Heel sekt gezien.... wanneer er alleen kruizen staan boven een rijstrook dan mag men een afrit gewoon gebruiken en de strook overschrijden. Vandaar ook dat wanneer de afrit ook is afgesloten dit van te voor met bebording is aangegeven met daarbij ook een omleidingsroute en de afrit fysiek met afzethekken met C01.
Voor dit soort gevallen ja zou je een RWS auto met twee afzethekken kunnen uitvoeren met een C01, echter waar laat men dat betonblok om het hek vast te zetten want die schuift men toch opzij. Of men rijd door de berm.....
Het eerste deel komt mij vreemd over; als ik een afrit wil nemen en de rechter strook is middels een rood kruis afgesloten, kan ik er niet af zonder het rode kruis te negeren TENZIJ dit middels bebording is aangegeven.
Je zegt dat vaak middels borden een omleidingsroute wordt aangegeven bij een afsluiting. Dat is maar hoe je het bekijkt. Ik zie regelmatig eerst de rode kruisen en dan een bord met de omleiding. Handiger zou zijn om dat al eerder aan te geven zodat je of een afslag eerder of een afslag later kan nemen. Als RWS voor Schiphol had aangegeven dar afrit Hoofddorp dicht was, kan je bij Schiphol de A4 nog verlaten.
Ik denk dat, door de komst van navigatie de bestuurder te lui is; men kan niet zelf meer iets bedenken of door middel van een kaart een alternatieve route opzoeken.