Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386125 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

guest15549

• Gast
Reactie #1200 Gepost op: 1 juni 2015, 22:32:25
Stel dat je de rode kruizen echt niet ziet, dat kan natuurlijk...
Vraag je je als motorrijder dan niet af wat een slagboom dwars over de snelweg doet? Dit is wel heel vreemd... Hulde trouwens voor de automobilisten die stoppen om hulp te verlenen, ook een zeldzaamheid tegenwoordig

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1201 Gepost op: 2 juni 2015, 07:24:47
Lijkt mij duidelijk genoeg (gezien alle overige weggebruikers het wel snappen ga ik er vanuit dat nog alles aan staat):

http://www.youtube.com/watch?v=ccK-nWnWmxg

Rijden wel vaker mensen tegenaan:

http://www.youtube.com/watch?v=3nZe1vEbTlk
[/quote]
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #1202 Gepost op: 2 juni 2015, 11:24:02
Tja, ik blijf er bij: mensen hebben al vanaf de kleuterschool geleerd om tussen de lijntjes te blijven. Dus als de lijntjes niet ophouden zit het gewoon niet in het systeem om alert te reageren. Een oplossing zou volgens mij zijn om op een of andere manier tijdelijke belijning neer te leggen.
CN NRK

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1203 Gepost op: 2 juni 2015, 11:29:37
Een andere oplossing:

Art. 5.

Rijbewijs inleveren. Wie die kruizen niet ziet, wie die slagboom niet ziet - incl. dat lichtorgel wat op de slagboom zit - die ziet ook de rest niet.
Dus ongeschikt om te rijden. Van de weg af halen en er alleen nog maar op als passagier.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1204 Gepost op: 17 juni 2015, 00:03:40
Citaat van: Marnix link=msg=1353564 date=1433237042
Tja, ik blijf er bij: mensen hebben al vanaf de kleuterschool geleerd om tussen de lijntjes te blijven. Dus als de lijntjes niet ophouden zit het gewoon niet in het systeem om alert te reageren. Een oplossing zou volgens mij zijn om op een of andere manier tijdelijke belijning neer te leggen.

Een oplossing zou zijn om alle 100+ regels af te schaffen en enkel artikel 5 over te houden. Als het echt zo gevaarlijk is, dan gaat de Officier er maar een beslissing over nemen. Geen discussies, laat diender maar aan tonen dat het gevaarlijk was wat de verkeersdeelnemer deed. Het zal een hoop tikverbalen opleveren, dat is een feit maar wellicht gaat men dan ook nadenken over het gevaar dat men creëert en gaat met name justitie nadenken over de straffen die gegeven worden..

Tis maar een idee  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #1205 Gepost op: 17 juni 2015, 08:48:27
Citaat van: Marnix link=msg=1353564 date=1433237042
Ben ter plaatse niet (meer) zo bekend, althans sinds de ombouw niet, en ik kan het in de video niet goed zien (ik kan overigens in D niet alle geplaatste youtube video's zien i.v.m. merkwaardige opvattingen alhier over auteursrechten van bijgeleverde muziek) maar de met de slagboom afgesloten wisselbaan "ontstaat" toch pas kort voor de splitsing (dit is in ieder geval voor rijstrook 1 van de wisselbaan het geval) en het "doorgaand" verkeer wordt toch zowat automatisch naar de altijd open hoofdbaan geleid? Of is de wisselbaan een (verdubbelde) voortzetting van rijstrook 1 van de hoofdbaan?

Tijdelijke belijning "neerleggen" in de vorm van gele belijning is geen oplossing voor een wisselstrook. Maar als je tijdelijke belijning in de vorm van verlichte strepen in het wegdek bedoelt, dit is misschien in de toekomst mogelijk maar bij mijn weten nog niet rijp voor grootschalige inzet (en ik vrees dat dit de verwarring bij sowieso verwarde automobilisten  :P niet zal verminderen...).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1206 Gepost op: 17 juni 2015, 11:38:46
Het punt is gewoon:Automobilisten negeren de kruizen waar het 'kan' want de pakkans is vrij klein.

Ben gisteravond onderweg richting Heerhugowaard. Op een gegeven moment, 2 rijstroken afgezet, bots en een aantal weg inspecteurs zijn aan het opruimen. Voorbij de afzetting gaan de mensen al  weer over de afgekruiste stroken rijden want 'het kan, we zijn afzetting voorbij'.
Afrit richting Haarlem, paar honderd meter verder: Busje voegt over de afgekruiste rijstrook 1 uit, om nog even iemand in te halen. Ging wel naar rechts voor kruis no.2.

guest15549

• Gast
Reactie #1207 Gepost op: 17 juni 2015, 14:22:47
Citaat van: batoutofhell link=msg=1356504 date=1434533926
Het punt is gewoon:Automobilisten negeren de kruizen waar het 'kan' want de pakkans is vrij klein.

Ben gisteravond onderweg richting Heerhugowaard. Op een gegeven moment, 2 rijstroken afgezet, bots en een aantal weg inspecteurs zijn aan het opruimen. Voorbij de afzetting gaan de mensen al  weer over de afgekruiste stroken rijden want 'het kan, we zijn afzetting voorbij'.
Afrit richting Haarlem, paar honderd meter verder: Busje voegt over de afgekruiste rijstrook 1 uit, om nog even iemand in te halen. Ging wel naar rechts voor kruis no.2.

Ik denk dat het probleem eerder is dat mensen niet beseffen dat het gevaarlijk is.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1208 Gepost op: 17 juni 2015, 17:01:29
Citaat van: RS496 link=msg=1356533 date=1434543767
Ik denk dat het probleem eerder is dat mensen niet beseffen dat het gevaarlijk is.

Klopt, en in het eerste geval dat ik aanhaalde snap ik het ook wel, maar de 2e? Ok, je hebt overzicht naar het volgende kruis, maar een kruis is een kruis in mijn opinie. Maar hetzelfde geld voor onnodig niet rechts houden. Ben op de terugweg van Heerhugowaard, rijd rond kwart voor 4 op de A4 bij brug restaurant. Auto op rijstrook 4, terwijl er voor en achter hem bijna geen auto of motor te zien was. (Behalve ik dan  998765)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1209 Gepost op: 17 juni 2015, 19:24:04
Hoeveel stroken zijn er dan?? Rijstrook vier zit je al aardig rechts. Rijstrook 1 of 2 zou vervelender zijn....
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein