Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 386304 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #890 Gepost op: 30 september 2014, 23:25:59
Citaat van: Haageneesch link=msg=1298467 date=1411771723
Dus voor 15 kilometer te hard, 's-nachts op de rondweg, heb je dus een strafblad.

Wat is dit toch weer ouderwets Hollands krom. Gaan we nu ook nog wat met de boefjes doen, echt vervolgen en de cel in ipv op straat sturen in een oranje hesje en grijpstok?
als je minder geboefte opsluit

Dat is niet ouderwets hollands krom. Het is gewoon geld: een overtreder levert geld op en geboefte kost geld. Dus als je minder geboefte opsluit en meer burgers laat betalen voor overtredingen levert dat geld op ipv dat het geld kost. Eigenlijk gewoon heel eenvoudig Hollands op de centjes letten:  kijken kijken en niet kopen.

Onder aan de streep is het bijna kleuter niveau en eenvoudig 4 jaars politiek: nu presteren om de volgende keer weer gekozen te kunnen worden. Wat er dan gebeurd dat zien we dan wel en desnoods geven we de waan van de dag de schuld.

Dat zien we bij de verkeersovertredingen ook: als ik betrapt wordt verzin ik wel een smoes.

Er vooraf over nadenken doet geen mens!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #891 Gepost op: 6 oktober 2014, 12:52:43
Hier een item van de VID over het negeren van de rode kruisjes en tegen de slagboom van de Coentunnel rijden (en daar hebben ze een filmpje bijstaan)...

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #892 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:37:19
HAHAHAHAHAHA ik mag lijden dan die brave borst naast een nieuw voorruitje ook een nieuw slagboompje en een bonnetje voor het puntstukje gekregen heeft. Doe daar een nog de rekening bij van de file en kosten die hij veroorzaakt heeft en de vlgende keer doet hij het nooit meer.

Alhoewel......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #893 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:43:21
Citaat van: moppersmurf link=msg=1300743 date=1412717839
HAHAHAHAHAHA ik mag lijden dan die brave borst naast een nieuw voorruitje ook een nieuw slagboompje en een bonnetje voor het puntstukje gekregen heeft. Doe daar een nog de rekening bij van de file en kosten die hij veroorzaakt heeft en de vlgende keer doet hij het nooit meer.

Alhoewel......

Hoop ook koppijn! En volgens mij als ik het goed zag is de daklijn aan de voorkant van de auto vervormd (bestuurderskant staat ietsjes bol). Duur geintje dus.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #894 Gepost op: 15 oktober 2014, 16:47:42
VID @vid  ·  15 min.
Omdat men massaal het rode kruis op de #A13 naar Rotterdam negeerde, kon het spoedtransport niet passeren.

VID @vid  ·  17 min.
Voor een spoedtransport is de linkerrijstrook van de #A13 naar Rotterdam momenteel afgesloten.

Dit kan dus ook gebeuren als men moedwillig kruizen negeert. De rekening kan voor die figuren niet hoog genoeg zijn.

apoo

• Forum gebruiker
  • AVP
Reactie #895 Gepost op: 15 oktober 2014, 18:21:55
Iets meer context... op het moment dat de kruizen er op werden gezet stond het verkeer al muurvast over 5 km. Was dus erg lastig om die baan ad hoc vrij te maken. Neemt natuurlijk niet weg dat er nog genoeg mensen waren die goed gebruikt maakten van het vrije asfalt nadat het spoedtransport gepasseerd was.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #896 Gepost op: 24 oktober 2014, 18:43:02
Beveiligen pechgeval op de A27 auto staat stil op puntstuk pic.twitter.com/BwgVfme77V

17:30 uur · 24 Oct 2014 · Twitter for Android

Het X wordt hier ook weer massaal genegeerd zelfs door vrachtwagens pic.twitter.com/c9SODWBBq8"

17:48 uur · 24 Oct 2014 · Twitter for BlackBerry®
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #897 Gepost op: 24 oktober 2014, 18:44:06
Weginspecteur Dennis @WIS_Dennis
Drukte op de A28 Utrecht >>Amersfoort door kapotte vrachtwagen en een ongeval bij Leusden. In een half uurtje 46 auto's door het X tja.....
18:11 uur · 24 Oct 2014 · Twitter for iPad
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

leo A

• Forum gebruiker
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #898 Gepost op: 25 oktober 2014, 07:50:52
Voorop de auto van de WIS een camera, en sturen maar die 'rekeningen'.  098uo
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #899 Gepost op: 25 oktober 2014, 19:05:33
Weginspecteur René ‏@WIS_Rene 31 min.31 minuten geleden
Vanavond bij het nieuws van 19:30 uur @RTL4 is er aandacht over rode ❌❌negeren,kijkt u ook,heeft dringend aandacht nodig @Rijkswaterstaat