Aan de hand van jouw tekening heb je inderdaad pech en zal je door moeten rijden en de volgende afslag moeten nemen. Maar als elk x die jij neer gezet hebt een matrixbord zou zijn dan is de afzetting veel te lang en zal RWS er alles aan doen om de afrit wel toegankelijk te houden. Meestal zijn 2 tot 3 matrix kruizen voor een incident genoeg en dan kom je dus op:
|70|***| / /
|70|***| /0 /
|70|***|/70/
|70| x |70 |
|70| x |70 |
|70| x |70 |
|70| < |70/
|90| 90 | /
|90| 90 |/
| | |
En dan kan je dus gerust de afrit nemen. En ik ga ervan uit (....) dat, als het incident in jouw voorbeeld erg langdurig is, door RWS ook wel maatregelen genomen zouden worden dat automobilisten over de vluchtstrook naar de afrit kunnen rijden. Tenminste als dat geen belemmering oplevert voor de hulpverlening uiteraard.
In dit soort gevallen gaat het belang van de bij het incident betrokken mensen gewoon boven het belang van de automobilist. Dat zal je gewoon moeten accepteren, daarr kan je niks aan veranderen behalve tegen een hoge kost prijs (boete).
En ik kan je verklappen dat er steeds meer stemmen opgaan om automobilisten die lak hebben aan de rode matrix kruizen flink aan te gaan pakken en desnoods het artikel 130 wapen in te gaan zetten. Want het is schering en inslag en tot nog toe heeft dat (nog) geen doden opgeleverd maar het is gewoon te triest voor woorden dat mensen hen eigen belang boven het grote belang stellen. Je moet eens weten hoe vaak wij in dit soort gevallen krijgen te horen:
- "ja maar ik moet..... "
- "ja maar de TomTom zegt ...."