Ik wilde deze post eigenlijk plaatsen in:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=895323 vanwege de reden.
In bovengenoemde topic discuteerden wij over hulpdiensten die door afzettingen heen reden, daar is nu ontwikkeling op vanuit de aannemerij.
Steeds vaker worden in de afzettingen de botsabsorbers ingezet om doorrijden van het werkvak te voorkomen, en niet zozeer vanwege weggebruikers in het algemeen maar tegen hulpverleners in het speciaal.
Vanaf de A29 Heijnenoordtunnel kreeg ik berichten door dat na een achtervolging een aantal weken geleden er veel politievoertuigen door de afzetting heen reden onder hoge snelheid waarbij het leven van wegwerkers in gevaar is gebracht. Dit is ook gemeld door diverse aannemers naar de politie toe. Zelfde argument wordt ook genoemd door aannemers op de A73.
Vanaf de A4 Schipholtunnel zijn meldingen van ambulances die door de afzetting heenrijden en daarbij rakelings langs hoogwerkers rijden op hoge snelheid. De hoogwerker komt dan aardig in beweging waardoor de veiligheid van de bemanning niet is gewaarborgd.
Wordt dit ook door de leidinggevenden en meldkamers naar de hulpdiensten toe besproken? Ik bedoel het kan toch niet zo zijn dat het optreden van HV een gevaar moet zijn voor mensen die ook hun werk doen?