Dat ben ik met je eens, echter wanneer er dan een halve afzetting staat en er geen vervolg rood kruis zichtbaar is.....
Ik maak de regels niet ik bedenk ze niet, maar als ik in Velsen had moeten zijn had ik toch ook deze afslag genomen. En ja dan had ik waarschijnlijk een boete gekregen.
En ik heb meerdere van deze gehad in het verleden en ze zijn allemaal geseponeerd omdat de afzetting niet duidelijk genoeg was voor een veroordeling.
Het is alleen voor de mensen op de weg dat de wet Zwart/Wit is, echter in realiteit is er teveel grijs. En zeker mensen die iets weten van IM en/of afzetten zullen een zaak maken van deze boete en naar mijn bescheiden mening hem nog winnen ook als er al een zaak komt.
Maar hier gaan we toch geen overeenstemming in bereiken dus ik stel voor dat we het volgende onderwerp krijgen??
Om toch nog even door te gaan (sorry
) ik kan mij de twee strijd voorstellen en ik ben het deels met je eens: het is een rare situatie dat een wegvak afgesloten is middels een rood matrix kruis maar datzelfde wegvak ook gebruikt moet worden om een afslag te kunnen nemen.
En dat een officier daarin mee gaat verbaasd mij niks , en nu volgt een stukje beeldspraak
Maar, even kijkend naar jouw professie en niet rekening houdend met de teleurstellende kennis van de gemiddelde weggebruiker, de situatie in het filmpje is duidelijk. En als er enige twijfel is over de duidelijkheid zou ik kiezen voor het zekere en niet voor het onzekere. Het is nu eenmaal in Nederland niet nodig om tientallen kilometers (en zeker geen honderden km's) om te rijden om vervolgens weer terug te gaan om op de oorspronkelijke route te komen. De afslagen volgen redelijk kort op elkaar. Meestal is het een gebrek aan kennis en/ of voorbereiding en/of verkeersinzicht dat bestuurders rare besluiten doet laten menen.
En ik moet je heel eerlijk zeggen: ik ben niet verantwoordelijk voor de idiote gedragingen van de gemiddelde verkeersdeelnemer. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen veiligheid (prioriteit 1) én de veiligheid van de weginspecteurs/ hulpverleners (prioriteit 2) én het "slachtoffer" (prioriteit 3). En dat is iets waar de gemiddelde officier van justitie in het geheel GEEN rekening mee houdt.
De opmerking over het niet kunnen zien van een vervolg kruis vind ik een beetje
: je ziet namelijk ook geen opheffing (witte cirkel met een streep) * dus kennelijk gaat het eigen belang voor en wordt er geen rekening gehouden met allerlei andere factoren (bocht in de weg/ defecte matrix borden etc etc) omdat die wel eens het eigen belang in de weg kunnen staan.
* ik had hier in eerste instantie een <censuur> voor mij zelf geschreven maar na enige minuten nadenken besloot ik toch om de tekst gewoon op te schrijven. Ik vindt namelijk dat men eerst maar eens moet nadenken voordat men wat doet en niet achteraf de schuld in andermans schoenen moet gaan schuiven om ergens onderuit te kunnen komen. Naast uiteraard allerlei technische aspecten en omstandigheden, ben ik het dus deels met je eens. Het zou mooi zijn om bij afslagen matrix borden te hebben die aangeven dat de afslag gewoon gebruik kan worden, maar het wegvak afgesloten is. De rest.... ik ga voor een invordering en ik twijfel geen moment om een bon te schrijven ter waarde van 220 euro. Gaan ze maar lekker in bezwaar, de volgende keer denken ze toch weer ff wat langer na en is het doel toch weer een beetje meer bereikt.
Laat ik mijn repliek afsluiten met de wijze woorden van een wijs man: Men moet eerst versinnen, eermen sal beginnen! (
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_0228.php)
maar kijk vooral verder dan uw neus lang is