Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385219 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #470 Gepost op: 3 juni 2013, 00:33:54
Met motorvoertuig expres tegen iemand aan rijden is in ieder geval invordering rijbewijs.

Art 130 WVW lid 3 verwijst naar een ministeriële regeling waarin gevallen worden aangewezen. In artikel 5 onder K van de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid staat: betrokkene is bewust ingereden op een andere weggebruiker.

Dus invorderen RBW en artikel 130 procedure. Verder natuurlijk negeren rood kruis en art. 5/6 WVW ten laste leggen.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #471 Gepost op: 3 juni 2013, 11:44:26
Het verlossende antwoord met alle info:

Man rijdt tegen been weginspecteur
Laatste update: 03-06-2013 | 11:14

Hank - Een 43-jarige inwoner van Nieuwendijk kon zondagmiddag 2 juni 2013 kort voor het middaguur mee naar het politiebureau. De man werd aangehouden op verdenking van (poging tot) zware mishandeling, nadat hij tegen een weginspecteur van Rijkswaterstaat aan was gereden.

Kegels
De 30-jarige weginspecteur had op de A27 ter hoogte van Hank (rijrichting Oosterhout) gezorgd voor een afzetting bij een verkeersongeval. Ze had daarvoor de rechter rijstrook en de afrit Hank laten voorzien van rode kruizen. Ook had ze gezorgd voor verdrijvingspijlen, had ze haar dienstvoertuig schuin over de afrit geplaatst en verkeerskegels neergezet, zodat duidelijk was dat de rijstroken waren afgesloten (alles conform richtlijnen incidentmanagement).

Knieën
Omdat rond 11.15 uur de incidentafhandeling van het verkeersongeval in de afrondende fase was, begon de vrouw met het weghalen van de verkeerskegels. Conform richtlijnen haalde ze de kegel die het dichtst bij het incident stond het eerste op en liep vervolgens met haar gezicht naar het naderende verkeer gericht met een kar voor de verkeerskegels terug richting haar dienstvoertuig om de overige kegels op te ruimen. Terwijl de vrouw daarmee bezig was, zag ze dat een personenauto haar naderde over de uitvoegstrook, terwijl die strook op dat moment nog steeds was afgekruist. De man had alle verkeersafzettingen genegeerd en probeerde nu tussen de achterzijde van het dienstvoertuig van de vrouw en de geleiderail door te rijden. De vrouw besloot de man daarop een stopteken te geven. De automobilist zou dit stopteken hebben genegeerd en vervolgens tegen de benen van de weginspecteur aan zijn gereden. Daarna stopte hij, waarna hij door aanwezige politieagenten werd aangehouden. De vrouw raakte lichtgewond aan een knie. Ze deed aangifte tegen de man, een 43-jarige inwoner van Nieuwendijk. Hij heeft op het politiebureau een verklaring afgelegd en is daarna weer in vrijheid gesteld. Hij moet zich te zijner tijd voor de rechter verantwoorden voor het incident.

Eerste ongeval
De vrouw was aan het werk bij een eenzijdig verkeersongeval zonder letsel. Een 36-jarige man uit Oosterhout was door nog onbekende oorzaak met de wielen van zijn auto in de berm naast de linkerrijstrook terecht gekomen. Om de vangrail niet te raken heeft de man naar rechts gestuurd, waarbij hij abrupt naar rechts is geschoten en door het struikgewas is geschoten en naast de afrit Hank tot stilstand is gekomen. De man raakte daarbij gelukkig niet gewond

Bron: http://www.politie.nl/nieuws/2013/juni/3/08-man-rijdt-tegen-been-weginspecteur.html

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #472 Gepost op: 3 juni 2013, 11:45:36
Politie NOP
‏@politieNOP
31/5 A6. Autobrand op afrit Nagele. Afrit tijdelijk afgesloten. 4 bestuurders negeerden desondanks de pijlwagen RWS + pilonnen 1/2

Politie NOP
‏@politieNOP
Bestuurders onderaan afrit opgevangen en voorzien van bekeuring (E360,=). 1 best. bleek ook nog geen rijbewijs te hebben. #levensgevaarlijk

Kimberley

• Weginspecteur Zuid Nederland
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #473 Gepost op: 3 juni 2013, 23:47:11
Citaat van: Haageneesch link=msg=1169085 date=1370201660
Heb van Kimberley begrepen waar het om gaat en ze gaat proberen een dezer dagen hier wat te schrijven. Zodoende komt de 'oplossing' niet uit mijn mond. Even geduld dus O0

Ik zie dat het nieuwsbericht ook al geplaatst is. Daar staat eigenlijk alles al in.

In dit geval heb ik aangifte gedaan van poging tot zware mishandeling omdat hij op mij af is gereden en vervolgens mijn stopteken negeerde. Hij heeft de auto met lage snelheid tegen mij aan laten rijden waardoor ik nu mijn linkerknie gekneusd heb incl flink wat spierpijn.

Hij is onder een aantal kruizen doorgereden vervolgens achter mijn fend-off dienstvoertuig en tussen de geleiderail door gereden mijn bufferruimte in waar ik liep want wilde net alles gaan opruimen.

Ik kan er helaas nog niet teveel over zeggen maar het is even afwachten of het uberhaupt naar de rechter gaat dat beslist de OvJ

Verder heeft hij ,dacht ik,  de bekeuring voor negeren rode kruizen gehad.
Het ergste aan het hele verhaal is dat ik het idee kreeg dat het hem allemaal niet zo boeide en het wel grappig vond,
ik sta daar mijn werk te doen voor de veiligheid en zo iemand speelt met mijn veiligheid..ik heb daar gewoon geen woorden voor.

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #474 Gepost op: 4 juni 2013, 00:07:01
Allereerst beterschap met je knie, hopelijk kan je snel zonder problemen/pijn weer aan de slag.

Citaat van: Kimberley link=msg=1169392 date=1370296031
Het ergste aan het hele verhaal is dat ik het idee kreeg dat het hem allemaal niet zo boeide en het wel grappig vond,
ik sta daar mijn werk te doen voor de veiligheid en zo iemand speelt met mijn veiligheid..ik heb daar gewoon geen woorden voor.

Ik vraag me echt af wanneer bestuurders nu eens gaan begrijpen dat 'wij' (mensen die aan de weg werken; incidenteel danwel structureel) die kruizen echt niet plaatsen om de weggebruikers te irriteren. Het gaat hier om verkeersveiligheid, om mensenlevens zelfs. Als je dat aan je laars lapt, zit er iets niet helemaal goed in je bovenkamer. En dat is zacht uitgedrukt. >:(

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #475 Gepost op: 4 juni 2013, 00:14:41
Citaat van: Kimberley link=msg=1169392 date=1370296031
43 Jaar en je dan nóg zo gedragen..  :'(
Sterkte Kimberley!

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #476 Gepost op: 5 juni 2013, 17:39:02
17.38 Ivm hulpverlening op de A12 rijstrook afgekruist. In 30min tijd twintig pv's ivm het negeren hiervan. Hoe onveilig is je werkplek dan....

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #477 Gepost op: 5 juni 2013, 17:50:46
Citaat van: Dion link=msg=1169397 date=1370297681
43 Jaar en je dan nóg zo gedragen..  :'(
Sterkte Kimberley!

Dit soort domheid komt in allerlei soorten en maten. En leeftijden.

-mensen die daadwerkelijk de kruizen en signalen niet zien, met veel te veel andere zaken bezig zijn

-mensen die het wel zien maar bewust negeren

-mensen die eigenlijk nooit meer spiegelen en/of ver vooruit kijken om te zien wat er in het verkeer gebeurd; vaak ouderen en andere mensen die afgestompt zijn vwb het dynamische verkeer tegenwoordig

-Overmoedige jeugd, (ik ben Schümacher)

-En dan eigenlijk de overgrote categorie die meent: Maar IK mag hier wel rijden, IK rij hier altijd, IK moet deze afslag hebben, IK hoef niet te spiegelen, IK hoef geen richting aan te geven, IK moet op tijd zijn, IK ben belangrijk en de rest is maar klootjesvolk.  

''Dachten ze maar eens: ''Wat als ik in die ambulance lag?''

''Wat als dat baantje voor mij afgesloten zou zijn?''
''Wat als ik daar met kapotte auto zou staan?''
''Wat als ik gewond zou zijn?''

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #478 Gepost op: 7 juni 2013, 11:05:22
11.02 10u #A9 #Haarlem: ongeval. Bestuurders negeerde #rodekruizen. @PolitieHmeer bekeurde. Toch zonde om hier je vakantiegeld aan uit te geven.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #479 Gepost op: 7 juni 2013, 14:12:59
Stond gisteren in de file voor de Drechttunnel (Dordrecht) na een ongeval.

Daar ook menig auto over de afgekruiste linkerrijstrook zien rijden.
If you can dream it, you can do it.