Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386109 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1230 Gepost op: 24 november 2015, 15:03:15
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1387126 date=1448369687
tekstkar
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1387129 date=1448370421
Actiewagen
Beiden, zonder mag het niet eens.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1231 Gepost op: 24 november 2015, 15:50:44
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1387126 date=1448369687
Alle 2 de rijstroken afgekruisd en een tekstkar (?) dat je op de vluchtstrook verder mag. Ik ben heel benieuwd naar de precieze tekst op die tekstkar. Als die niet grafisch was en eventueel alleen in het Nederlands, kan ik me bij diegenen die het Nederlands niet machtig zijn wel een lichte paniek voorstellen... (in D hebben ze geanimeerde grafische displays met pijlen dat je de vluchtstrook kan/moet gebruiken).

Volgens het CROW is de tekst "verkeer via vluchtstrook" voldoende (in combinatie met de actiewagens uiteraard). Wel moet daarbij tevens het bord T21 worden geplaatst.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #1232 Gepost op: 24 november 2015, 16:26:41
Ah, OK, T21 dus, dank je Sasla. In D is iets soortgelijks in gebruik, vast of in een geanimeerde versie (maar hier gaan eerst twee rijstroken een positie naar rechts, waarna eventueel de linker nog afgesloten kan worden).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1233 Gepost op: 24 november 2015, 18:20:41
Citaat van: Sasla link=msg=1387134 date=1448376644
bord T21
deze zit op alle tekstkarren standaard onder het tekstscherm.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1234 Gepost op: 24 november 2015, 18:42:32
Een andere mogelijkheid die hier niet gebruikt wordt is om de gebruikelijke pijl voor het portaal dat het kruis weer geeft naar de vluchtstrook te laten wijzen. Zal in elk geval veel duidelijkheid geven.

Ik ga er vanuit dat veel automobilisten het niet snappen als er bij bv een aanrijding ineens over de hele weg rode kruizen worden gegeven. Meestal rijdt men door tot men niet verder kan of zal vertwijfeld stoppen. Wat voorlichting zou daar niet verkeer zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

HIT

• Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1235 Gepost op: 24 november 2015, 19:22:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1387144 date=1448386952
Een andere mogelijkheid die hier niet gebruikt wordt is om de gebruikelijke pijl voor het portaal dat het kruis weer geeft naar de vluchtstrook te laten wijzen. Zal in elk geval veel duidelijkheid geven.
Dat kan in sommige gevallen niet eens. Helemaal in de gevallen dat er geen matrix boven de weg hangt niet.
Vaak genoeg vragen wij het op die manier aan, en in sommige regio's is dat wel mogelijk maar in velen ook niet.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #1236 Gepost op: 24 november 2015, 19:52:09

Meestal rijdt men door tot men niet verder kan of zal vertwijfeld stoppen. Wat voorlichting zou daar niet verkeer zijn.
Ja, en in sommige gevallen keert men dus. Met gevaarlijke gevolgen...

Dat kan in sommige gevallen niet eens. Helemaal in de gevallen dat er geen matrix boven de weg hangt niet.
Vaak genoeg vragen wij het op die manier aan, en in sommige regio's is dat wel mogelijk maar in velen ook niet.

Dan kan je eventueel een actiewagen plaatsen? Met pijl richting vluchtstrook?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1237 Gepost op: 25 november 2015, 10:05:04
Gisteravond reed ik op ongeveer hetzelfde stukje A12, maar dan de andere kant op, tref ik precies dezelfde situatie aan.

Vanaf Den Haag gezien komt er een snelheidsbeperking, rijstrook 1 gaat er uit en er staat een pijlwagen, met daarachter (op dezelfde rijstrook) nog een pijlwagen die niet aanstaat, vervolgens worden we dus over rijstrook 2 geleid. Volgende portaal ineens 2 rode kruizen!

Ik ben met 50 km/h verder gereden met mijn alarmlichten aan en ben gaan blokrijden, maar wat een rare en vreemde situatie. T.h.v. waar de A4 er bij komt werd de situatie weer opgeheven.

Óf een aannemer is heel hard aan het falen, of Rijkswaterstaat, maar dit soort situaties doet de geloofwaardigheid van rode kruizen sterk dalen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #1238 Gepost op: 25 november 2015, 11:07:16
Ook ik heb het stuk waar dit ongeluk heeft plaatsgevonden van Zoetermeer naar Den Haag gereden, en de situatie is alles behalve duidelijk.

De tekstkar waarop staat dat men de vluchtstrook mag gebruiken is dermate klein dat je je best moet doen om het op tijd te kunnen lezen, er staan geen pionnen oid om de voertuigen naar de vluchtstrook te leiden.

De eerste keer dat ik de werkzaamheden tegenkwam ben ik maar de A4 ri HVH opgegaan omdat totaal niet duidelijk was wat er wel en niet mogelijk was, immers 2 kruizen boven de rijstroken en geen duidelijke route over de A12.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #1239 Gepost op: 25 november 2015, 13:00:44
Citaat van: kaasje link=msg=1387230 date=1448442304
(...)
Óf een aannemer is heel hard aan het falen, of Rijkswaterstaat, maar dit soort situaties doet de geloofwaardigheid van rode kruizen sterk dalen.
De rode kruizen gaan voor de fysieke maatregel uit bij het opbouwen, en hobbelen achter de fysieke maatregelen aan bij het afbouwen. Je geeft geen tijdstip, maar kan het zijn dat de aannemer aan het opbouwen/afbouwen was?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill