Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385249 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #580 Gepost op: 29 oktober 2013, 07:22:29
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1215015 date=1383003685
Met de Movia-D op de oranje stand? ;) Heb je me nog voorbij zien schuiven op rijbaan 1 in de Caprice of niet? Er gingen inderdaad aardig wat "negeerders" na het rode kruis op rijbaan 3 evengoed weer stug naar rechts en knipperlichtje uit "want ik MOET er bij Amstelveen af". Zowel een WIS als een agent met gele jas moesten blijven gebaren dat er doorgereden moest worden.
Hoofdschuddend heb ik dit staaltje egoïstische en stupide gedrag moeten aanschouwen, na de pijl naar links en het rode kruis nog geen 50 meter verderop weer naar rechts schuiven... hoe stom kunnen mensen zijn...  :-\

Yup, goed lampje hé.
Die hoofdagent was het lid hier Moppersmurf

Wat Moppersmurf en mij heel erg tegenviel is het volgende. Buschauffeurs noemen zich beroepschauffeurs, dat was gisteren alleen even niet te merken. We hebben denk ik meer als 15 buschauffeurs van een en hetzelfde bedrijf een verbaal gegeven voor het negeren van het rode kruis.

Joost

• Forum gebruiker
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #581 Gepost op: 29 oktober 2013, 12:26:05
Die maatschappij was toch niet CXX? Onder de noemer want ik moet wel op tijd rijden!! en mijn pauze gaat er aan. e050
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #582 Gepost op: 12 november 2013, 23:52:24
Op onderstaande website erg veel foto's van bizar weggedrag op de A12. Is men nou zo blind of is het kudde gedrag?
Oordeel zelf zou ik zeggen....
http://www.112hm.nl/2013/11/12/middelhulpverlening-bij-uit-de-bocht-gevlogen-auto-goudsestraatweg-n459-reeuwijk/

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #583 Gepost op: 13 november 2013, 00:05:16
Dit is niet zozeer kuddegedrag, dit is gewoon: "IK moet er hier af, dus IK ga er hier ook af". Dit is voornamelijk de TomTom-generatie die bij één afgesloten afslag totaal niet meer weten waar ze zijn of waar ze heen moeten. >:( Ik hoop maar dat er een trouwe diender kentekens heeft genoteerd; al zal die nu wel met een overbelaste arm en een lege pen thuis zitten.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #584 Gepost op: 13 november 2013, 00:07:11
Kan de overheid het "fysiek afsluiten van rijstroken of -banen, danwel op en/of afritten" niet toevoegen aan de lijst waarbij de spijkermat gebruikt mag worden. Godnondeju... Ze slalommen tussen de pylonnen door, hoe duidelijk wil je een afsluiting hebben! *irritatie*

sylvester1986

• Gast
Reactie #585 Gepost op: 13 november 2013, 02:42:44
Na het kijken van de foto's.....*barst in tranen uit*   :-\
Hoe zielig kun je zijn als Nederlander?
Vandaag vanuit Aken onderweg naar Nederland geweest, weliswaar een keer als passagier, maar de Duitsers verdienen wederom een + punt, ook als er een afsluiting is O0

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #586 Gepost op: 13 november 2013, 08:15:17
Ik heb ook het idee dat niet iedereen het afpijlen begreep. De rechterbaan is ook vrij leeg. Wat stond er op de RWS wagen? Een pijl of afrit afgesloten?
Als het echt totaal duidelijk is met pionnen en men rijd nog steeds door dan vind ik dat rijbewijzen ingevorderd mogen worden. Met het gedrag breng je anderen in gevaar (Remmen op snelweg) en je toont aan dat je niet rijvaardig bent.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #587 Gepost op: 13 november 2013, 08:59:42
Citaat van: JJ75 link=msg=1219608 date=1384326917
Wat stond er op de RWS wagen? Een pijl of afrit afgesloten?

Een Pijl, en als die van RWS al niet hielp die de meneer van Vermeuelen bij zich had is toch een volwassen actiewagen en ook daar rijden ze voorbij. En op de DRIS stond ver van te voren te lezen dat de afrit is afgesloten. O0

Hier is geen onduidelijkheid, zo worden de afritten ook afgezet bij werken. Wel nog uitgebreid met een VWW op de vluchtstrook aan het begin van de afrit en borden om een omleiding aan te geven. En ook dan nog rijden de mensen door de afzetting de afrit op.

Ik denk ook haast wel dat we toegaan naar een RWS auto met een slagboom constructie op een aanhanger ( Zoals het US leger gebruikt bij tijdelijke campus ) en dan dus fysiek de hele afrit blokkeert. Een nog mooiere oplossing is een tweede RWS auto met camera. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #588 Gepost op: 13 november 2013, 09:12:59
Citaat van: JJ75 link=msg=1219608 date=1384326917
Ik heb ook het idee dat niet iedereen het afpijlen begreep. De rechterbaan is ook vrij leeg. Wat stond er op de RWS wagen? Een pijl of afrit afgesloten?
Als het echt totaal duidelijk is met pionnen en men rijd nog steeds door dan vind ik dat rijbewijzen ingevorderd mogen worden.
Met het gedrag breng je anderen in gevaar (Remmen op snelweg) en je toont aan dat je niet rijvaardig bent.

Ik zou zeggen, bekijk deze foto: http://www.112hm.nl/wp-content/uploads/2013/11/A-Verkeerschaos-A12-7.jpg

Hoe duidelijk moet het zijn? Ze weten donders goed dat ze daar die afrit niet mogen hebben, maar paniek als er een blokje om gereden moet worden... Belachelijk gedrag. Maar o wéé als oom agent z'n auto voor de Albert Heijn op de stoep zet, dan wordt er moord en brand geschreeuwd  O0

Eerst naar jezelf kijken voordat je naar een ander kijkt. Dit zijn ook de types die zelf klagen bij de wijkagent dat er te hard gereden wordt in de wijk, maar als je een controle houdt, zijn het de wijkbewoners zelf die te hard rijden.  ::)

En zo krijg je dus de discussie over en weer... ''Ja maar jij, nee ja maar jij..'' :D
If you can dream it, you can do it.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #589 Gepost op: 13 november 2013, 09:21:39
Ik zit echt met open mond de foto's te bekijken, dit is gewoon echt schandalig..  :'(
Dit lijkt mij trouwens wel een overtreding waarbij de boetebedragen wel verhoogd mogen worden, wat een aso's..