Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 391404 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

rubenb

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1300 Gepost op: 29 november 2015, 21:33:17
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1388376 date=1448820501
Helaas is dat niet zo eenvoudig als het soms lijkt. Het is niet even een gloeilampje dat je eruit draait en er weer opnieuw indraait... Ik ken dit specifieke probleem niet, maar de kans is groot dat in zo'n geval het hele matrixbord vervangen moet worden (de signaalgever in elk geval). Het kan namelijk best zo zijn dat er met de lampmodules zelf niks mis is, maar dat het in een printplaat of ander onderdeeltje zit.
De meeste (oude) matrixborden werken met een aantal halogeenlampen en optische (glasvezel) kabels richting het bord, die hebben een beperkte levensduur. En voornamelijk bij de uitval van bepaalde segmenten, is dat meestal te wijten aan een lamp die kapot is. Het is voor zover ik weet niet mogelijk om aparte segmenten aan te sturen, de verkeerscentrale stuurt enkel aan welk totaalbeeld ze willen hebben, en niet "Een rood rondje, witte auto en rode vrachtwagen".
Citaat
Om weer even een parallel te trekken met je eigen computer: controleer of vervang jij periodiek je grafische kaart? Vervang je regelmatig je processor? Ik dacht het niet. In het gunstige geval pak je eens in de zoveel tijd de stofzuiger om je ventilatoren schoon te zuigen... En de rest vervang je pas wanneer het kapot gaat, omdat je er vanuit gaat dat zo'n onderdeel vele jaren meegaat. Zo is het met dit soort systemen ook. En als het budget het niet toelaat, dan vervang je iets misschien niet direct, maar later.
Dit zijn niet echt slijtageonderdelen. Een auto is een betere parallel, waar je toch wel er goed aan doet om periodiek je lampen te controleren. Die dingen hebben een (bekende) 'gegarandeerde' levensduur en als je ze niet controleert of vervangt, bestaat de kans dat mensen denken dat je een tegemoetkomende motorrijder bent.
En als je merkt dat één koplamp kapot is, doe je er meestal goed aan om ze beiden te vervangen omdat ze alle twee even lang hebben aangestaan, dus de tweede zal ook aan het eind van zijn leven zijn. Als mijn budget het niet aankan, zou ik eerder met de fiets gaan dan met één koplamp rijden, omdat mensen me kunnen aanzien voor een motorrijder en me frontaal toucheren.
Citaat
Als je dure toetsenbord kapot gaat en je toevallig nog een oude hebt liggen, hoef je niet direct een nieuwe te kopen....
Juist, als mijn dure toetsenbord kapot gaat, pak ik een oud ding en trek ik de kapotte eruit. In het geval wat ik beschreef had RWS (pas weken na een opmerking/klacht van mij) oude stalen borden geplaatst en de dynamische rijbaanregeling uitgezet, maar wel maanden nadat het eerste 'C01' bord (of rode cirkel) zichtbaar was.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #1301 Gepost op: 30 november 2015, 11:47:38
Je maakt wederom hetzelfde vergelijk. Je gaat er opnieuw vanuit dat zo'n systeem alleen uit lampjes met een kabeltje bestaat. Ja, lampmodules zijn net als autolampen. Maar het systeem erachter is als de boordcomputer: die haal je er niet periodiek uit en vervang je pas als ie de geest geeft. Ik ken hier de situatie niet, maar als het probleem niet in de lampen maar in de software of andere hardware zit, dan is een oplossing misschien niet zo eenvoudig.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1302 Gepost op: 30 november 2015, 12:21:28
Stenentijdperksysteem:
- matrix is een lichtbak met een plaat ervoor dat alleen oplichtte als het licht aanging. Twee maal per jaar werden bij de "matrixronde" de TL's vervangen.
- schakelsysteem kon nog niet vanuit de centrale worden bediend en moest bij het portaal zelf gebeuren.
Oude systeem:
- matrix is inderdaad:
Citaat van: rubenb link=msg=1388436 date=1448829197
een aantal halogeenlampen en optische (glasvezel) kabels richting het bord, die hebben een beperkte levensduur.
vandaar ook dat tweemaal per  jaar bij deze een "matrixronde" uit voorzorg wordt gemaakt om de lampen te verwisselen
- schakelsysteem is al wel geautomatiseerd maar vaak alleen qua aansturing en moet ter plaatse worden ge-update als het gaat om de software.
Nieuwe systeem:
- matrix is full collor led, 1 maal per jaar wordt er tijdens de "matrixronde" een sopje overheen gehaald ( bij mijn weten ).
- schakelsysteem is nu helemaal geautomatiseerd alles kan bijna vanuit de centrale worden geregeld.

Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1388528 date=1448880458
die haal je er niet periodiek uit en vervang je

En toch zijn er plaatsen waar dit wel gebeurd, kasten worden regelmatig voorzien van nieuwe computereenheden om uitval te voorkomen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Gele wagen

• Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
Reactie #1303 Gepost op: 4 december 2015, 22:26:15
Vandaag bij een incident op de A58 bij afslag Tilburg Goirle weer veel bestuurders onder de ❌❌❌ door.
De collega van de politie heeft er 44 opgeschreven.  O0

Gele wagen

• Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
Reactie #1304 Gepost op: 4 december 2015, 22:32:20
Citaat van: rubenb link=msg=1388364 date=1448819201
Het lijkt me binnen het recht van politie te liggen, het handhaven van bijvoorbeeld relevante wegenwetten. Maar ik denk dat dit beter bij de wegbeheerder belegd kan worden, men rijdt in de gele pickups meerdere malen onder die matrixborden door met als doel de veiligheid en doorstroming op de rijkswegen te borgen. Nu weet ik niet of dit in dit geval nooit gemeld is (dat het niet in het takenpakket zit), of dat de melding nooit verwerkt wordt hogerop.
In ieder geval heeft de politie volgens mij wel betere dingen te doen en zijn deze taken reeds uitbesteed.

