En ik kan je op een briefje geven dat wanneer de OvJ teveel van deze art 130 moet seponeren en vergoeden qua schade jij toch wel voor het bankje mag verschijnen en je een goede uitbrander krijgt.
Het is niet toegestaan om de baan te vervolgen, maar het is wel toegestaan hem te overschrijden. Beetje als links inhalen bij een file, dan heet het ineens voorbij rijden.
Overigens is rondom de randstad wel vaak de mogelijkheid tot verkorten van de rode kruizen, maar op veel plaatsen ook niet vandaar dat het gewoon mag.
Maar zoals ik al zeg alleen als duidelijk aangegeven is dat de rijstrook/in-uitvoegstrook vrij is om te gebruiken.
En dat kan door de matrixen erboven op een snelheid of groene pijl te zetten, maar ook door uit uitkegelen van een uitvoeger al dan niet met het bord BB01t.
Mijnheer HIT zou u zo vriendleijk willen zijn om te lezen wat ik schrijf? Ik kan mijzelf wel gaan citeren maar dan kan ik beter tegen mezelf gaan praten. Lees eens simpel wat er in de wet staat en vul dat dan niet in met het eigen gevoel/ belang. In het gros van de gevallen ben ik het me u eens, maar nu??? Een rood kruis is een rood kruis. een rood licht mag je ook niet negeren. Nimmer ook niet als er blauw blauw achter je staat. Rood is ..... ROOD. Geen twijfel over mogelijk.
Elke situatie van pech geval/ ongeval of wat dan ook is anders. En in elk afzonderlijk geval is er overleg tussen RWS en Politie over hoe het incident zsm opgelost kan worden zonder dat daar allerlei "bijzaken" de dupe van zijn. Dat gaat in de regio Amsterdam ALTIJD in goed overleg, ik weet zeker dat iedere WIS in onze regio daar bevestigend op zal antwoorden. Nog sterker: ik hoor regelmatig dat wij als regio VKP Amsterdam een uitzondering zijn op velerlei vlakken als professioneel optreden, samenwerken met RWS en het oog hebben voor de weg gebruiker. Rotterdam en Den Haag staan in de nek te hijgen maar de rest is een drama.
@DeMassel: weg afsluitingen gaan altijd in overleg met RWS waarbij RWS de doorslaggevende stem heeft tenzij... Ik werk nu 10 jaar bij de VKP en in al die jaren is het niet vaak gebeurd dat we genoodzaakt zijn om een weg af te sluiten. Maar in die gevallen dat het wel nodig was wordt je elke keer weer geconfronteerd met mensen die "moeten". Van buschauffeurs tot huisvader en van advocaat tot vrachtwagenchauffeur. Er is maar 1 uitzondering: hulpverlening. En ik heb van alles voorbij zien komen met nog véél meer excuses om dat rode matrix kruis te mogen negeren.
Het mag niet! PUNT.
net als een koekje voor het avond eten. Helaas.....