Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 374980 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #950 Gepost op: 15 november 2014, 16:13:45
En op 1 zaterdagmiddag 230 euro lichter. Verdiende loon, weten die gasten meteen dat het eigenlijk onverantwoord is dat zij auto rijden. ::)


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #951 Gepost op: 15 november 2014, 16:30:07
Citaat van: Peter71 link=msg=1308530 date=1416063934
VID ‏@vid 4 min
Tel je mee? Er staan nog minimaal 10 automobilisten in de rij die kruizen negeerden. Vooraan graag 230 euro afrekenen


Heel goed!!! En extra langzaam schrijven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #952 Gepost op: 15 november 2014, 16:49:53

Bonnenparade op A2 na negeren rode kruizen

Door een ongeluk op knooppunt Amstel was vanmiddag de verbindingsweg van de A2 naar de A10 richting Den Haag afgesloten. Bijna twintig automobilisten negeerden de rode kruizen op matrixborden boven de weg. Dit kwam ze duur te staan.

Voordat automobilisten hun weg konden vervolgen kwamen ze namelijk eerst twee agenten tegen. Die slingerden de overtreders massaal op de bon. Op het negeren van een rood kruis staat een boete van 230 euro. Een eerste groepje van drie automobilisten moest lang wachten voordat de agent het bonnenboekje tevoorschijn haalde. Hij moest namelijk eerst assisteren bij het ongeval. Het bleef echter niet bij drie automobilisten. In totaal schoven later namelijk nog eens tien tot vijftien auto's aan in de bonnenparade.

Niet de eerste keer

Het is niet de eerste keer dat er op de snelweg rode kruizen worden genegeerd. Daarom riepen regeringspartijen VVD en PvdA het kabinet onlangs nog op met een voorstel te komen om weggebruikers die kruizen negeren harder aan te pakken. Het is hen een doorn in het oog dat mensen vaak lak hebben aan rode kruizen. Volgens de twee partijen zorgen de overtreders hiermee voor veel gevaar.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2014.319.09


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #953 Gepost op: 19 november 2014, 14:53:31
Vrachtwagen ramt pijlwagen op A27
19 november 2014, 05:59
 
Tussen Nieuwendijk en Werkendam is op de A27 van Breda naar Gorinchem de rechterrijstrook afgesloten. Omstreeks 05:00 uur is daar een vrachtwagen op een pijlwagen ingereden. Er is daarbij niemand gewond geraakt.
 
Door de afsluiting staat er woensdagochtend al vroeg file op de A27. Weggebruikers staan vanaf Hank in een file van 4 kilometer en moeten daarbij rekening houden met 20 minuten extra reistijd. Wie vanuit Breda naar Utrecht wil, doet er voorlopig goed aan om vanaf het knooppunt Hooipolder om te rijden in de richting van Waalwijk, via de A59 en de A2.
 
Hoe het ongeval kon gebeuren is niet helemaal duidelijk. Er zal geen onderzoek worden ingesteld naar de toedracht van het incident. Wel heeft de aanrijding ertoe geleid dat er behoorlijk wat rommel op de rijbaan ligt. Dit moet worden opgeruimd. Het is vooralsnog niet bekend wanneer de rijstrook vrijgegeven kan worden.
 
Update 06:29 uur
Inmiddels is de extra reistijd flink opgelopen. Je moet rekening houden met zeker een half uur extra reistijd. De filelengte is verdubbeld en is nu 8 kilometer.
 
Update 06:49 uur
De A27 is zojuist weer vrijgegeven. Er staat nog wel 8 kilometer file tussen Hank en Werkendam, dus omrijden is nog wel aan te raden.

Update 07:19 uur
De filelengte is dusdanig afgenomen dat omrijden niet meer nodig is.