Een storing aan een matrix portaal wordt automatisch gedetecteerd door het systeem. Vanuit de verkeerscentrales krijgen de onderhoudsaannemers regelmatig een storingslijst voor reparatie. Deze zijn verantwoordelijk voor de oplossing hiervan.

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #1305 Gepost op: 5 december 2015, 23:43:30
Het schijnt op de A10 ook weer prijzen schieten geweest te zijn....

Team Hoofdwegen ‏@POL_Hoofdwegen  · 5 uur geleden

Sinterklaasje Bonnen, Bonnen, Bonnen ❌ #negerenroodkruis #levensgevaarlijk pic.twitter.com/n7tewaOMQY

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1306 Gepost op: 6 december 2015, 15:29:13
Citaat van: Gele wagen link=msg=1389764 date=1449264740
Een storing aan een matrix portaal wordt automatisch gedetecteerd door het systeem. Vanuit de verkeerscentrales krijgen de onderhoudsaannemers regelmatig een storingslijst voor reparatie. Deze zijn verantwoordelijk voor de oplossing hiervan.

Klopt, wij zetten ook regelmatig met spoed voor één van de onderaannemers de snelweg af, zodat zij veilig de matrixen kunnen vervangen/repareren.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1307 Gepost op: 6 december 2015, 16:42:40
Rood kruis boven snelweg massaal genegeerd

Laatste update: 05-12-2015 | 11:52

Tilburg - Vijfendertig automobilist krijgen op korte termijn een boete van € 237,- op de deurmat. Ze negeerden massaal het rode kruis boven de snelweg, dat in werking was vanwege een ongeval.

De politie behandelde vrijdag 4 december 2015 om 18.20 uur een kettingbotsing op de autosnelweg A-58. Het ging om blikschade waarbij meerdere auto’s betrokken waren. Vanwege de veiligheid van de betrokken automobilisten, hulpverleners en alle overige verkeersdeelnemers kruiste wegbeheerder Rijkswaterstaat de betrokken wegvak af. Bovendien lagen er over een lengte van 50 meter glasresten, vloeistoffen en brokstukken op de weg. Voor de rijbaan Tilburg richting Breda  werd de rijstrooksignalering met het rode kruis in werking gesteld en het verkeer over de vrije rijstrook geleid. Tijdens de afhandeling van de aanrijding werd door een grote groep automobilisten het rode kruis genegeerd. In totaal 35 werden overtreders op de bon geslingerd. Ze krijgen binnenkort via het Centraal Justitieel Incasso Bureau de boete thuis gestuurd.
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1308 Gepost op: 16 december 2015, 23:12:41
Minder overtredingen voor negeren rood kruis snelweg

Gepubliceerd: 16 december 2015 09:11
Laatste update: 16 december 2015 09:11

De proef waarbij inspecteurs van Rijkswaterstaat boetes uit mogen schrijven aan automobilisten voor het negeren van een rood kruis op de snelweg, lijkt een succes.
Het aantal overtredingen zou zijn afgenomen, stelde een woordvoerster van Rijkswaterstaat woensdag naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf.

De proef ging in februari van start in de regio Rotterdam. Het beoogde doel was het verbeteren van de doorstroming en veiligheid op snelwegen.

Het blijkt dat de inspecteurs zich veiliger voelen door de extra bevoegdheid. Behalve voor het rijden over een afgesloten rijbaan, delen de weginspecteurs ook boetes uit aan mensen die met hun auto onnodig stilstaan op de vluchtstrook.

''Er zijn al 338 processen-verbaal opgemaakt sinds februari. De meeste automobilisten reageerden begripvol en berustend als de inspecteur hen aanhield," aldus Rijkswaterstaat. In februari wordt de proef geëvalueerd.

Door: ANP

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1309 Gepost op: 27 december 2015, 15:00:03
Dertig boetes voor negeren rood kruis

Laatste update: 23-12-2015 | 11:28

Lijnden - Dertig automobilisten krijgen binnenkort een boete van 237 euro op de deurmat. Ze negeerden dinsdagavond op de A5 massaal het rode kruis boven de snelweg. Bij een eenzijdige aanrijding ter hoogte van Lijnden was dinsdagavond rond 20.45 uur een auto tegen de geleiderail gebotst.

Om de veiligheid van alle betrokkenen te waarborgen werd het rode kruis boven de rijbaan geactiveerd. Tijdens de afhandeling van de aanrijding werd door een grote groep automobilisten het rode kruis genegeerd.

Veiligheid
Het rode kruis is een belangrijke verkeersmaatregel om de weggebruiker tijdig aan te geven dat een rijbaan niet meer mag én kan worden gebruikt. In totaal werden dertig overtreders op de bon geslingerd. Ze krijgen binnenkort via het Centraal Justitieel Incasso Bureau de boete thuis gestuurd.