Wat is jullie mening?
Mijn mening is heel simpel. Een rood kruis is een rood kruis. Punt uit, en je hebt je niet op een rijstrook te bevinden waar een rood kruis boven hangt. Ik heb het al eens eerder gespuwd, maar kan het niet vinden:
Als iemand meldt twee dozen met spijkers verloren te zijn op de afrit, kruist de verkeerscentrale eerder af, dan dat welke willekeurige hulpverlener of weginspecteur ter plaatse kan gaan, laat staan dat hij (of zij) er al is. Vervolgens komt iemand om de boel tijdelijk af te zetten, en vervolgens wat definitiever (bots, WIS, pilonnen, etc). Kwestie van wegvegen en wegwezen, om zo de boel zo snel mogelijk vrij te kunnen geven, want geld, want economie, want file, want gevaarlijk, want moet sneller).
Om vervolgens ook nog iemand aan het werk te zetten om te informeren (ondanks dat bij de eerste reclame meteen werd vermeld dat er een ongeluk was op de afrit, de boel was afgesloten, omleidingsroute werd gemeld) kost tijd (kan niet, want moet sneller) kost geld (kan niet, want economie). Dus, wie moet waarom informeren? Volgens mij informeert de Verkeerscentrale al dat je ergens niet mag rijden. Je mag thuis op internet opzoeken waarom, of je doet dat ter plaatse. Dat kost je 220 of 340 euro (rood kruis negeren of vluchtstrook), maar dan weet je het meteen.
We moeten van de mentaliteit af dat we in de file, terwijl we langs een ongeluk razen, willen weten wat er aan de hand is.
Ik ga niets verder uitleggen, ik hou het bij kijkersfile.