Volgens mij kan men precies zien welk bord een kruis heeft staan op welk moment. De wis dus ook.
Nee dat kan hij alleen als de kruisen er al staan als hij aan komt rijden en de kruisen staan er al. Maar heel vaak worden de kruisen aangevraagd bij aankomst, daardoor kan het wel eens voorkomen dat het rode kruis er dus niet staat.
Als iemand door rood rijdt en dat kan ik als verbalisant niet zien, wil niet automatisch zeggen dat het pv niet doorgaat...
Wat verworpen wordt omdat de verbalisant een ambtsedig verbaal produceert waaruit blijkt dat het kruis wel degelijk aan stond en er geen storingen gemeld zijn.
In het geval van de rode kruisen is dat niet helemaal juist, dat is ook de grote ergernis. Dit bemerken wij als afzetter regelmatig als wij een baan hebben aangevraagd en we komen aanrijden en het kruis werkt niet, bij melding blijkt dan dat het in de computer allemaal gewoon als werkend staat aangegeven. Mede hierom kan een rechter die ambtseed naast zich neerleggen. Zeker als er meerdere verweren in dezelfde bewoordingen komen.
Wat ik weet worden dit soort zaken inderdaad gelogd bij de Verkeerscentrale van RWS waardoor het inderdaad achteraf te controleren valt.
Niet juist, zeker niet met het nieuwe led systeem. Veel storingen waardoor lampen niet branden worden niet opgemerkt door de elektronica. Dan geeft het systeem wel aan dat het werkt maar niet een daadwerkelijke controle.