Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385271 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #680 Gepost op: 16 januari 2014, 12:51:02
Citaat van: moppersmurf link=msg=1237278 date=1389831652
Maar laat ik nou eens (weer) gek doen: ik zat vandaag om onverklaarbare reden een stukje papier te lezen waarop een paar luitjes wat geschreven hadden over spijkermatten en het gebruik daarvan. Als we nou eens gewoon, zeg 200 metertjes na het laatste rode kruisje, een spijkermatje neerleggen.... Doen we er leuk een bordje bij zetten: pas op u nadert een spijkermatje. Doen ze ook bij wegwerkzaamheden, paar van die vervelende ribbels neerleggen vlak voor zo'n bots ding. Zo raar!? Spijkermatje en klaar. Bots niet naar de klote, alleen een paar bandjes. Voor eigen rekening wel te verstaan.

Eens kijken hoeveel uilskuikens dan nog doorrijden. Want kennelijk is de boete niet hoog genoeg c.q. is de verleiding van een vrije rijstrook te groot c.q. is het verstand van de bestuurder te klein om de afbeelding van een rood kruis of een enorme witte pijl te begrijpen.

Aangezien bij geen van de drie oorzaken is vast te stellen wat de doorslag gevende factor ik stel ik voor om het over een ander boeg te gooien. Wie niet luisteren wil, moet maar bandjes gaan plakken.  0098

O0 O0 8),ook al is je naam moppersmurf,ik vind dit geen gemopper hahahaha
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #681 Gepost op: 16 januari 2014, 12:57:47
Gewoon zelf een beetje creatief worden. Ga een avondje de schuur in om wat kraaienpootjes te maken. Die standaard bij je hebben en na het laatste kruis "per ongeluk" op de rijbaan laten vallen. Zodra het kruis eruit gaat veeg je ze weer op en stop je ze in je zak. Geen haan die er naar kraait...  ::)

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #682 Gepost op: 16 januari 2014, 13:08:48
Citaat van: Mattijs link=msg=1237350 date=1389872619
We kunnen ook de wagens van RWS van andreas strips voorzien, word je iig wakker geschud. Overigens zou je over die strips ook kunnen stellen dat ze een schrikreactie teweeg kunnen brengen, met alle gevolgen van dien. Zodra iemand niet op let in het verkeer, krijg je gewoon risico's, de kunst is alleen dat risico bij de veroorzaker neer te leggen en niet bij de omstanders.

Helpt niet, men neemt nu al het risico om er overheen te rijden om dan nog 150m te hebben om in te voegen. >:(

Citaat van: NikonDirk link=msg=1237355 date=1389873467
Gewoon zelf een beetje creatief worden. Ga een avondje de schuur in om wat kraaienpootjes te maken. Die standaard bij je hebben en na het laatste kruis "per ongeluk" op de rijbaan laten vallen. Zodra het kruis eruit gaat veeg je ze weer op en stop je ze in je zak. Geen haan die er naar kraait...  ::)

Hoeft niet eens, hij moet ff buurten bij Groenemotorsmurf. Die gebruikt ze toch niet meer  :P
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #683 Gepost op: 16 januari 2014, 13:42:03
Gewoon elke WIS, Pijl wagen, etc uitrusten met opblaasbare dingen ala dit bedrijf:

http://www.airworksinflatables.com/index.php?page=Rental&subpage=Body%20parts#Body%20parts

(Bijvoorbeeld de vingers of hand in de vorm van een stopteken. ;) )
Rijd iemand er tegenaan, geen grote schade of ongelukken, maar wel een duidelijk obstakel !!!
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Marcel

• Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #684 Gepost op: 16 januari 2014, 15:31:14
In elke WIS wagen staandaard een agent zetten.  ;D
Kan hij/zij meteen droog alles noteren! 098uo

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #685 Gepost op: 16 januari 2014, 16:17:08
Citaat van: HIT link=msg=1237358 date=1389874128
Hoeft niet eens, hij moet ff buurten bij Groenemotorsmurf. Die gebruikt ze toch niet meer  :P
Die zijn een beetje antiek en roestig, geloof dat er in Ouder-Amstel een paar nieuwe liggen  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #686 Gepost op: 16 januari 2014, 17:09:11
mythbusters hebben een keer een uitzending met kraaienpoten erin gehad en daar bleken ze niet erg effectief meen ik.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #687 Gepost op: 18 mei 2014, 18:31:19
Vandaag een dagje Zeeland gedaan. Al rijdend over de A58 stuiten we op de wegwerkzaamheden nabij Yerseke. Daar was netjes rijstrook 1 afgekruist, en werd het verkeer naar rijstrook 2 geleidt. Tot mijn stomme verbazing zag ik niet 1, niet 2, niet 3 maar tientallen auto's die gewoon de tijdelijke rode kruizen glashard negeerde. 1 busje maakte het heel erg bont, en die reed over de 3 balken heen die voor pijlwagens liggen. Waardoor hij zich klemreed op de pijlwagen, en braaf moest wachten of er iemand hem er tussen wilde laten. Het leek totaal nergens op wat daar gebeurde. >:(

litchu

• Forum gebruiker
Reactie #688 Gepost op: 18 mei 2014, 18:46:31
Regio15 ( 30 maart 2014 ): Op een gegeven moment negeerden automobilisten massaal de rode kruizen en reden over de rijbaan de file voorbij; blijkbaar in een poging om 'voor te dringen' in de lange rij richting Den Haag. De politie heeft toen een unieke versie van het aloude spelletje 'stoelendans' georganiseerd: de snelweg werd weer stilgezet, en iedereen die op dat moment niet 'veilig' op de vluchtstrook stond heeft een bon van 230 euro gekregen. Nadat de kentekens hiervoor waren genoteerd, mochten alle automobilisten weer hun weg vervolgen.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #689 Gepost op: 18 mei 2014, 21:31:50
Citaat van: Peter71 link=msg=1268441 date=1400430679
Vandaag een dagje Zeeland gedaan. Al rijdend over de A58 stuiten we op de wegwerkzaamheden nabij Yerseke. Daar was netjes rijstrook 1 afgekruist, en werd het verkeer naar rijstrook 2 geleidt. Tot mijn stomme verbazing zag ik niet 1, niet 2, niet 3 maar tientallen auto's die gewoon de tijdelijke rode kruizen glashard negeerde. 1 busje maakte het heel erg bont, en die reed over de 3 balken heen die voor pijlwagens liggen. Waardoor hij zich klemreed op de pijlwagen, en braaf moest wachten of er iemand hem er tussen wilde laten. Het leek totaal nergens op wat daar gebeurde. >:(

Laatst soortgelijke situatie gezien bij de A28, knooppunt Hoevelaken. De afrit naar de A1 ri Amsterdam was vanwege wegwerkzaamheden afgesloten. Ondanks alle voorwaarschuwingen, omleidingen, en rode kruizen tal van automobilisten over de twee afgesloten rijbanen zien rijden. Meestal met de blik glazig vooruit of juist complete paniek. Er ging pas een lampje branden bij de pijlwagens. Het blijft moeilijk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein