Zoals jij het zegt en hebt getekend Moppersmurf staat de aanrijding dus die op de Vbw tussen A10 Li 16,7 en A10 Li 16,6 S en het pechgeval staat tussen 16,8 en 16,7.
Het dichts bijzijnde portaal staat A 10 Li 16,7 voor Rst 1/2/3/4/5.
Dus zowel de aanrijding staat tussen 2 portalen en het pechtgeval staat daar weer voor tussen 2 portalen.
Ik had door drukte even niet de tijd om op mijn eigen post verder te gaan.
Het pech pech geval stond iets verder, kort nadat de uitvoegstrook 2 rijstroken werd. De 4e rijstrook was voor het pech geval gewoon vrij, voor ons juist afgesloten. De motorrijder heeft nog wel getracht ook die rijstrook eruit te laten halen maar die communicatie liep niet helemaal lekker ...
De voertuigen bij de aanrijding staan in mijn ogen daar niet lekker op Rst 1 omdat je volgens mij t.h.v. het puntstuk staat
waarmee je eigenlijk op een eiland staat nu vanwege rst 3 die er langs loopt.
Ik zou dan mede gelet op het feit dat de Ambu er staat en nog bezig is gaan voor de grootste veiligheid en dat is.
RSA wagen als het kan en dat moet haast wel lukken een stuk terug fend-off over rst 4+5 en kegels plaatsen zodat men het puntstuk NIET kan gebruiken om toch de VBW naar de A2 Re te nemen.
Dus contra gaan staan als wat je nu getekend hebt in ieder geval.
Wij stonden met onze RSA idd na het puntstuk en we hadden kegels staan vanaf het begin puntstuk. Helaas zitten er maar 6 kegels in een RSA en moesten we er 4 gebruiken om het IM gebied af te zetten. Absoluut niet ideaal maar ja, 3 auto's een ambu en een berger vreet ruimte....
Tevens een WIS of als dat niet lukt een extra RSA of ander dichts bijzijnde wagen die bij 16,9 extra in Fend-off gaat staan
en kegels plaatsen om de veiligheid te waarborgen.
En tevens RSA tussen pechgeval en aanrijding kegels plaatsen. Alles voor de veiligheid tenslotte.
Als alles klaar is en weg vanaf plek ongeval richting pechtgeval kegels ophalen en alles afbouwen naar normaal.
Tja en dan het grootste probleem: er was geen RSA meer, en onze (back-up) motorrijder stond bij het pechgeval en kon daar onder geen enkele voorwaarde weg. Een WIS was onderweg, maar een 2e was niet beschikbaar. Telefonisch hebben wij door gegeven dat de WIS naar de motorrijder moest gaan.
Onze oplossing werd uiteindelijk al het verkeer naar de vluchtstrook dwingen (2 rijstroken eruit dus) en die beschikbare ruimte ook nog flink knijpen. Zo ontstond er file (sorry voor degene die er in stonden)en kreeg onze motorrijder weer rustig/ langzaam rijdend verkeer en werd zijn veiligheid vergroot.
Nood breek wet, en soms moet je creatief zijn.....
Uiteindelijk toen de wis en de berger bij de motorrijder waren was onze aanrijding ook klaar. Kort na elkaar konden we dus weg.