ik ben ook wel eens een situatie tegen gekomen onderweg waarbij ik twijfelde over hoe het zou zitten.
Locatie was de A2 den Bosch Eindhoven, ze zijn daar aan het werken om het van 2 naar 3 banen te maken. 's nachts is er regelmatig maar 1 baan open ivm de werkzaamheden.
Ik rij, en kom de volgende situatie tegen:
-Portaal 1: snelheid wordt omlaag gebracht met de elektronische borden naar 90 op beide rijstroken
-Portaal 2: snelheid omlaag naar 70, beide rijstroken
-portaal 3: op de matrix voor rijstrook 1 "70" op die van rijstrook 2 een verdrijvingspijl naar links.
-portaal 4: rijstrook 1 "70" rijstrook 2 "rood kruis"
Nog geen 100 meter later, nog zeker 600 meter voor de eerste fysieke afzetting zit echter de afrit Best. De fysieke afzetting kwam pas een meter of 100 a 200 na de afrit. Had ik daar die afrit nog mogen pakken of niet? Nu hoefde ik niet in best te zijn, dus dat scheelde mij een Dillema ;-) maar goed, het was logisch dat het rode kruis daar al stond, immers een volgend portaal zou te dicht op de afzetting geweest zijn en het was daar erg duidelijk dat het kruis bij die afzetting hoorde. Maar goed, om die afrit te pakken, die dus niet afgezet was, zou je dus wel even over rijstrook 2 moeten, die al wel afgekruist was voor die afzetting enkele honderden meters verder.