HIT als dat waar is wat je zeg kunnen we rode kruizen wel weghalen uit het systeem. Want als er vanwege een incident een rood kruis verschijnt er staan geen borden of hekken dan mogen we nog steeds af....
Volgens mij gaat een aanwijzing van een digitaal boord boven een afzetting/borden langs de weg.
En wat je 2e aanhaling betreft, spitstroken die afgesloten kunnen worden en waar een afrit langs loopt is als goed is de belijning op de weg aangepast waardoor je er gewoon zonder problemen af kan. Op de A13 van 010 naar 070 is dat zo.
Mijn probleemstelling ging over het 'kruisen' van een afgekruiste rijbaan om een afrit te nemen.
Bij een gesloten spitsstrook is wel de belijning aangepast, maar is het rode kruis nog steeds geldig volgens mij.
In België heeft men bij gesloten spitsstrook (en mogelijk ook bij incidenten) een gele pijl met de tekst "AFRIT" op de meest rechtse matrixborden staan, wat wat mijn inziens een stuk duidelijker is.
Dan is het hof het niet met de OvJ eens:http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAE9311.html
Hier gebruikte de beklaagde als verdediging dat het een verwarrende situatie is en wordt niet het woord 'gebruiken' aangevochten.
Overigens; geen rood kruis; maar een "C1" bord: Wat hoort men bij deze bebording te doen?:
Doorrijden mag niet, en stoppen op de rijbaan lijkt me persoonlijk ook levensgevaarlijk.
Op zich wel mooie systemen; maar er moet ook voldoende onderhoud aan gedaan worden, waar volgens mij zwaar op bezuinigd wordt tegenwoordig door RWS; op de A76 had laatst meer dan de helft van de matrixborden een storing in één of meerdere matrix segmenten.