Op het moment dat er rode kruizen over de hele rijbaan staan, is RWS of politie meestal al op locatie. Die zullen vast wel aangeven of men voorzichtig kan doorrijden of op gepaste afstand moet wachten.
Dat begrijp ik, maar dat is dan een geval van "aanwijzingen gaan boven verkeerstekens".
Ik denk aan gevallen dat het bevoegde gezag in geen velden of wegen te bekennen is, bijvoorbeeld omdat het ongeval een kilometertje of wat verderop staat en men daar druk bezig is. Dan moet je dus een verkeersteken negeren omdat je verderop een aanwijzing wilt gaan ophalen, wat erg krom klinkt
Rijden op de vluchtstrook is ook een hufterfeit .
Er zijn altijd redenen om niet tot het ongeval door te rijden, maar als ik kijk naar de mate waarop rode kruizen worden genegeerd of niet worden gezien, vind ik dat risico ondergeschikt.
Op het moment dat iedereen zijn voertuig stil zet, de een op de vluchtstrook, de ander op rijstrook 1, en weer een ander op rijstrook 2, ontstaat er een onduidelijke en gevaarlijke situatie. Op het moment dat iedereen voorzichtig doorrijdt tot aan het ongeval (als je daar niet al voorbij bent) ontstaat er een gewone file. Een groep stilstaande voertuigen over de hele breedte valt meer op dat individuele voertuigen verspreid over de hele rijbaan. Zie je de een, dan zie je de ander niet.
Iedereen op de vluchtstrook stil laten staan is ideaal, maar vooral een utopie.
Stilstaan op de vluchtstrook is geen hufterfeit (maar niet ongevaarlijk, geef ik toe). Inderdaad een utopie.
Maar goed, volgende keer rij ik wel (voorzichtig) door