Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385949 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #1110 Gepost op: 18 maart 2015, 13:25:26
De matrix signaalgevers zijn zogeheten Rijstrooklichten in de zin van het RVV 1990. Dat handelt zich in artikel 73, zoals hierboven al gekopieerd. Hier staat ook de betekenis van de witte pijl weergegeven, en dit is slechts een voorwaarschuwing voor een rood kruis. Er staat nergens in het RVV dat men niet onder deze pijl mag rijden of dat men deze pijl op een bepaalde manier moet passeren.

Dit in tegenstelling tot bord D-02: daarvan zegt bijlage 1 van het RVV immers: "Gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft".

Verder mogen borden weliswaar worden weergegeven op variabele verkeersborden, maar gelden hiervoor wel de eisen uit de EN 12966. En dat betekent dus niet dat een pijltje links of pijltje rechts automatisch een D-02 is. Of dat een wit autootje automatisch een C-07 is. Dan moet er ook duidelijk een rand omheen geplaatst zijn dat het bord ook als zodanig herkenbaar is.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1111 Gepost op: 18 maart 2015, 19:13:16
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1337938 date=1426681526
De matrix signaalgevers zijn zogeheten Rijstrooklichten in de zin van het RVV 1990. Dat handelt zich in artikel 73, zoals hierboven al gekopieerd. Hier staat ook de betekenis van de witte pijl weergegeven, en dit is slechts een voorwaarschuwing voor een rood kruis. Er staat nergens in het RVV dat men niet onder deze pijl mag rijden of dat men deze pijl op een bepaalde manier moet passeren.

Dit in tegenstelling tot bord D-02: daarvan zegt bijlage 1 van het RVV immers: "Gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft".

Verder mogen borden weliswaar worden weergegeven op variabele verkeersborden, maar gelden hiervoor wel de eisen uit de EN 12966. En dat betekent dus niet dat een pijltje links of pijltje rechts automatisch een D-02 is. Of dat een wit autootje automatisch een C-07 is. Dan moet er ook duidelijk een rand omheen geplaatst zijn dat het bord ook als zodanig herkenbaar is.
Dat bedoelde ik dus maar jij omschrijft het even wat duidelijker. ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1112 Gepost op: 18 maart 2015, 22:34:29
M Bausch Fotografie ‏@mennobfoto 4 min
Hier wordt @WIS_Wim en @WIS_Dennis niet vrolijk van... Negeren van Rood Kruis A28 http://pic.twitter.com/dPRYWZqwuF

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #1113 Gepost op: 18 maart 2015, 22:39:08
Kan ook zijn dat die rode kruizen er net opgezet zijn. Dat is mij ook wel is gebeurt. Zo rij je normaal op de A15, en zo zijn ineens rijstroken afgesloten.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1114 Gepost op: 18 maart 2015, 23:10:23
Mag ik 1 ding zeggen: Nederland is een gedoogland. We gedogen van alles om weet ik veel wat voor reden(en). Zo ook dus een witte pijl en een rood kruis.  

Ik ken bijvoorbeeld geen burger die zich houdt aan de maximum snelheid van 30-50-60-80-100-120-130 km/u inclusief mijzelf. Immers we hebben een afwijking van de snelheidsmeter in de auto + die van de apparatuur van de wetshandhaver dus we mogen minstens 7 km/u harder rijden dan de maximum snelheid. Hoe ziek is dat? Maar het is er ingegoten met de paplepel. Nog sterker het is er ingegoten met een caterpillar!

Allemaal stoppen met zeiken dus of we moeten allemaal morgen gewoon maximaal 100 rijden als er een bord A1 langs de weg staat. Anders mag een rood kruis gewoon overschreden worden net als dat een rood verkeerslicht genegeert mag worden.

Nog even en je moet als verbalisant eerst het gevaar maar eens aantonen. Het is niet meer dan slap "politiek" gedrag, net als al die 1000-en-1 smoezen en excuses die volgen als "de automobilst" betrapt wordt. Wat dat betreft zijn de "automobilisten" net kinderen......Een beetje ballen? Ho maar!  e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #1115 Gepost op: 18 maart 2015, 23:16:38
Mopper, je hebt gelijk, toen ik mijn rijbewijs ging halen "moest" ik 5km harder rijden van de instructeur, omdat je anders niet goed doorrijdt... 98uiye Het wordt er met de "paplepel" ingegoten.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

sylvester1986

• Gast
Reactie #1116 Gepost op: 18 maart 2015, 23:17:13
Misschien standaard hoge bollards onder de kruizen omhoog laten komen. >:D

sylvester1986

• Gast
Reactie #1117 Gepost op: 18 maart 2015, 23:19:12
Citaat van: Golly link=msg=1338059 date=1426716998
Mopper, je hebt gelijk, toen ik mijn rijbewijs ging halen "moest" ik 5km harder rijden van de instructeur, omdat je anders niet goed doorrijdt... 98uiye Het wordt er met de "paplepel" ingegoten.
Ik ben 2x gezakt omdat ik de 1e keer 5 km te hard reed en de 2e keer exact op hetzelfde stuk 5 km te langzaam reed >:(
Ze zullen wel gedacht hebben: "Defensie betaalt wel!"

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1118 Gepost op: 18 maart 2015, 23:20:04

Wat ik zeg  :'(. Ik kreeg hem van de week nog voorgescholtelt: ik rij in een herkenbaar dienstvoertuig 17 km/u harder dan het bord A1 aangeeft en toch wordt ik nog ingehaald.... WTF wat denk je dan?? En wat denk je dat het excuus was???

je hebt gelijk, toen ik mijn rijbewijs ging halen "moest" ik 5km harder rijden van de instructeur, omdat je anders niet goed doorrijdt...

Het is dat we staken....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1119 Gepost op: 19 maart 2015, 07:42:08

Citaat van: moppersmurf link=msg=1338062 date=1426717204
Wat ik zeg  :'(. Ik kreeg hem van de week nog voorgescholtelt: ik rij in een herkenbaar dienstvoertuig 17 km/u harder dan het bord A1 aangeeft en toch wordt ik nog ingehaald.... WTF wat denk je dan?? En wat denk je dat het excuus was???

Citaat
Tssss, wat jij mag, dat mag ik ook! Domme blauwe stakende smurf, haha!