Ik heb eens een filmpje gezien waar maatregelen erop gezet werden door de verkeersleiding.
Hierbij werd gezegd dat de verdrijfpijl net als de voorgaande 90 & 70 automatisch gingen.
Edit: Kan het filmpje zo 1..2..3 niet weervinden.
Ik ken het filmpje, echter is het alleen zo in de ideale situatie. En op het beeldscherm is het niet altijd zo als op de weg.
Ik heb het mij eens laten uitleggen door iemand van Vialis, die zei dat het allemaal heeft te maken met vertragingen in het netwerk en de kasten die geplaatst staan bij de portalen.
Ik heb de portalen al :
- allemaal tegelijk
- een voor een vanaf achteraan
- een voor een vanaf vooraan
- willekeurig
aan zien springen.
Nee dat zeker niet, op de plek waar het (vermoedelijke) ongeval gebeurd was stond alleen nog een politiewagen als fend off en een WIS op de motor op de vluchtstrook. Dus het lijkt mij dat die matrixborden al enige tijd stonden te branden. En ik weet 100% zeker dat ik geen pijl gezien heb. Ik verbaasde mij namelijk over het feit dat iedereen opeens begon in te voegen. Dit gebeurde namelijk tussen de twee matrixborden in, toen het kruis zichtbaar werd.
Wanneer je van een weg komt met nog het oude besturingssysteem dan kan het zijn dat een pijl niet werkt omdat het oude systeem geen pijl kon tonen naar een kant waar geen vluchtstrook zat. Ook in het hele oude systeem zat er geen pijl in het matrixbord richting de vluchtstrook of nieuwe weggedeelte.