Mopper,
Vraagje, waarom dan op een afrit wel een maximumsnelheid aangeven (middels matrixbord) als je er niet mag komen omdat er op de rijstrook ernaast een rood kruis geldt?
Sorry dat het wat langer duurde, tijd is kostbaar.
Ook bij RWS wordt er met computers gewerkt en dat kan dit betekenen dat het invoeren van het een iets anders tot gevolg heeft. En als je daar net overheen kijkt kan dat rare situaties opleveren. En zodra mensen met computers gaan werken zijn ze nogal geneigd om achterover te gaan leunen want de computer doet het en de programma's daarachter daar hebben de knappe koppen over negedacht.....
Ik geeft toe het creëert verwarring als je de basis regels niet kent. Inzicht in verkeer is iets dat tegenwoordig niet meer aangeleerd wordt: inhalen doe je met een aanzienlijk snelheids verschil, je geeft van te voren aan (met een richtig aanwijzer) wat je gaat doen bij een zijwaardse beweging, afstand hou je om tijdig te kunnen anticiperen op de voorganger. Het heeft allemaal te maken met inzicht en met name inzicht in veiligheid. Zolang er politieklonen zijn die burgers aan de kant zetten op de vluchtstrook en rijlesinstructeurs zijn die zitten te bellen tijdens het rijlesgeven zal het verkeersinzicht nooit beter worden.
Tip: ga eens op een viaduct boven een snelweg staan. Kijk eens naar het verkeer dat onder jou doorraast. Kijk dan na een paar minuten lekker genieten eens kritisch naar wat je ziet. Je schrikt je de pleuris: we geven geen richting aan, we zitten te bellen, we blijven links rijden, we halen rechts in, we bumper kleven, we zitten make-up bij te werken, we drinken en we eten en er zijn er die scheren zich ook nog. En dat allemaal met minstens 100 km/u.
Wij automobilisten zijn zo goed dat de mensen die ons moeten helpen als het toch (
op totaal onverklaarbare wijze door een ander) fout is gegaan, daar maar rekening mee moet houden.
Immers het ligt altijd aan een ander. Altijd! Die 90 km/u op de matrix zie we namelijk wel, dat rode kruis.... dat is niet voor mij bedoelt want ik moet eraf! En die drie matrixkruisen die boven het wegdek stonden die gelden niet, dat is een foutje.
Of is het: KAK ik mag er niet vanaf want er staan drie rood kruizen boven het wegdek. Hč wat stom ze hebben 90 boven het wegdek gezet. Dat moet een foutje zijn.