En de verkeerspolitie. Die worden ook gewoon ´over het hoofd gezien´.
Ik kan je wel vertellen dat wanneer er blauw/blauw zichtbaar in een afzetting staat men ineens heel anders rijdt als wanneer ze er niet staan.
Afgelopen week stap ik aan de kant van de vluchtstrook uit mijn voertuig en kon ik nog opzij springen voor een motor. Hij viel en was behoorlijk agressief, want "In files mogen wij er langsheen rijden!". Een vriendelijke meneer in uniform ( Die bij het ongeval stond en toevallig net mijn kant uit keek ) heeft hem even anders uitgelegd en daar een herinnering aan mee gegeven.
Ik ken vier manieren waarop ik betrokken ben geweest bij een ongeval, en ik kan je de ergste vertellen. Betrokken zijn bij nog voordat er hulpdiensten/aannemer aanwezig zijn. Ook al staan er dan rode kruizen dan pas zie je hoe eng een snelweg is en hoe agressief weggebruikers zijn omdat jij door een ongeval de weg blokkeert. Zo gauw er al 1 Amber lampje op een auto staat voor het ongeval dan bindt men al in, het veiligste wordt gereden als er blauw is. Maar ook in laatste geval zijn de scheldwoorden niet thuis gelaten.