Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 382415 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #970 Gepost op: 13 december 2014, 00:06:56
Die borden moeten ze gewoon vervangen door camera systemen.

En dat aanspreken op rijgedrag? Da's een leuke voor de officier van justitie. Het corrigerende gesprekje kan mooi door hem gehouden worden. In de rechtbank.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #971 Gepost op: 13 december 2014, 05:41:42
Citaat van: Diamondback link=msg=1314038 date=1418425616
Die borden moeten ze gewoon vervangen door camera systemen.

Als de mensen de kruizen al niet opmerken, zouden ze de borden dan wel zien? Ik denk dat ze over zullen komen als reclamebord bij de slaaprijders.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #972 Gepost op: 13 december 2014, 09:43:52
Citaat van: Bert65 link=msg=1314067 date=1418445702
Als de mensen de kruizen al niet opmerken, zouden ze de borden dan wel zien? Ik denk dat ze over zullen komen als reclamebord bij de slaaprijders.

Die actie is al helemaal onzinnig, als mensen slapen zien de de borden toch niet ???  998765 ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #973 Gepost op: 13 december 2014, 10:47:43
Die mensen zullen niet altijd slapen en zien de borden dus w wel op andere momenten.

Ik vind het in ieder geval en stap in de goede richting. Informeren icm extra handhaven zal hopelijk rood kruis roem doen verminderen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #974 Gepost op: 13 december 2014, 12:46:19
Het nadeel is dat 85% bewust onder de rode kruizen door rijdt, deze gaan niet op andere gedachten gebracht worden door reclame.

Wel als de media mee zou werken in berichtgeving over hoeveelheid boete's dat er worden uitgeschreven voor het overtreden van die regel.

We hebben al genoeg BOA's in Nederland, waarom niet nog een blik opleiden die alleen bij werkzaamheden/incidenten controleren? Het hoeft niet eens een volledig opgeleide agent te zijn, want als wij een aanvraag doen voor een controle krijgen wij standaard te horen "Weet u wel hoe duur het is om daar personeel voor vrij te maken?" :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #975 Gepost op: 14 december 2014, 01:50:33
standaard spijkermatten in het wegdek aanbrengen. Kost een hoop bandjes dus is het goed voor de lokale bandenboer en het scheelt een hoop opleiden van BOA's.

Mag wat mij betreft ook trouwens een .50 zijn. Die hebben we genoeg rondzwerven over deze aardkloot. Scheelt een hoop centen qua aanschaf en heeft het voordeel dat we overal ZOAB krijgen  ;)

Echt hé?! Als ik mijn blote billen boven een gat in de grond hang draai ik de deur op slot en staat er een rood vakje in de deur. Dat betekend niet betreden en dan komt er ook niemand binnen. Nu staat er een rood kruis boven een stukje asfalt en dan ineens doet dat rode kruis er niet meer toe :o Ben ik  nou blond, dom en achterlijk of .....

we kunnen natuurlijk ook de boel omdraaien: kom jij lekker bij mij naar binnen als ik op de pot zit dan schijt ik op jouw als je door een rood kruis rijdt  98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #976 Gepost op: 14 december 2014, 02:25:12
Citaat van: moppersmurf link=msg=1290886 date=1408665121
Geheel mee eens! ALS de wegbeheerder (!!!) maatregelen neemt middels pilonnen dan is dat prima. Maar de vraagstelling is eenvoudig te beantwoorden: een weggedeelte afgekruisd middels een rood matrix kruis mag NIET bereden worden ook niet als je een afslag wilt nemen.

DIT IS DUS ONVOORWAARDELIJK EN GEHEEL ONJUIST! een rijstrook uitgekruisd/ voorzien van/waarboven aangegeven of welke bewoording men kan verzinnen dan ook met een rood matrix kruis mag NOOIT bereden worden. OOK NIET ALS JE INEENS "PECH" HEBT of de afslag moet nemen omdat oma dood is gegaan.

