Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 385280 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #690 Gepost op: 18 mei 2014, 22:32:04
Tja, men let alleen nog op de snelheidsmeter en de navigatie. Als de situatie 5 meter voor je voertuig er plots anders uitziet dan het hoort, ga je pas reageren.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #691 Gepost op: 1 juli 2014, 14:33:01
TeamVerkeer Den Haag ‏@VerkeersagentDH  15 min
Verkeer negeert massaal rode kruis op de A4 naar Prins Clausplein bij een pechgeval van een grote vrachtauto. 55 berstuurders op de bon.^JP

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #692 Gepost op: 1 juli 2014, 15:44:14
Ik zie het ook regelmatig gebeuren. Gisteren nog op de A15, en A20. Maar als 230 euro zo laag is, waarom dan niet die bon als enige verhogen naar laten we zeggen 1000 euro, plus standaard aanmelding CBR(cursus je á 800 euro) en gelijk automatisch een rijontzegging voor 6 maanden.....

Ik weet zeker dat men de volgende keren dan wel op zal letten...

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #693 Gepost op: 1 juli 2014, 16:21:03
Citaat van: zwelgje link=msg=1237366 date=1389876123
Gewoon elke WIS, Pijl wagen, etc uitrusten met opblaasbare dingen ala dit bedrijf:

http://www.airworksinflatables.com/index.php?page=Rental&subpage=Body%20parts#Body%20parts

(Bijvoorbeeld de vingers of hand in de vorm van een stopteken. ;) )
Rijd iemand er tegenaan, geen grote schade of ongelukken, maar wel een duidelijk obstakel !!!
Leuk bedacht en ik zou voor die roze taart ook wel stoppen.. O0

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #694 Gepost op: 1 juli 2014, 17:26:54
Harold van Os ‏@HaroldvanOs1  1 u
#a50 va met klapband #ROODKRUIS geplaatst#veiligheid. Wordt massaal genegeerd.

icare

• Ambulancechauffeur
  • Forum gebruiker
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #695 Gepost op: 1 juli 2014, 17:51:06
Afgelopen jaar op 15 november heb ik in een post mijn ergernis kenbaar gemaakt en ergens onderin de vraag gezet wanneer de Tweede kamer nu eens in gaat grijpen. Forumlid JJ75 schreef 1 post later dat ik deze ergernis in een mail bekend zou moeten maken bij de tweede kamer met wat voorbeelden erin om zo aandacht te geven aan het probleem.

Dit vond ik wel een goed idee en in het kader van niet alleen roepen en vervolgens niets doen heb ik diezelfde avond nog een mail gemaakt met het probleem, de gevaren en enkele recente voorbeelden inclusief links. Deze mail heb ik naar alle partijen die momenteel in de tweede kamer zitten gestuurd en ik geloof ook van allemaal een reactie gehad. Variërend van enkel alleen een ontvangstbevestiging tot meer inhoudelijke mails.

In het kort kwam het er wel op neer dat mijn zorgen zeker gedeeld werden. Meerdere partijen hebben deze mail doorgestuurd naar medewerkers binnen de partij die belast waren met verkeerszaken. Enkele hebben ook concrete toezeggingen gedaan om het onderwerp in ieder geval te gaan bespreken in algemene overleggen en er was ook een partij die beloofd heeft dit onderwerp aan de orde te brengen in een debat met de minister van verkeer op afgelopen 30 januari.

Al met al moet je je natuurlijk afvragen hoe ver dit onderwerp echt doorkomt maar iets doen is beter dan niets.

Opvallend in de reacties was wel dat er niet zo zeer wat werd gezien in hogere sancties maar meer in een betere voorlichting naar de weggebruikers waarom deze maatregelen/kruizen ergens zijn. Dit lijkt mij persoonlijk erg naïef en denk dat de enigste remedie is veel hogere sancties eventueel i.c.m. een EMG cursus. Mensen die de kruizen negeren weten donders goed waarom zo'n kruis er hangt en maken bewust de keuze om het gewoon te negeren.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #696 Gepost op: 1 juli 2014, 19:23:38
Cursus zal niet helpen ben ik bang. Vorige week reed ik op de A10 een rood kruisrijder (sorry, klinkt plots vreemd) voorbij en ik zag meteen waar dit door werd veroorzaakt. Meneer had het te druk met zijn smartphone.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #697 Gepost op: 1 juli 2014, 19:31:34
Mogelijk krijgt hij op de cursus direct het gedrag afgeleerd dan van met de telefoon achter het stuur zitten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #698 Gepost op: 1 juli 2014, 19:41:51
Citaat van: icare link=msg=1281281 date=1404229866

Opvallend in de reacties was wel dat er niet zo zeer wat werd gezien in hogere sancties maar meer in een betere voorlichting naar de weggebruikers waarom deze maatregelen/kruizen ergens zijn. Dit lijkt mij persoonlijk erg naïef en denk dat de enigste remedie is veel hogere sancties eventueel i.c.m. een EMG cursus. Mensen die de kruizen negeren weten donders goed waarom zo'n kruis er hangt en maken bewust de keuze om het gewoon te negeren.
Helemaal mee eens. Als men een rood kruis niet begrijpt hoef je van een uitleg daarover ook niets te verwachten. Het enige wat dan nog helpt is een flinke financiele aanslag op de portemonnee.

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #699 Gepost op: 1 juli 2014, 21:57:24
Citaat van: icare link=msg=1281281 date=1404229866
Afgelopen jaar op 15 november heb ik in een post mijn ergernis kenbaar gemaakt en ergens onderin de vraag gezet wanneer de Tweede kamer nu eens in gaat grijpen. Forumlid JJ75 schreef 1 post later dat ik deze ergernis in een mail bekend zou moeten maken bij de tweede kamer met wat voorbeelden erin om zo aandacht te geven aan het probleem.

Dit vond ik wel een goed idee en in het kader van niet alleen roepen en vervolgens niets doen heb ik diezelfde avond nog een mail gemaakt met het probleem, de gevaren en enkele recente voorbeelden inclusief links. Deze mail heb ik naar alle partijen die momenteel in de tweede kamer zitten gestuurd en ik geloof ook van allemaal een reactie gehad. Variërend van enkel alleen een ontvangstbevestiging tot meer inhoudelijke mails.

In het kort kwam het er wel op neer dat mijn zorgen zeker gedeeld werden. Meerdere partijen hebben deze mail doorgestuurd naar medewerkers binnen de partij die belast waren met verkeerszaken. Enkele hebben ook concrete toezeggingen gedaan om het onderwerp in ieder geval te gaan bespreken in algemene overleggen en er was ook een partij die beloofd heeft dit onderwerp aan de orde te brengen in een debat met de minister van verkeer op afgelopen 30 januari.

Al met al moet je je natuurlijk afvragen hoe ver dit onderwerp echt doorkomt maar iets doen is beter dan niets.

Mooi om te lezen dat je een mail gestuurd heb en dat ze er mee bezig zijn,en ik weet dat ze ermee bezig zijn word vervolgd,juist gele tak hoor je niet snel.

Gr.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT