Ik heb zojuist een aantal reactie's zitten lezen. Ditmaal niet eerst de gehele topic binnenste buiten gekeerd.
Maar hoezo ontstaat er verwarring? Een afgekruiste spitsstrook mag overschreden worden bij het in en uitvoegen. Dat is correct. De meeste spitsstroken hebben ook een andere belijning dan de normale rijstroken. Als een normale rijstrook is afgekruist, mag men er niet overheen.
Lijkt me een duidelijke zaak. Verder zou het een goede zaak zijn als er bij iedere portaal een camera komt die automatisch alle voertuigen "flitst" die een roodkruis negeren. Verder vind ik het echt onzin als de hulpverlener of de wegwerker aangesproken word op de veiligheid van hem/haar. Hoe wil je het dan zien? Dat we dan maar een hele snelweg eruit gooien bij een incident, zodat we zeker weten dat er geen 1 voertuig meer langskomt?? Wil weleens zien wat er dan gaat gebeuren. M.i. moet met gewoon een keertje respect krijgen voor de verkeersregels die wij in Nederland hebben. Daarnaast is momenteel de boete voor het negeren van een roodkruis €220,-, maar deze mag van mij het dubbele worden. Naast de boete een verplichte EMG. Misschien dat men dan eens begrijpt waarom er een kruis gezet wordt. Na deze EMG weer een overtreding of overtredingen begaan waarvoor de bestuurder in aanmerking komt voor een EMG... Dan gewoon het rijbewijs ongeldig verklaren.