p2kflex
23:37:56 30-10-14 | -ALPHA- | Prio 1 Vbw A4 L - Kp Prins Clausplein 46,5 y DHG Vervuild wegdek |
1505791 | Politie Eenheid Den Haag (Verkeermanagementcentrale Rijkswaterstaat) |
Toevallig rijdend op de Westvlietweg kwam bovenstaande melding, waarna ik via een parallelweg kon parkeren en even een kijkje kon nemen. Ik was immers in de buurt, en "Prio 1" en "Vervuild wegdek"... enfin.
Er lagen dus wat brokstukken (wat zeg ik; de weg lag bezaaid), van de verbindingsweg (A4 > L'dam) van vier rijstroken waren de linker twee (> A12 DHG) afgekruisd, en de rechter twee [70] (> A12 ZTR). Er komt een Weginspecteur ter plaatse, die zijn voertuig op de linker rijstrook ([X]) plaatst, met signalering en de DRIP ingeschakeld. Voorzichtig maar rap haalt de WIS de rommel van de weg en deponeert dit achterop de auto.
Eén onderdeel lag halverwege rijstrook twee, en precies wanneer de WIS dit stukje oppakt vliegt er iemand maximaal door de rode kruizen op rijstrook 1, vol in de remmen en het stuur naar rechts, eindigend op rijstrook 4. Hierbij rijdt de auto nog geen tien meter (u weet wel; meten met de witte strepen op de weg) van de WIS, die van het alles niets meekreeg. Al met al vond ik het vanavond dus een keer écht bijzonder dat een weginspecteur 'gewoon' in zijn auto stapt...