vandaag maar weer eens bij de toerit A2 li - A10 li een staandehouding (naast de vele andere op kenteken). Een hele brave burger die er door al die andere verkeersdeelnemers niet tussen gelaten werd. De arme man, nergens zag hij ruime om in te voegen. Niet voor de pijl matrix, niet erna, niet voor de rode kruis matrix, ook niet erna maar in eens was daar de politie auto en toen was er ook ruimte in de file om in te kunnen voegen
(oja dat was ongeveer 500 meter)
"Maar wat doet u nu mijnheer de politie agent? Geeft u mij een bekeuring? Dat snap ik niet, ik rij met mijn richting aanwijzer aan en ze laten mij er gewoon niet tussen. Doet u daar eens wat aan, in plaats van mij een bekeuring geven terwijl ik er niks aan kan doen."
tja, gelukkig gelooft ie zich zelf wel (hoop ik voor hem). Als ie thuis ook zo slecht liegt, hoop ik niet voor hem dat ie vreemd gaat en zijn vrouw er achter komt.....
maar ja binnen de tijd van de staande houding: 8 overtredingen rood kruis. Waarom toch?
?
Gelukkig gebeurd het op de A10 noord ook: lekker doorrijden tot aan de RWS wagen. Zelfs de Connexxion bussen nemen niet de moeite om op tijd in te voegen, een rood kruis staat immers op een rijstrook naast de vluchtstrook en niet op de vluchtstrook zelf. Toch??
En anders rijden we gewoon over de vluchtstrook, dat is immers niet rijden door een rood kruis
(nee maar wel 120 euro duurder sukkel!
)
soms heb je van die dagen