Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 387741 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #730 Gepost op: 14 augustus 2014, 00:26:36
Yep.

Auto's gaan blocken op een snelweg is definately my internetfail of today en rijp voor een artikel 5.

Niet doen dus.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #731 Gepost op: 14 augustus 2014, 00:30:35
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1289272 date=1407959762
Begin steeds meer een voorstander van de haakarmbak met zand achter een haakarmvoertuig bij een ongeval op de snelweg. Pijlwagen dan een haakarmbak met zand en de chauffeurs veilig voor deze wagens in de berm. Deze haakarmbakken mogen van mijn van een wegwerkbedrijf komen en deze mag van mijn met blauwe lamp en sirene naar de plek van het ongeval komen. Laat de dames en heren die een rood kruis negeren maar eens voelen.

Bij een geconstateerde overtreding het rijbewijs voor de rest van het leven ontnemen.

Denk niet dat de bestuurder ooit weer zijn rijbewijs zal gebruiken! Zo'n 4x4 van RWS vangt de eerste klap op, maar gaat bewegen en geeft wel mee. Als je met 120 op een met zand gevulde containerbak rijdt, blijft de bak staan en sta je in één keer stil met je voertuig. Dus het letsel van de veroorzaker zal bij de containerbak vele malen groter zijn dan bij de 4x4.

De reden van de fend-off positie is dan ook, als iemand op het buffervoertuig rijdt, dat dit voertuig de (eerste) klap opvangt en de veroorzaker afremt. Het is dan vervelend dat zo'n fend-off voertuig in puin ligt, maar dat stuk blik is wel weer vervangbaar. De hulpverleners, 130 meter verderop, overleven het wel evenals de veroorzaker...

Ondanks de onoplettendheid moeten we niet willen dat veroorzakers zwaarder letsel of erger overhouden aan zo'n met zand gevulde containerbak, want daar is niemand bij gebaat. Ook de Nederlandse belastingsbetaler niet. Ik schat dat je heel wat Nissan's kunt kopen voor RWS in verhouding met de zorgkosten voor iemand die blijvend invalide raakt na een aanrijding met zo'n containerbak.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #732 Gepost op: 14 augustus 2014, 08:25:25
En daarbij wordt zo'n nissan ook (gedeeltelijk) vergoed door de verzekering van de veroorzaker denk ik.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #733 Gepost op: 14 augustus 2014, 10:32:04
Citaat van: zwelgje link=msg=1289308 date=1407967610
Los van het veroorzaken van gevaar, hoe zet ik een blok op een rijstrook waar ik niet mag rijden?

Meer blauw is de andere optie, maar een block zetten is in dit geval voor de auto gaan rijden met de geldende snelheid en knipperlicht terug naar de baan waar hij hoort. Ik ga absoluut NIET stoppen op een snelweg, voor het geval mensen dat idee kregen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #734 Gepost op: 14 augustus 2014, 10:33:25
Citaat van: JJ75 link=msg=1289338 date=1407997525
En daarbij wordt zo'n nissan ook (gedeeltelijk) vergoed door de verzekering van de veroorzaker denk ik.

Dat is toch ook niet echt een signaal afgeven. Ja je deed iets fout en hebt daardoor aanzienlijk risico genomen en fikse schade veroorzaakt, maar geen probleem, wij vergoeden wel een deel...  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #735 Gepost op: 14 augustus 2014, 10:59:37
Citaat van: Mattijs link=msg=1289360 date=1408005124
Meer blauw is de andere optie, maar een block zetten is in dit geval voor de auto gaan rijden met de geldende snelheid en knipperlicht terug naar de baan waar hij hoort. Ik ga absoluut NIET stoppen op een snelweg, voor het geval mensen dat idee kregen.
Ik zou eerder je claxon gebruiken om de aandacht te trekken. Als deze mensen al zover zijn dat ze een rood kruis negeren. Heb je kans dat zij jou ook niet zien.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #736 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:03:25
Wij, VHT020, hebben weleens voorgesteld dat wanneer de collega's van Team Hoofdwegen bij een aanrijding staan waar rode kruizen geplaatst zijn, om een bus er heen te sturen met een paar collega's en dan schrijven voor de rode kruizen. Kunnen de collega's THW gewoon hun werk doen en wij schrijven wel.

Dit werd niet geaccepteerd. Door beide partijen overigens.  :-\ :-\


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #737 Gepost op: 14 augustus 2014, 11:07:30
Citaat van: Mattijs link=msg=1289361 date=1408005205
Dat is toch ook niet echt een signaal afgeven. Ja je deed iets fout en hebt daardoor aanzienlijk risico genomen en fikse schade veroorzaakt, maar geen probleem, wij vergoeden wel een deel...  98uiye
Eeeuhm, dat zal echt wel een effect hebben op je toekomstige verzekeringen en/of premie die je moet betalen, behalve als de dader nooit meer rijdt. Als je als overheid bewust maatregelen neemt waardoor dodelijke ongevallen kunnen ontstaan, terwijl er een ander alternatief is, dan ben je als samenleving zo een boel geld kwijt aan juristen en waarschijnlijk schadevergoedingen aan nabestaanden. Dit terwijl boetes uitdelen netto geld oplevert in de meeste gevallen en er geen claim op geld van de samenleving wordt gedaan.  Juist met boetes pak je de dader en niet ons allen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #738 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:33:21
Citaat van: Mattijs link=msg=1289360 date=1408005124
Meer blauw is de andere optie, maar een block zetten is in dit geval voor de auto gaan rijden met de geldende snelheid en knipperlicht terug naar de baan waar hij hoort. Ik ga absoluut NIET stoppen op een snelweg, voor het geval mensen dat idee kregen.

Dus je bedoeld dat het beter is als 2 bestuurders rode kruizen negeren ipv 1? En wat is de snelheid die aangegeven wordt door een rood kruis, waarschijnlijk heb ik die gemist bij mijn theorie examen?

Ik begrijp je frustratie met bestuurders die rode kruizen negeren, zeker als je daar als hulpverlener gevaar door loopt. Maar dit soort acties vind ik gewoon net zo min op een autosnelweg thuis horen.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #739 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:52:50


Ik ben het eens dat het onwenselijk is en het is ook niet dat ik dit soort acties dagelijks doe. In dit geval was de spitstrook afgekruist, was er een vrachtwagen een andere vrachtwagen aan het inhalen en zie ik ineens in de spiegel een dikke Audi aankomen rijden. Ben netjes met knipperlicht naar links gegaan, keer panieklicht aangezet voor de Audi en weer netjes (met de Audi) ingevoegd in de rij. Hoort het zo, vast niet, was het effectief, zeker wel.

Meer blauw op de snelwegen, opvallend en onopvallend, kan zo ontzettend veel meer uithalen als nu het geval is. Heb het al in menig topic gezegd, maar ik kan honderden kilometers afleggen op diverse snelwegen zonder ook maar 1 x een politiewagen tegen te komen. Nu niet gelijk beginnen over VROS etc. want zoveel van deze auto's rijden er volgens mij niet rond in NL.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV