Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 387581 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #480 Gepost op: 7 juni 2013, 15:07:03
A12 parallel bij Utrecht. Gisteren een kop-staartje bij afslag Transferium (die bij RWS). Netjes vanaf de A27 de rechterbaan afgekruist, maar als ik van alle weggebruikers die doorreden de boete zou krijgen, had ik dit jaar geen hypotheek meer hoeven te betalen 98uiye


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #481 Gepost op: 20 juni 2013, 20:19:16
Citaat van: Haageneesch link=msg=1168986 date=1370180954
15.45 Helaas vond iemand het vandaag nodig rode kruizen en stopteken te negeren om vervolgens expres zijn auto tegen mijn benen te parkeren

15.47 gelukkig was de politie nog ter plaatse van het ongeval wat ik beveiligde en is de bestuurder meteen aangehouden. #gestoord

En dan gaat het even goed mis…




Citaat
Het is zondag 2 juni, de 2e dag van mijn bindingsdienst. Bij een bindingsdienst ben ik oproepbaar voor meldingen op en om de snelweg. Ik krijg rond 10.15 uur een telefoontje van onze verkeerscentrale met de melding dat er op de A27 een ongeval is gebeurd. Er is een auto over de kop geslagen en daarbij is misschien iemand uit de auto geslingerd.

Ik vertrek vanuit huis in mijn dienstauto richting de plaats van het ongeval en probeer in mijn hoofd al een beeld te vormen van de wegsituatie ter plekke. Is het op een hoofdrijbaan of afrit, zijn er daar bijzonderheden of moet ik ergens speciaal rekening mee houden?

Rode kruizen
Als ik bijna bij de plek van het incident ben, krijg ik via de verkeerscentrale te horen dat de politie al ter plaatse is en zij rijstrook 2 en de afrit met rode kruizen boven de weg hebben afgesloten. Dit vanwege de veiligheid en om ervoor te zorgen dat de auto goed geborgen kan worden. Ik moet zelf nog draaien bij de volgende afrit om aan de juiste kant van de weg te komen. Ik heb al gezien dat de berger en ambulance bij het voertuig staan. Het ongeval is precies gebeurd tussen de hoofdrijbaan en de afrit.

Fend-off
Met mijn zwaailampen aan neem ik de fend-offpositie van de politie over. Dit is een positie waarbij je de dienstauto zo schuin en breed mogelijk op een rijstrook plaatst, ter afscherming van een incident. De neus van mijn auto wijst naar de richting waar het verkeer moet passeren. Ter ondersteuning heb ik ook de DRIP op mijn auto aanstaan met een pijl erin die naar rijstrook 1 wijst. De DRIP (Dynamisch Route Informatie Paneel) is het bord waar wij tekens of tekst in kunnen zetten.

Afhandeling ongeval
Gelukkig valt het letsel van de bestuurder mee en hoeft hij niet mee naar het ziekenhuis. Samen met de berger en de politie ruimen we de ravage op en bergen we de auto. Er staat ondertussen aardig wat file. Ik plan in overleg met de politie dat ik de afzetting opruim en daarna de kruizen afmeld. De agenten die hebben geholpen bij het ongeval blijven nog even wachten op de vluchtstrook totdat de kruizen afgemeld zijn.

En dan gaat het mis…
Vanaf het incident haal ik lopend richting mijn auto de kegels op. Opeens zie ik vanuit de file een auto onder de kruizen doorrijden naar de afrit. Precies daar waar mijn dienstvoertuig fend-off staat, probeert de bestuurder tussen de achterzijde van mijn auto en de geleiderail door te rijden. Het is een smalle ruimte en om die actie uit te voeren, moet hij sterk afremmen en er stapvoets tussendoor. Vervolgens rijdt hij precies in de bufferruimte waar ik loop.

Hij komt recht op me af rijden. Ik geef hem een stopteken. Als weginspecteur ben ik daartoe bevoegd. In plaats van te stoppen laat de bestuurder zijn auto doorrollen, tegen mijn knie aan. Het ergste op dat moment vind ik dat de bestuurder achter zijn stuur zit te lachen, vervolgens met een grijns op zijn gezicht uitstapt, naar mij toeloopt en nonchalant zegt: 'Ik moest deze afrit hebben en daarom ben ik hierheen gereden.' Bijdehand zegt hij er nog even achteraan dat ik maar niet tegen zijn auto aan moest springen!

Op dat moment ben ik zo overdonderd en boos, dat ik me omdraai. Ik wil de discussie niet aangaan. De agenten die stonden te wachten waarschuw ik, zodat ze me kunnen helpen.

Aangifte
De agenten hebben helaas niet zien gebeuren wat de bestuurder deed, maar na mijn verhaal houden ze de automobilist onmiddellijk aan. Hij moet mee naar het bureau. Ondanks de pijn aan mijn knie kan ik nog wel mee naar het politiebureau om aangifte te doen. De Officier van Justitie moet nog bepalen wat daar verder mee gebeurt.

