelgeving opzij te zetten.
Helaas is dat niet het geval, rws redeneert dat het niet onze taak is om te corrigeren of corrigerend te laten optreden. ( letterlijke tekst )

En zeker niet op dit punt is het gewenst om later dan 05:00 de afzetting verwijderd te hebben, ik denk dat de meesten die dit knooppunt kennen dat wel met mij eens zijn.

Maar vannacht welgeteld 9 keer een hele mooie volvo voorbij zien komen die het behoorlijk druk had met mensen die toch weer achteruit de oprit afkwamen, keerden en tegen het verkeer in reden, tijdens het afslaan toch afbuigen om rechtdoor te rijden . Ik stond boven aan de toerit en ik had eigenlijk een dashcam moeten hebben.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #1082 Gepost op: 13 maart 2015, 20:34:37
Citaat van: HIT link=msg=1337075 date=1426266501
Helaas is dat niet het geval, rws redeneert dat het niet onze taak is om te corrigeren of corrigerend te laten optreden. ( letterlijke tekst )

En zeker niet op dit punt is het gewenst om later dan 05:00 de afzetting verwijderd te hebben, ik denk dat de meesten die dit knooppunt kennen dat wel met mij eens zijn.

Maar vannacht welgeteld 9 keer een hele mooie volvo voorbij zien komen die het behoorlijk druk had met mensen die toch weer achteruit de oprit afkwamen, keerden en tegen het verkeer in reden, tijdens het afslaan toch afbuigen om rechtdoor te rijden . Ik stond boven aan de toerit en ik had eigenlijk een dashcam moeten hebben.
Het is inderdaad niet jullie taak om te corrigeren. Maar je eigen veiligheid dat is wel jouw taak en recht.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1083 Gepost op: 14 maart 2015, 12:39:01
Terug naar een ouderwets systeem. Waar mogelijk de weg extra afsluiten met een slagboom. Kijken ze wel beter uit!  >:D


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1084 Gepost op: 14 maart 2015, 13:03:46
Citaat van: batoutofhell link=msg=1337179 date=1426333141
Terug naar een ouderwets systeem. Waar mogelijk de weg extra afsluiten met een slagboom. Kijken ze wel beter uit!  >:D

Als je naar het filmpje van de Coentunnel kijkt valt dat ook best wel tegen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #1085 Gepost op: 14 maart 2015, 21:36:26
Zojuist op de wegens brand in Spaubeek afgesloten A-76, politie zet alle verkeer komende vanaf de A-2 (en dus meerdere rode kruisen negerend) aan de kant dmv van wegblokkade met 2 auto's. Hierna alles netjes op beurt wachtend op hun pv'tje... (Stonden er inmiddels een stuk of 15)  :-)
Ik zeg super gedaan....

(Helaas geen bruikbaar dashcam filmpje vanwege te weinig licht)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #1086 Gepost op: 16 maart 2015, 14:24:51
Mocht het niet helpen, bekeuringen enz. Misschien is dan tijd voor betonblokken.... Zal hun laatste keer wezen dan.


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, EHBO-vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #1087 Gepost op: 17 maart 2015, 00:16:57
Ik wil nog wel iets verzinnen... :) Zet een vrachtwagen trailer schuin over de afgesloten rijstroken.
Op die trailer dan een aantal actieborden. Knappe jongen die daar doorheen weet te rijden.
Voor werkverkeer: Vanaf de volgende afrit tegengesteld rijden over de lege weg.
Tsja, veiligheid voor alles. (heb maar even snel wat in elkaar gesleuteld  ;) )



De minder vriendelijke optie is een stapel stopmatten (spijkermatten met een soort net eraan, waar je motor door vastloopt en je meteen stilstaat)
Of wat minder veilig: gewoon een stapeltje landmijnen? Kijken of er dan nog mensen door durven rijden...  98uiye

Hoe dan ook: goed dat er iets meer aandacht voor is, zowel in de media als van de blauwe kant.
common sense is not so common...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1088 Gepost op: 17 maart 2015, 01:22:00
 :-\
Gisterenmiddag reed ik over de aansluiting van de A1 richting de A10-Oost . Ik kom op rijstrook 1 de pijl naar rechts in de matrix tegen. Na deze pijl en voor het rode kruis ga ik een strook naar rechts en ik kom zo'n 200 meter verder een diender tegen die mij duidelijk probeert te maken dat ik eerder naar rechts had moeten gaan, Snap ik het niet of stond het krui een portaal te laat?


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1089 Gepost op: 17 maart 2015, 09:03:29
Citaat van: Bert65 link=msg=1337650 date=1426551720
:-\
Gisterenmiddag reed ik over de aansluiting van de A1 richting de A10-Oost . Ik kom op rijstrook 1 de pijl naar rechts in de matrix tegen. Na deze pijl en voor het rode kruis ga ik een strook naar rechts en ik kom zo'n 200 meter verder een diender tegen die mij duidelijk probeert te maken dat ik eerder naar rechts had moeten gaan, Snap ik het niet of stond het krui een portaal te laat?

Zou kunnen dat het een portaal eerder had gemoeten.  Maar volgens mij is het de bedoeling om bij de pijl naar rechts te gaan, niet pas 100 meter verder. Maar de meeste beschouwen de de ruimte tussen de pijl en het kruis als de ruimte waarin ze weg vrij moeten maken.
Ik weet niet precies hpe de pijl omschreven staat in het RVV maar misschien anders veranderen naar een wettekst in de trend van:Hier moet een baan opschuiven. Passeren van de pijl is niet toegestaan.