BRON: http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2014.323.01
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #954 Gepost op: 20 november 2014, 14:31:03
Citaat
Hoe het ongeval kon gebeuren is niet helemaal duidelijk. Er zal geen onderzoek worden ingesteld naar de toedracht van het incident. Wel heeft de aanrijding ertoe geleid dat er behoorlijk wat rommel op de rijbaan ligt. Dit moet worden opgeruimd. Het is vooralsnog niet bekend wanneer de rijstrook vrijgegeven kan worden.
Lijkt mij sterk dat er GEEN onderzoek wordt ingesteld..!?  ::)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #955 Gepost op: 20 november 2014, 15:22:13
Citaat van: Tony-cc link=msg=1309424 date=1416490263
Lijkt mij sterk dat er GEEN onderzoek wordt ingesteld..!?  ::)
Ik denk dat men heel snel klaar was met het onderzoek :)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #956 Gepost op: 20 november 2014, 15:24:14
Citaat van: Tony-cc link=msg=1309424 date=1416490263
Lijkt mij sterk dat er GEEN onderzoek wordt ingesteld..!?  ::)
Als de politie zegt dat er geen onderzoek komt...  dan komt dat er niet.  Het zal gewoon afgehandeld worden als verzekerings verhaal, en de pijlwagen word gewoon vergoed.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #957 Gepost op: 20 november 2014, 16:36:39
Citaat van: mark hes link=msg=1309437 date=1416493454
Als de politie zegt dat er geen onderzoek komt...  dan komt dat er niet.  Het zal gewoon afgehandeld worden als verzekerings verhaal, en de pijlwagen word gewoon vergoed.

Uit ervaring kan ik je meedelen dat dit niet zo gewoon is. Uiteindelijk misschien wel, maar in het grote deel van de gevallen duurt dit jaren. Een aanrijding bij Wognum op de A7 in 2004 op een TMA is pas in 2011 uit betaald omdat een rechter in een andere zaak had geoordeeld dat een TMA legitiem stilstond op een autosnelweg.

Nadeel is ook dat deze aanhangers bijna alleen WA zijn te verzekeren zijn. Op een enkele partij na wil niemand ze all risk verzekeren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #958 Gepost op: 20 november 2014, 18:57:22
Citaat van: HIT link=msg=1309455 date=1416497799
Uit ervaring kan ik je meedelen dat dit niet zo gewoon is. Uiteindelijk misschien wel, maar in het grote deel van de gevallen duurt dit jaren. Een aanrijding bij Wognum op de A7 in 2004 op een TMA is pas in 2011 uit betaald omdat een rechter in een andere zaak had geoordeeld dat een TMA legitiem stilstond op een autosnelweg.

Nadeel is ook dat deze aanhangers bijna alleen WA zijn te verzekeren zijn. Op een enkele partij na wil niemand ze all risk verzekeren.
Dan pak je mijn woorden wel heel letterlijk op hoor ;) Ik bedoelde te zeggen, geen onderzoek, het word verzekerings werk.

Maar je hebt ook wel gelijk want tegenwoordig betaald een verzekering niet zomaar grote bedragen uit... zei besteden liever de helft van het bedrag aan juridische kosten om te voorkomen dat zei het volle bedrag moeten uitbetalen.

En dat laatst is in jouw voorbeeld gebeurd.. de verzekering is aangeklaagd, dat duurt al een tijdje, en daarna kunnen beiden partijen in hoger beroep en vervolgens nog in cassatie. En dan krijg je de termijn van 7 jaar die jij opnoemt, maar dat word veroorzaakt door de juridische procedure.

En dan is het nog steeds een verzekerings kwestie.  ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #959 Gepost op: 23 november 2014, 22:43:29
Wanneer er bij werkzaamheden onder dynamische afzetting een probleem moet worden opgelost dat langer dan een half uur duurt worden er kegels geplaatst tussen TMA en 1 streep voorbij het laatste voertuig. Dan richt je een tijdelijke stationaire afzetting in als het ware.

Denk hierbij bijvoorbeeld als je bij OV remplacement er achter komt dat het niet aan de lamp ligt, maar aan de bedrading dan kost het werkend maken langer.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.