Even bijkomen…
Tijdens een ongeval komt er veel op je af. Je regelt zaken voor de betrokkenen bij het ongeval en voor het verkeer dat in de file staat. Dan gaat alles soms in een flits aan je voorbij.

Door de aanrijding had ik een gekneusde knie en flink wat spierpijn. Ik kon mijn werk als weginspecteur een tijdje niet doen. En kantoorwerk lukte helaas ook niet goed omdat ik er met mijn concentratie toch niet helemaal bij was.

Nu ik dit schrijf gaat het gelukkig met mijn knie een stuk beter en is de spierpijn weg, maar mentaal heb ik echt tijd moeten nemen om even stil te staan bij wat er allemaal gebeurd is. Ik ben niet bang aangelegd en kan best wat hebben, maar ik zou het verschrikkelijk vinden als ik mijn plezier en enthousiasme in mijn werk als weginspecteur zou kwijtraken. Zeker als dat gebeurt door iemand die bewust de regels aan zijn laars lapt en daardoor een ander in gevaar brengt…


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #482 Gepost op: 20 juni 2013, 20:23:21
anmorgen reden er ook gewoon mensen op de A1 onder de rode kruizen door de A28 op bij hoevelaken. Afzetting was er net af. Bots en kegelauto stonden nog op de vluchtstrook.
Je zal er nog maar bezig zijn bovenop met verwijderen van de afzetting op de A28 zelf :-\
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #483 Gepost op: 21 juni 2013, 18:19:44
Ik ben zelf ook aangereden tijdens mijn werk door een bestuurder die de kruizen negeerde, daarna mijn pionnen omver reedt, en toen tegen mijn benen aanreed. Vervolgens wilde mijnheer ook nog op de vuist.
Meer dan een jaar geleden, en jammer genoeg nooit meer wat gehoord over de aangifte die ik heb gedaan, KLPD nam het heel serieus, maar blijkbaar daarna in een zeer langdurend traject terecht gekomen, jammer.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #484 Gepost op: 22 juni 2013, 01:24:22
Citaat van: Berger link=msg=1176134 date=1371831584
Ik ben zelf ook aangereden tijdens mijn werk door een bestuurder die de kruizen negeerde, daarna mijn pionnen omver reedt, en toen tegen mijn benen aanreed. Vervolgens wilde mijnheer ook nog op de vuist.
Meer dan een jaar geleden, en jammer genoeg nooit meer wat gehoord over de aangifte die ik heb gedaan, KLPD nam het heel serieus, maar blijkbaar daarna in een zeer langdurend traject terecht gekomen, jammer.

Vriend..(want ik mag zeggen dat vrijwel elke berger mijn vriend is) .. het is niet het KLPD of de politie die vervolgt. Als de aangifte is opgenomen, de verdachte is gehoord volgt er ergens in het traject nog de "vervolging" en dat is toch echt de taak van JUSTITIE. Je weet wel die vrouwe met de weegschaal. En om even uit de bandbreedte te schieten: daar hebben ze er nog een (1) van in het pietoreske plaatsje Oudewater staan, daar wogen ze in de 16e eeuw mensen mee om te bepalen of het heksen waren of niet 98uiye.... en zo ver terug in de tijd is Justitie blijven hangen.

Of praat/zeg ik nou weer teveel ????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #485 Gepost op: 23 juni 2013, 19:02:02
Citaat van: moppersmurf link=msg=1176303 date=1371857062
Vriend..(want ik mag zeggen dat vrijwel elke berger mijn vriend is) .. het is niet het KLPD of de politie die vervolgt. Als de aangifte is opgenomen, de verdachte is gehoord volgt er ergens in het traject nog de "vervolging" en dat is toch echt de taak van JUSTITIE. Je weet wel die vrouwe met de weegschaal. En om even uit de bandbreedte te schieten: daar hebben ze er nog een (1) van in het pietoreske plaatsje Oudewater staan, daar wogen ze in de 16e eeuw mensen mee om te bepalen of het heksen waren of niet 98uiye.... en zo ver terug in de tijd is Justitie blijven hangen.

Of praat/zeg ik nou weer teveel ????
;D ;D


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #486 Gepost op: 3 juli 2013, 12:43:20
We gaan vrolijk door.
Gistermiddag weer 6 stuks voor het negeren i.v.m. pechgeval op de vluchtstrook.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #487 Gepost op: 3 juli 2013, 14:16:11
er moet een centraal punt komen om kentekens van deze huftertjes door te geven.....kom er dagelijks ook een aantal tegen op de A1 en A50


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #488 Gepost op: 3 juli 2013, 22:25:50
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1180461 date=1372853771
er moet een centraal punt komen om kentekens van deze huftertjes door te geven.....kom er dagelijks ook een aantal tegen op de A1 en A50

Of een twitterberichtje met de locatie waar dit vaak voorkomt doormelden aan @PolitieLE. Deed iemand anders ook en die kreeg als reactie dat het wordt doorgemeld aan de verkeerspolitie voor controles.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #489 Gepost op: 13 juli 2013, 03:29:53