Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 390945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #1220 Gepost op: 6 november 2015, 10:20:00
Citaat van: Haageneesch link=msg=1382293 date=1446756837
Ik heb 2 dagen mogen meelopen en dat vond ik genoeg.  >:D

Dat meelopen betrof met een aannemer  ;)
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1221 Gepost op: 6 november 2015, 10:32:40
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1382363 date=1446801600

Dat meelopen betrof met een aannemer  ;)
En de verkeerspolitie. Die worden ook gewoon ´over het hoofd gezien´.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1222 Gepost op: 6 november 2015, 12:32:57
Citaat van: Haageneesch link=msg=1382364 date=1446802360
En de verkeerspolitie. Die worden ook gewoon ´over het hoofd gezien´.
Ik kan je wel vertellen dat wanneer er blauw/blauw zichtbaar in een afzetting staat men ineens heel anders rijdt als wanneer ze er niet staan.

Afgelopen week stap ik aan de kant van de vluchtstrook uit mijn voertuig en kon ik nog opzij springen voor een motor. Hij viel en was behoorlijk agressief, want "In files mogen wij er langsheen rijden!". Een vriendelijke meneer in uniform ( Die bij het ongeval stond en toevallig net mijn kant uit keek ) heeft hem even anders uitgelegd en daar een herinnering aan mee gegeven. O0

Ik ken vier manieren waarop ik betrokken ben geweest bij een ongeval, en ik kan je de ergste vertellen. Betrokken zijn bij nog voordat er hulpdiensten/aannemer aanwezig zijn.  Ook al staan er dan rode kruizen dan pas zie je hoe eng een snelweg is en hoe agressief weggebruikers zijn omdat jij door een ongeval de weg blokkeert. Zo gauw er al 1 Amber lampje op een auto staat voor het ongeval dan bindt men al in, het veiligste wordt gereden als er blauw is. Maar ook in laatste geval zijn de scheldwoorden niet thuis gelaten.  :'( >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Gele wagen

• Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
Reactie #1223 Gepost op: 6 november 2015, 20:17:32
Op een of andere manier wordt een BOTS alleen maar gezien als iets voor bij werkzaamheden HIT.  Veel mensen weten niet dat ook jullie bij incidenten worden geroepen. Dan kan er nog zo groot calamiteiten dienst op staan.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1224 Gepost op: 7 november 2015, 20:16:53
Samen sterk in de hulpverlening!

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1225 Gepost op: 24 november 2015, 11:54:30
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1226 Gepost op: 24 november 2015, 11:58:25
Citaat van: kaasje link=msg=1387118 date=1448362470
En dit krijg je als mensen echt héél dom gaan doen:
http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/32-ongevallen/24129-drie-gewonden-bij-ongeval-op-de-a12

Je hebt domme mensen en domme mensen.... Wel altijd mooie uitgebreide fotoreportages van regio15!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

en-er-gy

• Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #1227 Gepost op: 24 november 2015, 13:07:11
Pak de rijbewijzen van die mensen af, geef ze een zware boete en laat ze nog niet eens met de fiets over straat gaan 😡😡😡😡😡 hoe dom en achterlijk kun je zijn?????

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #1228 Gepost op: 24 november 2015, 13:54:47
Citaat van: kaasje link=msg=1387118 date=1448362470
En dit krijg je als mensen echt héél dom gaan doen:
http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/32-ongevallen/24129-drie-gewonden-bij-ongeval-op-de-a12
Tja... keren op de snelweg...  :-\ kennelijk iemand die volledig in paniek geraakt is.

Kanttekening (niet dat dat betekent dat je kan kéren...  98uiye):
Alle 2 de rijstroken afgekruisd en een tekstkar (?) dat je op de vluchtstrook verder mag. Ik ben heel benieuwd naar de precieze tekst op die tekstkar. Als die niet grafisch was en eventueel alleen in het Nederlands, kan ik me bij diegenen die het Nederlands niet machtig zijn wel een lichte paniek voorstellen... (in D hebben ze geanimeerde grafische displays met pijlen dat je de vluchtstrook kan/moet gebruiken).

Plus de moraal van het verhaal, als je als getuige iemand een plaatsje aanbiedt in je auto: neem liever een klapstoeltje mee en een isolatiedeken...  0098
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1229 Gepost op: 24 november 2015, 14:07:01
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1387126 date=1448369687
Tja... keren op de snelweg...  :-\ kennelijk iemand die volledig in paniek geraakt is.

Kanttekening (niet dat dat betekent dat je kan kéren...  98uiye):
Alle 2 de rijstroken afgekruisd en een tekstkaractiewagen (?) dat je op de vluchtstrook verder mag. Ik ben heel benieuwd naar de precieze tekst op die tekstkar. Als die niet grafisch was en eventueel alleen in het Nederlands, kan ik me bij diegenen die het Nederlands niet machtig zijn wel een lichte paniek voorstellen... (in D hebben ze geanimeerde grafische displays met pijlen dat je de vluchtstrook kan/moet gebruiken).

Plus de moraal van het verhaal, als je als getuige iemand een plaatsje aanbiedt in je auto: neem liever een klapstoeltje mee en een isolatiedeken...  0098
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel