Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 387775 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #830 Gepost op: 3 september 2014, 22:13:51
Citaat van: Haageneesch link=msg=1292963 date=1409737386
Ik ga er zomaar vanuit dat een agent bij de verkeerspolitie belast met snelwegsurveillance weet wat er wel en niet kan op de snelweg: Werken op de snelweg is nu eenmaal gevaarlijk.

Ook daar worden fouten gemaakt, hoor. Het blijft mensenwerk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #831 Gepost op: 4 september 2014, 17:16:13
Ik ben een voorstander dat de weginspecteur nu ook een BOA gaat worden  O0. Maar welke domein gaan ze in? Want volgens nieuws bericht gaan ze naast rood kruis ook andere zaken bekeuren. Dan denk ik dat je al snel in Domein IV generieke opsporing komt of heb ik het mis...

Kunnen ze gelijk RWS blauw lampjes geven en een clublied  998765

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #832 Gepost op: 4 september 2014, 17:20:40
Er is nog helemaal niks bekend Bollie dus speculeren heeft ook geen nut. Gewoon even afwachten dus.

Citaat van: Jims link=msg=1292954 date=1409735424
Rijkswatersaat is hierover in overleg met het ministerie van Justitie en de politie.
Voor het einde van het jaar wordt de knoop doorgehakt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #833 Gepost op: 5 september 2014, 00:47:47
Uit betrouwbare bron (een WIS) heb ik begrepen dat de eerste BOA-WISsen al worden opgeleid en dat ze in ieder geval voor het stilstaan op de vluchtstrook en negeren rood kruis kunnen verbaliseren.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #834 Gepost op: 5 september 2014, 02:00:15
Als ze nog voor BOA opgeleid worden dan hebben ze nog geen examen gedaan en dus kunnen ze niet beëdigd zijn en mogen ze ook nog niet verbaliseren.
Je mag als BOA pas verbaliseren als je beëdigd bent niks meer en niks minder en kan je het dus gewoon aanvechten en winnen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #835 Gepost op: 5 september 2014, 02:02:18
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1293470 date=1409870867
Uit betrouwbare bron (een WIS) heb ik begrepen dat de eerste BOA-WISsen al worden opgeleid en dat ze in ieder geval voor het stilstaan op de vluchtstrook en negeren rood kruis kunnen verbaliseren.
Helaas moet ik zeggen dat ik er ook blij mee ben. "Helaas" omdat wij als politie kennelijk (c.q. zeker weten) niet in staat zijn om de medehulpverleners voldoende te beschermen tegen de misdragingen van de burgers. Eigenlijk (vandaar ook de helaas) te triest voor woorden  :'(

Ik heb het vandaag (nav het ongeval in Diemen) dus ook ter sprake gebracht bij de leiding dat wij als VT veel meer moeten gaan inspelen op de actualiteiten en niet meer het oude vertrouwde "deze maand plannen wat we over 3 maanden gaan doen". Al die statische controles op grond van cijfers uit de vorige eeuw. We moeten veel meer meegaan met de waan van de dag uiteraard zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Als het ergens binnen de grenzen van ASD uit de klauwen loopt vanwege een incident MOET het VHT daar zijn om de burger in het gareel te houden én de hulpverlener een veilig werkgebied te garanderen. In dat kader hadden wij de VP's die in dit geval (diemen) alle begeleidingen op hen schouders moesten nemen natuurlijk prima kunnen ondersteunen.

Het zal (wederom helaas) enige tijd gaan kosten. We kennen allemaal de paarse krokodil  98uiye maar ..... iemand zal de eerste en zeker niet de laatste zijn!  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #836 Gepost op: 6 september 2014, 22:58:05
Citaat van: enrico1972 link=msg=1293472 date=1409875215
Als ze nog voor BOA opgeleid worden dan hebben ze nog geen examen gedaan en dus kunnen ze niet beëdigd zijn en mogen ze ook nog niet verbaliseren.
Je mag als BOA pas verbaliseren als je beëdigd bent niks meer en niks minder en kan je het dus gewoon aanvechten en winnen.
Dat klopt Enrico, maar ik neem aan dat RWS niet zomaar zijn mensen opleid. Het feit dat er opleidingen zijn gestart zeggen mij dat het allemaal niet lang meer op zich laat wachten.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #837 Gepost op: 6 september 2014, 23:09:08
Mag hopen dat ze inderdaad niet voor niets mensen opleiden maar tot het allemaal rond is mogen ze nog niks.
Ben benieuwd hoe snel alles rond komt en ze beëdigd worden.

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #838 Gepost op: 7 september 2014, 00:01:32
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1292956 date=1409735978
Gevaarlijke plek om te staan zo direct achter het fend-off voertuig maar wel top actie! Niemand ziet je staan en voor je t weet heb je een prent als je niet snapt wat een rood kruis betekend!
Zouden er nog zijn die het niet snappen? Of niet willen snappen? Zijn er een hoop die denken: dikke neus. Wel als ze de prent zien krijgen ze een "rooie" neus

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #839 Gepost op: 7 september 2014, 00:27:24
Citaat van: piet60 link=msg=1293908 date=1410040892
Zouden er nog zijn die het niet snappen? Of niet willen snappen? Zijn er een hoop die denken: dikke neus. Wel als ze de prent zien krijgen ze een "rooie" neus

Ik laat het in het midden of ze het niet snappen of niet willen snappen wat dat betekend..... Vond dat watergordijn wat ergens gebruikt wordt wel een top middel ertegen! Hopelijk snappen ze het dan, of nu dan nog na genoeg boetes voor het negeren van een rood kruis....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel