Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385257 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #610 Gepost op: 13 november 2013, 22:12:03
Ik vraag me af of de mensen ook de afrit hadden genomen als het een politiewagen met blauwblauw was die bij het puntstuk stond. Ik merk zelf het verschil wel tussen het voeren van blauw of oranje.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

stafpilot

• geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #611 Gepost op: 13 november 2013, 22:49:30
Dit gedrag krijgt meer aandacht http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/11/wtf_totale_lullen_willen_afges.html#comments. Dank voor de goede foto's! Misschien helpt het, als is het maar een heel klein beetje.
PR & Communicatie Coördinator en hulpverlener bij het Rode Kruis afdeling Ede. https://www.facebook.com/pg/rodekruisede.nl Al mijn bijdragen op het fo

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #612 Gepost op: 13 november 2013, 23:24:28
Citaat van: DiNozzo link=msg=1219864 date=1384376829
Kom een keer bij een willekeurig ongeval bij mij staan en je weet beter. Best is om zo ver weg te staan van de afzetting. Dan vraagt ineens bijna niemand meer wat, moet je alleen uitkijken voor de mafkees die om een opvallende politieauto en tussen de kegels toch doorrijd  :o
Wat dacht je van een afgesloten afrit en een terreinwagen die op snelheid door de drijfnatte berm op je af komt?   >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #613 Gepost op: 14 november 2013, 07:06:41
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1219857 date=1384375842

Het is te triest voor woorden en helaas is het alleen negeren van het X niet voldoende voor een EMG

Dan zou dat aangepast moeten worden. Negeren rood x is toch echt ook een gedragspropleem en dus EMG waardig imo.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Berger

• Forum gebruiker
Reactie #614 Gepost op: 14 november 2013, 10:01:54
Ik ga er maar van uit dat na de afzetting bj het ongeval iemand heeft staan te schrijven.

Wij hadden hetzelfde een week of drie terug op de Brienenoord, heel de hoofdrijbaan dicht, en toch blijven mensen tussen de pionnen en langs de pijlwagen rijden. Oplossing was wel prettig, gewoon de laatste open baan ook dichtgezet met politieauto, en iedereen daar twee uur laten wachten tot de weg vrij was.  O0

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #615 Gepost op: 14 november 2013, 12:38:07
Citaat van: Berger link=msg=1219926 date=1384419714
Ik ga er maar van uit dat na de afzetting bj het ongeval iemand heeft staan te schrijven.

Wij hadden hetzelfde een week of drie terug op de Brienenoord, heel de hoofdrijbaan dicht, en toch blijven mensen tussen de pionnen en langs de pijlwagen rijden. Oplossing was wel prettig, gewoon de laatste open baan ook dichtgezet met politieauto, en iedereen daar twee uur laten wachten tot de weg vrij was.  O0

Kan er dan ook op de matrixborden een boodschap?

"U staat stil, omdat sommigen van u zich niet aan de regels houden!"
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #616 Gepost op: 14 november 2013, 12:57:48
Citaat van: Mattijs link=msg=1219941 date=1384429087

Kei goed die boodschap. Moeten ze gauw mee beginnen in dik rode letters !!! O0

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #617 Gepost op: 14 november 2013, 13:54:34
Citaat van: Mattijs link=msg=1219941 date=1384429087

Iedereen die stilstond hield zich niet aan de regels, tenminste zo lees ik het.

Overtreders reden onder de rode kruizen door de hoofdrijbaan op en hulpverleningsvak in. En als je het daar dan dichtzet kunnen ze nergens heen. Ja, spookrijdend, maar zo ver gaan ze hopelijk niet...

Aan de andere kant van de geleiderail (parallelbaan) rijden de andere auto's gewoon lekker door  O0

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #618 Gepost op: 14 november 2013, 14:08:58
Naar mijn weten staat er nergens in de WVW of het RVV dat het verboden is om een wegafzetting te negeren; dit betekent dus ook dat er geen sanctie voor staat. Behalve als bord C3 (geslotenverklaring) erbij staat, wat in het geval van tijdelijke wegafzettingen meestal niet het geval is. Naar mijn mening zouden er dus twee oplossingen zijn:
1. Iedere WIS/wegafzetter bord C3 in de standaarduitrusting meegeven.
2. Opnemen in de wet dat het verboden is om een wegafzetting te negeren en daar een sanctie voor te bepalen.

Op deze manier is het mogelijk om beter handhavend op te treden tegen idioten mensen die een afzetting negeren.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #619 Gepost op: 14 november 2013, 14:25:08
Citaat van: Sasla link=msg=1219954 date=1384434538
Naar mijn weten staat er nergens in de WVW of het RVV dat het verboden is om een wegafzetting te negeren; dit betekent dus ook dat er geen sanctie voor staat. Behalve als bord C3 (geslotenverklaring) erbij staat, wat in het geval van tijdelijke wegafzettingen meestal niet het geval is. Naar mijn mening zouden er dus twee oplossingen zijn:
1. Iedere WIS/wegafzetter bord C3 in de standaarduitrusting meegeven.
2. Opnemen in de wet dat het verboden is om een wegafzetting te negeren en daar een sanctie voor te bepalen.

Op deze manier is het mogelijk om beter handhavend op te treden tegen idioten mensen die een afzetting negeren.

Het begint natuurlijk met het negeren van het rode kruis, wat wel verboden is.

Daarnaast staat in mijn feitenboekje:
"R631b niet opvolgen aanwijzing gegeven met verlichte transparant op voertuig van Rijkswaterstaat of bedrijfsauto van transportbegeleider (soort aanwijzing; herkenbaar voertuig)"
Boetebedrag voor automobilist en motorrijder: € 360,-

Ik dacht dat dit enkel ging over stoptekens, maar de tekst 'soort aanwijzing' lijkt te suggereren dat er meerdere aanwijzingen gegeven kunnen worden. Wellicht dat dit nog een mogelijkheid is om te schrijven, of dat het onderliggende artikel makkelijk verruimd kan worden door de wetgever.
Senior GGP / Oost-Brabant