Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385266 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #670 Gepost op: 15 januari 2014, 12:31:18
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1237027 date=1389785057
Dat is natuurlijk niet letterlijk, maar je snapt waar het over gaat. Oude dame in een kleine auto, te zicht op het stuur, een enorm lage snelheid en een blik die enkel vooruit kijkt.
Die horen niet meer op de weg thuis.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #671 Gepost op: 15 januari 2014, 13:01:40
Citaat van: Red link=msg=1237028 date=1389785478
Die horen niet meer op de weg thuis.

Zullen we dat middels een 130 procedure overlaten aan het CBR.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #672 Gepost op: 15 januari 2014, 13:19:04
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1237042 date=1389787300
Zullen we dat middels een 130 procedure overlaten aan het CBR.
Graag, maar daar meld ik ze dan ook zonder moeite voor aan.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #673 Gepost op: 15 januari 2014, 14:45:06
Zou een RWS voertuig voorzien kunnen worden van een camera waarmee beboet kan worden?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #674 Gepost op: 15 januari 2014, 14:54:22
Citaat van: JJ75 link=msg=1237068 date=1389793506
Zou een RWS voertuig voorzien kunnen worden van een camera waarmee beboet kan worden?
RWS heeft jaren geleden op de A7 met een aanhanger gecontroleerd waarbij er ook drie tekstborden werden gebruikt met
1 Uw snelheid wordt gecontroleerd
2 Uw snelheid is gecontroleerd
3 Te hard gereden? De boete volgt!

En ik vond het een geweldig systeem!  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #675 Gepost op: 16 januari 2014, 01:20:52
Maar laat ik nou eens (weer) gek doen: ik zat vandaag om onverklaarbare reden een stukje papier te lezen waarop een paar luitjes wat geschreven hadden over spijkermatten en het gebruik daarvan. Als we nou eens gewoon, zeg 200 metertjes na het laatste rode kruisje, een spijkermatje neerleggen.... Doen we er leuk een bordje bij zetten: pas op u nadert een spijkermatje. Doen ze ook bij wegwerkzaamheden, paar van die vervelende ribbels neerleggen vlak voor zo'n bots ding. Zo raar!? Spijkermatje en klaar. Bots niet naar de klote, alleen een paar bandjes. Voor eigen rekening wel te verstaan.

Eens kijken hoeveel uilskuikens dan nog doorrijden. Want kennelijk is de boete niet hoog genoeg c.q. is de verleiding van een vrije rijstrook te groot c.q. is het verstand van de bestuurder te klein om de afbeelding van een rood kruis of een enorme witte pijl te begrijpen.

Aangezien bij geen van de drie oorzaken is vast te stellen wat de doorslag gevende factor ik stel ik voor om het over een ander boeg te gooien. Wie niet luisteren wil, moet maar bandjes gaan plakken.  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #676 Gepost op: 16 januari 2014, 01:54:42
1 term ... collateral damage...

Spijkermatjes leveren langzaam leeglopende bandjes op die uiteindelijk de rij-eigenschappen van een voertuig niet ten goede komen.
Mogelijk gevolg zou kunnen zijn dat het voertuig uiteindelijk tot stilstand komt waarbij er schade of erger wordt gereden bij een ander.

En da's zo sneu.

Rood kruis negeren? Mooi. Ga eens lopen. Auto voor een week aan de ketting. Misschien is dat iets beters?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #677 Gepost op: 16 januari 2014, 02:07:00
Citaat van: Diamondback link=msg=1237283 date=1389833682
1 term ... collateral damage...

Spijkermatjes leveren langzaam leeglopende bandjes op die uiteindelijk de rij-eigenschappen van een voertuig niet ten goede komen.
Mogelijk gevolg zou kunnen zijn dat het voertuig uiteindelijk tot stilstand komt waarbij er schade of erger wordt gereden bij een ander.

En da's zo sneu.

Rood kruis negeren? Mooi. Ga eens lopen. Auto voor een week aan de ketting. Misschien is dat iets beters?

langzaam? dat duurt niet meer dan 30 secondjes en klinkt als pffffffffffffffffffffff

Weet je wat sneu is: een RWS/ wegwerker of blauwpakje tussen 6 plankjes. Das pas sneu want hij/zij kan er niks aan doen dat iemand anders schijt heeft aan de regels
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #678 Gepost op: 16 januari 2014, 02:35:16
Dito voor die medeweggebruiker die wel de goede rijbaan kiest en opeens op seconde 31 die #%&*$ binnen ziet komen vliegen.

Het elfde gebod gaat hier niet op.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #679 Gepost op: 16 januari 2014, 12:43:39
We kunnen ook de wagens van RWS van andreas strips voorzien, word je iig wakker geschud. Overigens zou je over die strips ook kunnen stellen dat ze een schrikreactie teweeg kunnen brengen, met alle gevolgen van dien. Zodra iemand niet op let in het verkeer, krijg je gewoon risico's, de kunst is alleen dat risico bij de veroorzaker neer te leggen en niet bij de omstanders.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV