Dit mag van mijn ook wel zo blijven maar het gaat een keer goed fout met het negeren van een rood kruis.
gr.rené
Het gaat regelmatig mis bij het negeren van de rode kruizen, denk maar aan alle botsers, actiewagens enz. die aan gort worden gereden omdat men "nog even snel langs het langzaamrijdende verkeer " onder het rode kruis door rijdt.
Vaak gebeurt dit wanneer een lagere auto achter een hoger voertuig rijdt, personenauto achter een bus of een motorrijder achter een busje.
Volgens mij is dat recent nog gebeurt bij Rotterdam op de ring, een motorrijder die achter een busje aan reed waar het busje nog net op tijd weg kon(onder het rode kruis door) maar de motorrijder heeft het bij mijn weten niet overleeft.
Maar zoals ik al eerder aangaf, dit soort dingen kun je alleen doen afnemen met een pakkans van 90+%.
Bewijzen ervoor? Roodlicht camera's, traject controlle's noem maar op. Bewezen is dat de overtredingen daar significant afnemen.
Een kleine aanvulling daarop zou wat mij mogen zijn dat de boete bedragen en/of strafmaatregellen in overeenkomst staan met de financiën van de overtreder. Ik denk namelijk dat de mensen met geld genoeg niet zijn geinteresseerd in een boete van 200 euri, maar wanneer je ze een weekloon afpakt wel.