Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 390953 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1210 Gepost op: 17 juni 2015, 20:41:13
Citaat van: DiNozzo link=msg=1356608 date=1434561844
Hoeveel stroken zijn er dan?? Rijstrook vier zit je al aardig rechts. Rijstrook 1 of 2 zou vervelender zijn....

A4 bij brug restaurant is 5 rijstroken. Bij de aansluiting waar de A5 erbij komt gaat de weg van 4 naar 5 en raad eens waar de strook erbij komt? Vanaf daar zat hij op 4, heb hem niet meer gevolgd in mijn spiegel, maar hij bleef op 4 rijden toen ik hem net voorbij was.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1211 Gepost op: 17 juni 2015, 20:54:27
DiNozzo probeert te vertellen dat men de rijstroken telt vanaf de middengeleider. Iemand die dus op de 4e strook van rechts rijdt op een rijbaan verdeeld in 5 stroken, rijdt dus op strook 2.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1212 Gepost op: 17 juni 2015, 21:04:17
Als je goed leest Bert65 en misschien ook ter plaatse bekend zou zijn dan schrijft Batoutofhell het op de juiste manier. Hij telt dus zelf al vanaf de middengeleider.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #1213 Gepost op: 17 juni 2015, 21:58:19

Als je goed leest Bert65 en misschien ook ter plaatse bekend zou zijn dan schrijft Batoutofhell het op de juiste manier. Hij telt dus zelf al vanaf de middengeleider.
Ik ben daar zeker bekend want daar liggen zelfs heel even 6 stroken. Je kan zijn verhaal op 2 manieren lezen...

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1214 Gepost op: 1 juli 2015, 13:30:13
Citaat
92 bekeuringen voor negeren rode kruisen op A1

Driebergen - De politie heeft maandag 29 juni op de A1 op knooppunt Beekbergen 92 automobilisten bekeurd voor het negeren van de rode kruisen. De parallebaan richting Amersfoort was die namiddag in verband met een gekantelde vrachtwagen helemaal afgesloten.

Na het ongeval werd voor de veiligheid van de hulpverleners de gehele rijbaan afgesloten en daarvoor plaatste Rijkswaterstaat rode kruisen boven de snelweg.

Een groot aantal automobilisten negeerde echter deze rode kruisen. Ook de aanwezigheid van een opvallende politieauto van de Landelijke Eenheid kon hun gedrag niet beïnvloeden. Menig automobilist reed de agenten bijna de vouwen uit de broek. 92 overtreders zijn op kenteken bekeurd en kunnen binnenkort een bekeuring van minimaal 230 euro op hun deurmat verwachten. Blijken het recidivisten, dan kan dat bedrag nog hoger uitvallen.

Handhaving
Rijkswaterstaat en politie zijn eerder dit jaar overeengekomen de handhaving op het negeren van het rode kruis te intensiveren. Dat betekent dat de politie op dit soort locaties extra alert is op automobilisten die de kruisen negeren

https://www.politie.nl/nieuws/2015/juli/1/11-92-bekeuringen-voor-negeren-rode-kruisen-op-a1.html

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1215 Gepost op: 5 november 2015, 20:01:50
Dat onderstaande gebeurd weten we helaas maar hier schrok ik zelfs van  98uiye 98uiye

TeamVerkeer Den Haag @VerkeersagentDH
Op #A12 Pr. Clausplein DH ri. A'dam negeerden in 20 min. tijd ca. 250 bestuurders het [] Bekeuring gaat via het OM. =voor veiligheid ^MH
19:52 uur · 5 Nov 2015 · Twitter for iPhone
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #1216 Gepost op: 5 november 2015, 21:09:17
Helaas zijn dat geen vreemde getallen. Mensen zien het rode kruis vaak wel, maar rijden er alleen maar omdat anderen het ook doen. Als er een schaap over de dam is....
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1217 Gepost op: 5 november 2015, 21:12:59
Ik zou het niet in mijn hoofd durven halen. Het rode kruis staat er niet omdat de kerstman het zo leuk vindt staan.
Mensen die dat doen zijn wat mij betreft hersenloos of hersendood heb er geen andere benaming voor.

Gele wagen

• Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
Reactie #1218 Gepost op: 5 november 2015, 21:39:05
Citaat van: enrico1972 link=msg=1382267 date=1446750110
Dat onderstaande gebeurd weten we helaas maar hier schrok ik zelfs van  98uiye 98uiye

TeamVerkeer Den Haag @VerkeersagentDH
Op #A12 Pr. Clausplein DH ri. A'dam negeerden in 20 min. tijd ca. 250 bestuurders het [] Bekeuring gaat via het OM. =voor veiligheid ^MH
19:52 uur · 5 Nov 2015 · Twitter for iPhone

Triest zouden eens een dagje mee moeten lopen op de snelweg. Kijken of ze het zelf leuk vinden als de vouwen uit hun broek worden gereden. 😡

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1219 Gepost op: 5 november 2015, 21:53:57
Ik heb 2 dagen mogen meelopen en dat vond ik genoeg.  >:D