NOOIT.

heel simpel

Citaat van: DiNozzo link=msg=1291114 date=1408801469
Het RVV is toch vrij duidelijk:
Art 73
rood kruis: de rijstrook mag niet worden gebruikt. De vluchtstrook mag alleen in noodgevallen worden gebruikt;

Doorkruizen of oversteken is ook gebruiken.


Sorry voor het late bericht maar ik heb hier toch wat vragen over.

Volgens jullie mag een kruis nooit overschreden worden om een afrit te nemen. Nu hebben wij hier een spitsstrook op de snelweg zitten. De hele nacht en soms ook overdag is deze afgesloten en hij gaat alleen open als het erg druk is. Halverwege deze weg zit een benzinepomp met eigen afrit. Betekend het dan dat deze benzinepomp het grootste deel van de dag onbereikbaar is en dat het verboden is met je auto daar naar toe te gaan? In dat geval kan de pomphouder daar wel sluiten.

Om nog maar te zwijgen over het invoegen als de strook net dicht is gegaan, dan moet je sowieso wel.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #977 Gepost op: 14 december 2014, 02:30:07
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1314266 date=1418520312

Sorry voor het late bericht maar ik heb hier toch wat vragen over.

Volgens jullie mag een kruis nooit overschreden worden om een afrit te nemen. Nu hebben wij hier een spitsstrook op de snelweg zitten. De hele nacht en soms ook overdag is deze afgesloten en hij gaat alleen open als het erg druk is. Halverwege deze weg zit een benzinepomp met eigen afrit. Betekend het dan dat deze benzinepomp het grootste deel van de dag onbereikbaar is en dat het verboden is met je auto daar naar toe te gaan? In dat geval kan de pomphouder daar wel sluiten.

Om nog maar te zwijgen over het invoegen als de strook net dicht is gegaan, dan moet je sowieso wel.  ;)
Citaat van: HIT link=msg=1298209 date=1411662935
Een tijdje geleden was hier de discussie of je een rijstrook met daarboven een roodkruis mag oversteken om een afrit te nemen.
Deze vraag heb ik gesteld aan en mijn advocaat en een HOvJ in mijn vriendenkring, en beiden gaven ze exact hetzelfde antwoord.

Ja het mag, als een rijstrook niet daadwerkelijk is afgezet dmv een afzetting mag je hem wel oversteken om bijvoorbeeld een afrit te nemen.
Een vrij simpel voorbeeld dat de HOvJ gaf waren de spitsstroken waar vaak een rood kruis hangt buiten de spits en die wordt ter hoogte van een afrit niet opgeheven.
Maar ook bij incidenten is het vaak nodig dat een langere afstand in de kruisen wordt gezet terwijl de uitvoeger en/of de invoeger gewoon vrijelijk te gebruiken zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #978 Gepost op: 14 december 2014, 02:36:12
Citaat van: HIT link=msg=1314267 date=1418520607


Excuses die post heb ik gemist.

Dus die reactie van moppersmurf met al die hoofdletters en dikgedrukte of rode letters is dus gewoon onjuist. De post gaf de indruk dat de poster nogal overtuigd was van z'n gelijk.  :P

Waarbij ik er even vanuit ga dat de 'Hou Ook Van Jou' het wel gewoon goed heeft.  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #979 Gepost op: 14 december 2014, 02:59:13
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1314268 date=1418520972
Excuses die post heb ik gemist.

Dus die reactie van moppersmurf met al die hoofdletters en dikgedrukte of rode letters is dus gewoon onjuist. De post gaf de indruk dat de poster nogal overtuigd was van z'n gelijk.  :P

Waarbij ik er even vanuit ga dat de 'Hou Ook Van Jou' het wel gewoon goed heeft.  ;D
Nee, er is hier een verschil in uitleg van het woord "gebruik". Ja, je maakt gebruik van een rijstrook als je eroverheen rijdt. Maar je maakt geen gebruik van de doorgaande rijstrook. Eigenlijk is het hier hetzelfde als in veel onderdelen van de wetgeving, gewoon niet duidelijk genoeg geformuleerd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.