Uit betrouwbare bron (een WIS) heb ik begrepen dat de eerste BOA-WISsen al worden opgeleid en dat ze in ieder geval voor het stilstaan op de vluchtstrook en negeren rood kruis kunnen verbaliseren.
Helaas moet ik zeggen dat ik er ook blij mee ben. "Helaas" omdat wij als politie kennelijk (c.q. zeker weten) niet in staat zijn om de medehulpverleners voldoende te beschermen tegen de misdragingen van de burgers. Eigenlijk (
vandaar ook de helaas) te triest voor woorden
Ik heb het vandaag (nav het ongeval in Diemen) dus ook ter sprake gebracht bij de leiding dat wij als VT veel meer moeten gaan inspelen op de actualiteiten en niet meer het oude vertrouwde "deze maand plannen wat we over 3 maanden gaan doen". Al die statische controles op grond van cijfers uit de vorige eeuw. We moeten veel meer meegaan met de waan van de dag uiteraard zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Als het ergens binnen de grenzen van ASD uit de klauwen loopt vanwege een incident MOET het VHT daar zijn om de burger in het gareel te houden én de hulpverlener een veilig werkgebied te garanderen. In dat kader hadden wij de VP's die in dit geval (diemen) alle begeleidingen op hen schouders moesten nemen natuurlijk prima kunnen ondersteunen.
Het zal (wederom helaas) enige tijd gaan kosten. We kennen allemaal de paarse krokodil
maar ..... iemand zal de eerste en zeker niet de laatste zijn!