Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386018 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #1370 Gepost op: 19 april 2016, 19:10:46
Denk je dan aan een soort van flitskasten achter elk matrixbord?

Of hoe zie jij het dan voor je?
Groeten,  Tazbrw


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1371 Gepost op: 19 april 2016, 20:24:13
Dat zal niet zo makkelijk zijn. Ik denk dat op de foto ook het rode kruis te zien zou moeten zijn. Een flitskast aan de achterzijde van de matrix is dan geen optie. Ik denk dat iedere rijbewijsbezitter om de 5 of 10 jaar weer een soort testje zou moeten doen. Een theoretische en praktijktest. Mogelijk gaat men dan wat bewuster autorijden.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #1372 Gepost op: 19 april 2016, 20:25:07
Citaat van: tazbrw link=msg=1419772 date=1461085846
Denk je dan aan een soort van flitskasten achter elk matrixbord?

Of hoe zie jij het dan voor je?
Zomaar wat gedachtes:
-Mensen moeten dan toch ook wel de tijd krijgen om gehoor te geven aan een rood kruis? Timer erop zetten echter is ook geen optie, want hoeveel tijd men nodig heeft is van meerdere factoren afhankelijk. Bij een file waar je stapvoets rijdt achter een vrachtwagen duurt het logischerwijs veel langer dan onder 'ideale omstandigheden'.

- een afgekuiste weg zal in veel gevallen nog wel gebruikt (kunnen) worden als vluchtstrook. Mensen met autopech zullen dus ook geflitst worden.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #1373 Gepost op: 19 april 2016, 22:34:38
Citaat van: LSPD link=msg=1419784 date=1461090307
Zomaar wat gedachtes:
-Mensen moeten dan toch ook wel de tijd krijgen om gehoor te geven aan een rood kruis? Timer erop zetten echter is ook geen optie, want hoeveel tijd men nodig heeft is van meerdere factoren afhankelijk. Bij een file waar je stapvoets rijdt achter een vrachtwagen duurt het logischerwijs veel langer dan onder 'ideale omstandigheden'.

- een afgekuiste weg zal in veel gevallen nog wel gebruikt (kunnen) worden als vluchtstrook. Mensen met autopech zullen dus ook geflitst worden.
Het zal lastig blijven, wellicht over een X aantal jaren dat alle auto's de verkeerstekens herkennen en de bestuurder waarschuwen dat die zich moet verplaatsen. Voor nu blijft het denk ik toch bij daadwerkelijk constateren door een ambtenaar.
Wat jij aangeeft zijn al een aantal dingen en zo zullen er nog wel meer zijn.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1374 Gepost op: 20 april 2016, 14:45:24
Ah come one guys, in deze tijd waarbij vrijwel alles digitaal mogelijk is moet dit toch ook wel kunnen. Is echt niet heel ingewikkeld.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1375 Gepost op: 20 april 2016, 16:24:53
Bij groot/langdurig incident een flitser tp laten komen. In laten stellen op afgekruiste rijstrook op een lage snelheid en hoppa.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1376 Gepost op: 20 april 2016, 16:55:02
Maar dan flits je toch op snelheid ipv het negeren van rood kruis?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #1377 Gepost op: 20 april 2016, 17:06:58
Citaat van: DaMook link=msg=1419768 date=1461084333
Dat vind ik overdreven, maar wel een automatisch systeem dat per rijstrook de op de matrixborden genegeerde kruizen meteen beboet worden.

Waarom overdreven, als jij niet oplet, dan verdien je het ook niet om je rijbewijs te houden. Je kan het gewoon niet. Hup weg ermee.
En na 2x dezelfde overtreding is 3e keer auto definitief kwijt. Opgelost.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #1378 Gepost op: 20 april 2016, 17:54:07
Citaat van: Bollie link=msg=1420017 date=1461164818
Waarom overdreven, als jij niet oplet, dan verdien je het ook niet om je rijbewijs te houden. Je kan het gewoon niet. Hup weg ermee.
En na 2x dezelfde overtreding is 3e keer auto definitief kwijt. Opgelost.
Ik vraag me af wat het nut is van een automatisch systeem met camera's om mensen te beboeten die niet opletten. In het geval van een trajectcontrole werkt het omdat die op een vaste plaats staat, als je morgen bij Deil op de A2 een TC neerzet knalt iedereen die bij Abcoude nog wel 'oplet' er ongemerkt doorheen.
Wat je wilt is een bestuurder die zich 100% concentreert op het verkeer, dat is een onmogelijke opgave. In de ochtend zie je mensen slaperig naar hun werk rijden, om half zes zie je dezelfde mensen vermoeid van een lange dag werken weer huiswaards keren.

Ik snap het princiepe van een rood kruis en zal er niet onderdoor rijden, ongeacht de boete. Maar als ik niet oplet rijd ik er toch onderdoor, daar helpt geen enkele vorm van handhaving tegen. Enkel de betonnen vangrail.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1379 Gepost op: 20 april 2016, 18:49:52
Citaat van: jadjong link=msg=1420034 date=1461167647
Ik vraag me af wat het nut is van een automatisch systeem met camera's om mensen te beboeten die niet opletten. In het geval van een trajectcontrole werkt het omdat die op een vaste plaats staat, als je morgen bij Deil op de A2 een TC neerzet knalt iedereen die bij Abcoude nog wel 'oplet' er ongemerkt doorheen.
Wat je wilt is een bestuurder die zich 100% concentreert op het verkeer, dat is een onmogelijke opgave. In de ochtend zie je mensen slaperig naar hun werk rijden, om half zes zie je dezelfde mensen vermoeid van een lange dag werken weer huiswaards keren.

Ik snap het princiepe van een rood kruis en zal er niet onderdoor rijden, ongeacht de boete. Maar als ik niet oplet rijd ik er toch onderdoor, daar helpt geen enkele vorm van handhaving tegen. Enkel de betonnen vangrail.
Mensen gaan bij een hogere pakkans rode kruizen associëren met een financieel gevolg. Kijk maar naar flitsers. Als er ergens een VW transporter in de berm staat gaan een hoop mensen al op de rem staan.
Hobby Bobby eenheid Den Haag