Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386860 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #490 Gepost op: 15 juli 2013, 12:08:01
http://www.youtube.com/watch?v=UE5zwZMPXIU

Om een lang verhaal kort te maken: Afgelopen zaterdag geassisteerd bij een uiteindelijke bergingsklus welke in eerste instantie een onwelwording leek te zijn.
Voor de hobby nog even de defecte balk van een van de bergers gefilmd komt er ineens een andere gek het werkvak ingereden!
Wegwerkers die aan het begin van de afzetting stonden sprongen voor deze auto en buiten het beeld van de camera was nog net te zien dat ze met zijn allen om de auto heen gingen staan.

Wat er verder is gebeurt geen idee. Ik hoop dat ze de automobilist daar vast hebben kunnen houden tot de politie gearriveerd is. Stelletje hufters!

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #491 Gepost op: 15 juli 2013, 17:16:37
Citaat van: cavia link=msg=1183434 date=1373882881
http://www.youtube.com/watch?v=UE5zwZMPXIU

Om een lang verhaal kort te maken: Afgelopen zaterdag geassisteerd bij een uiteindelijke bergingsklus welke in eerste instantie een onwelwording leek te zijn.
Voor de hobby nog even de defecte balk van een van de bergers gefilmd komt er ineens een andere gek het werkvak ingereden!
Wegwerkers die aan het begin van de afzetting stonden sprongen voor deze auto en buiten het beeld van de camera was nog net te zien dat ze met zijn allen om de auto heen gingen staan.

Wat er verder is gebeurt geen idee. Ik hoop dat ze de automobilist daar vast hebben kunnen houden tot de politie gearriveerd is. Stelletje hufters!
Er word wel eens gevraagd om duidelijke borden, en volgens mij staat er op het bord toch duidelijk "Neem de volgende afslag" (Cavia verbeter mij als ik het fout heb). Dan moet je wel een grote **tl*l zijn om dan toch tussen de kegels door te rijden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

7194

• Senior gebruiker
Reactie #492 Gepost op: 15 juli 2013, 17:27:28
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1183483 date=1373901397
Er word wel eens gevraagd om duidelijke borden, en volgens mij staat er op het bord toch duidelijk "Neem de volgende afslag" (Cavia verbeter mij als ik het fout heb). Dan moet je wel een grote **tl*l zijn om dan toch tussen de kegels door te rijden.

Ja, maar ik moet daar zijn...

98uiye

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #493 Gepost op: 16 juli 2013, 10:48:12
Kan deze niet op basis van kenteken worden aangepakt?

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #494 Gepost op: 16 juli 2013, 12:34:24
Citaat van: 7194 link=msg=1183484 date=1373902048
Ja, maar ik moet daar zijn...

98uiye

idd mensen weten tegenwoordig niet meer hoe ze op een alternatieve manier ergens moeten komen en raken spontaan in paniek...

Te zot voor woorden...

Voor mij is dit een van de bekeuringen die ik zonder ook maar met me ogen te knipperen schrijf...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #495 Gepost op: 16 juli 2013, 12:54:31
Citaat van: grizz link=msg=1183655 date=1373970864
idd mensen weten tegenwoordig niet meer hoe ze op een alternatieve manier ergens moeten komen en raken spontaan in paniek...

Te zot voor woorden...

Voor mij is dit een van de bekeuringen die ik zonder ook maar met me ogen te knipperen schrijf...
Ik zit voor mijn echte werk aardig wat op de weg, als ik zou willen dan zou ik flink kunnen schrijven elke dag, maar goed is buiten mijn werkgebied...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #496 Gepost op: 16 juli 2013, 14:02:36
Citaat van: kaasje link=msg=1183661 date=1373972071
Ik zit voor mijn echte werk aardig wat op de weg, als ik zou willen dan zou ik flink kunnen schrijven elke dag, maar goed is buiten mijn werkgebied...
Herkenbaar, ik heb afgelopen weekend de route Apeldoorn-Vlissingen en v.v. mogen rijden. Ik zit er serieus over na te denken om een dashcam aan te schaffen. Wat je soms wel niet ziet onderweg  :o

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #497 Gepost op: 16 juli 2013, 19:08:03
Citaat van: kaasje link=msg=1183661 date=1373972071

Ik pen niet veel in mijn vrije tijd, maar rode kruizen altijd. Ook buiten mijn eenheid. En voordat er eenheden waren ook buiten mijn korps.

2ling

• Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
Reactie #498 Gepost op: 16 juli 2013, 19:24:51
afgelopen zaterdag stonden we op de vluchtstrook op de A15  met rode kruizen op de rechterbaan,
zie je er zo 3/4/5 rustig door rijden... grrr...
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***

Rewind

• HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #499 Gepost op: 16 juli 2013, 20:10:33
1. Ooit reed ik op de A12 (Utrechtse Baan) richting Prins Clausplein. Rijstroken 1-2-3 voorzien van een rood kruis en volledig leeg. Op rijstrook 4 stond één motoragent om enkele gedupeerden met blikschade te helpen met het invullen van hun schadeformulieren.

2. Onlangs was op de A16 (Drechttunnel) richting Rotterdam de rechtertunnelbuis afgesloten ivm een ongeval. Rijstrook 1-2 (linkertunnelbuis) waren voorzien van een inrijverbod voor vrachtwagens. Rijstrook 3-4 uiteraard een rood kruis.

In beide gevallen heb ik een overtreding begaan (nog niets van gehoord): In het eerste geval het rode kruis op rijstrook 3, in het tweede geval het inrijverbod op rijstrook 2. In de toekomst zal ik ongetwijfeld een soortgelijk besluit nemen. Maar toch vraag ik me af hoe de wetgever wil dat ik de situatie oplos. Mag stoppen op de snelweg ook voor een inrijverbod of rood kruis indien er geen andere weg is?