Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386015 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #1360 Gepost op: 10 februari 2016, 00:49:26
Citaat van: DeMassel link=msg=1405359 date=1455049756
Ik heb eens een filmpje gezien waar maatregelen erop gezet werden door de verkeersleiding.
Hierbij werd gezegd dat de verdrijfpijl net als de voorgaande 90 & 70 automatisch gingen.

Edit: Kan het filmpje zo 1..2..3 niet weervinden.
Ik ken het filmpje, echter is het alleen zo in de ideale situatie. En op het beeldscherm is het niet altijd zo als op de weg.
Ik heb het mij eens laten uitleggen door iemand van Vialis, die zei dat het allemaal heeft te maken met vertragingen in het netwerk en de kasten die geplaatst staan bij de portalen.
Ik heb de portalen al :
- allemaal tegelijk
- een voor een vanaf achteraan
- een voor een vanaf vooraan
- willekeurig
aan zien springen.

Citaat van: p2Elst link=msg=1405371 date=1455052508
Nee dat zeker niet, op de plek waar het (vermoedelijke) ongeval gebeurd was stond alleen nog een politiewagen als fend off en een WIS op de motor op de vluchtstrook. Dus het lijkt mij dat die matrixborden al enige tijd stonden te branden. En ik weet 100% zeker dat ik geen pijl gezien heb. Ik verbaasde mij namelijk over het feit dat iedereen opeens begon in te voegen. Dit gebeurde namelijk tussen de twee matrixborden in, toen het kruis zichtbaar werd.
Wanneer je van een weg komt met nog het oude besturingssysteem dan kan het zijn dat een pijl niet werkt omdat het oude systeem geen pijl kon tonen naar een kant waar geen vluchtstrook zat. Ook in het hele oude systeem zat er geen pijl in het matrixbord richting de vluchtstrook of nieuwe weggedeelte.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #1361 Gepost op: 10 februari 2016, 19:32:37
Citaat van: DiNozzo link=msg=1404995 date=1454940882
Daarom zou ik als agent of WIS zelf nog even langs de vangrail lopen om te controleren of het matrixbord inderdaad brand. Ik vertrouw ook niet blind op computers.

In dit geval was dat niet mogelijk. Ik heb even op Google Maps gekeken, het voorgaande matrixbord hangt boven een splitsing

Google Maps

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1363 Gepost op: 5 maart 2016, 14:10:59
Citaat van: HIT link=msg=1410997 date=1457183160
En het was weer raak: http://www.rtvnh.nl/nieuws/180975/rode-kruizen-boven-a10-massaal-genegeerd-36-boetes-in-uur-tijd

10.19u #A10 re vbw #A1 re eruit ivm auto uit de bocht. Nu al 8 x pv voor negeren ❌👎 ^D

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1364 Gepost op: 5 maart 2016, 14:23:29
Mensen snappen het totaal niet meer tegenwoordig, ze vinden zichzelf belangrijker. Vorige week stond ik bij een oprit van een afgesloten snelweg in verband met een ongeval. Zelfs met meerdere pionnen van de gemeente en een politievoertuig met zwaailampen aan denken mensen dat ze er wel langs mogen, want ze moeten die kant op. Ik sta daar niet voor mijn plezier.

Mooi voorbeeld van dit gedrag vind ik dit filmpje van Blik op de weg, vanaf 3:30.

https://www.youtube.com/watch?v=Qf4PMadBKQY

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #1365 Gepost op: 5 maart 2016, 15:52:29
Citaat van: koenb link=msg=1411001 date=1457184209
Mensen snappen het totaal niet meer tegenwoordig, ze vinden zichzelf belangrijker. Vorige week stond ik bij een oprit van een afgesloten snelweg in verband met een ongeval. Zelfs met meerdere pionnen van de gemeente en een politievoertuig met zwaailampen aan denken mensen dat ze er wel langs mogen, want ze moeten die kant op. Ik sta daar niet voor mijn plezier.

Mooi voorbeeld van dit gedrag vind ik dit filmpje van Blik op de weg, vanaf 3:30.

http://www.youtube.com/watch?v=Qf4PMadBKQY

Oprit(toerit)naar een snelweg en met pionnen van gemeente ?? Is dat niet gewoon afzetting van wegbeheerder van snelweg,als ik een toerit dicht zet gebeurt dat met pionnen van mijn aannemer,want gemeente duurt vaak heel lang.......
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1366 Gepost op: 5 maart 2016, 17:28:06
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1411008 date=1457189549
Oprit(toerit)naar een snelweg en met pionnen van gemeente ?? Is dat niet gewoon afzetting van wegbeheerder van snelweg,als ik een toerit dicht zet gebeurt dat met pionnen van mijn aannemer,want gemeente duurt vaak heel lang.......

Inderdaad gemeente, kwam omdat het ook een vrij lange afzetting was omdat er een voertuig van ons bij betrokken was. Onderaannemers van RWS stonden op de snelweg het verkeer richtig de afrit te begeleiden. Gemeente was toevallig beschikbaar op dat moment om samen met ons het verkeer te begeleiden vanaf de afrit en voorkomen dat mensen de toerit namen. RWS zelf stond met twee WIS halverwege de afgesloten snelweg voorbij een tankstation.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #1367 Gepost op: 19 april 2016, 10:22:23
Vanochtend was het weer raak op de A10. 3 rijstroken incl verbindingsweg was dicht, maar dat gold alleen voor mij blijkbaar.

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #1368 Gepost op: 19 april 2016, 15:33:02
Word tijd dat negeren rode kruizen = direct rijbewijs 6 maanden kwijt en auto verbeurd verklaard, zonder rechter.
Los je gelijk het file probleem op  998765

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #1369 Gepost op: 19 april 2016, 18:45:33
Citaat van: Bollie link=msg=1419744 date=1461072782
Word tijd dat negeren rode kruizen = direct rijbewijs 6 maanden kwijt en auto verbeurd verklaard, zonder rechter.
Los je gelijk het file probleem op  998765
Dat vind ik overdreven, maar wel een automatisch systeem dat per rijstrook de op de matrixborden genegeerde kruizen meteen beboet worden.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)