Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 382534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #940 Gepost op: 9 november 2014, 16:39:53

Kan zijn dat een navigatiesysteem meespeelt?
Lijkt mij sterk. Bij de meeste mensen is dat ding niet up to date. Daarbij hangt er boven de rijstrook eerst een pijl, dan maakt de rijbaan een flauwe bocht en hangen kruizen boven de rijstrook en daarna een slagboom met knipperende lampjes op ooghoogte. Hoeveel wil je niet zien?

Ik weet wel hoe het komt; de overheid vindt dat wij meer op onze snelheidsmeter moeten kijken want dat is veilig. Waarom kijkt men niet verder dan hun neus lang is?
Waarschijnlijk omdat voor de automobilist wordt nagedacht; een navigatie met TMC, ABS, ESP, sensoren, lane system, automatische verlichting, regensensor en noem maar wat meer. Alles voor de bestuurder om de aandacht bij de weg te houden maar het tegenovergestelde gebeurt.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #941 Gepost op: 9 november 2014, 17:27:26


Het meespelen van navigatie hier is lastig te bepalen, alleen de WIS die op de beelden te zien is, zou uitkomst kunnen bieden. Ik neem aan dat hij/zij toch wel heeft gevraagd waar de bestuurders mee bezig waren.

Sowieso rijden we in NL erg compact, en kijken gewoon niet ver voorruit. Ik merk dat zelf wel als ik in de verte een file zie opdoemen. Ik laat dan al rustig het gas los, zodat ik zonder remmen al een heleboel snelheid kwijt raak. Verkeer achter mij komt rustig met volle snelheid aanrijden, om vervolgens dus hard(er) te moeten remmen. Wat weer het harmonica-effect met zich meebrengt.

Als iedereen op de snelweg eens meer afstand tot elkaar bewaart, hoeft er veel minder vaak (abrupt) geremd te worden, kunnen mensen makkelijker in en uitvoegen en krijg je dus een veel rustiger beeld op de snelweg.

Tja, mijn broer zegt dan altijd dat dat niet gaat omdat al die auto's er dan niet meer opkunnen...>:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #942 Gepost op: 9 november 2014, 22:51:54
TeamVerkeer Den Haag @VerkeersagentDH
Vanmiddag & vanavond toezicht gehouden op naleving [X] werkzaamheden A4 re. thv 46.7 In 2,5 uur negeerden 63 bestuurders dit. Boete €230 ^MH
21:27 uur · 9 Nov 2014 · Twitter for iPhone
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #944 Gepost op: 13 november 2014, 01:26:16
14.500 in 2,5 uur telt lekker aan. En nu maar hopen dat ze de volgende keer wel reageren op de rode kruizen.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #945 Gepost op: 13 november 2014, 15:49:49
Vanmiddag op de A28 ook weer een malloot die 2 auto's (waaronder mij) inhaalde over de gesloten plusstrook
En dat terwijl wij al 110 @100 reden op gps. Na de tijd ging hij niet veel sneller dan ons verder dus alle logica ontbreekt
Op dat soort momenten zou ik graag boetes willen mogen uitdelen  >:(
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #946 Gepost op: 15 november 2014, 15:52:25
VID ‏@vid 6 min.
Zooitje door ongeluk op knooppunt Amstel (#A2). Paar automobilisten negeerden kruizen, die staan nu gevangen


Op een presenteerblaadje voor de politie, schrijven en de boete kan niet hoog genoeg zijn!!

VID ‏@vid 48 sec.
Agent slingert automobilisten op de bon die rode kruizen op knooppunt Amstel (#A2) negeerden #rodekruizengate


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #947 Gepost op: 15 november 2014, 16:05:34
VID ‏@vid 4 min
Tel je mee? Er staan nog minimaal 10 automobilisten in de rij die kruizen negeerden. Vooraan graag 230 euro afrekenen


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #948 Gepost op: 15 november 2014, 16:05:34
Live meekijken kan via: http://vid.nl/Camera/stream/cam_5


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #949 Gepost op: 15 november 2014, 16:11:40
Citaat van: Peter71 link=msg=1308530 date=1416063934
VID ‏@vid 4 min
Tel je mee? Er staan nog minimaal 10 automobilisten in de rij die kruizen negeerden. Vooraan graag 230 euro afrekenen


Citaat van: Rufes link=msg=1308531 date=1416063934
Live meekijken kan via: http://vid.nl/Camera/stream/cam_5

Zo te zien staan ze af te rekenen:

Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel