Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 382388 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #980 Gepost op: 14 december 2014, 03:26:25
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1314268 date=1418520972
Excuses die post heb ik gemist.

Dus die reactie van moppersmurf met al die hoofdletters en dikgedrukte of rode letters is dus gewoon onjuist. De post gaf de indruk dat de poster nogal overtuigd was van z'n gelijk.  :P

Waarbij ik er even vanuit ga dat de 'Hou Ook Van Jou' het wel gewoon goed heeft.  ;D
Sorry ik had je post gemist. Nee, sorry ik heb niet ongelijk maar ook geen ogelijk. Omdat de wetgever zonodig een oplossing moest vinden voor de files heeft men de regels van de wet aangepast/ flexibel gemaakt waardoor verwarring ontstaat. De regel is: een rijbaan afgekruisd door een rood matirxkruis mag niet bereden worden. Net als rijden door roodlicht of het overschrijden van een doorgetrokenstreep. Maar ja.... Politiek?! Drugs gebruiken mag ook niet, maar in Nederland hebben we weer zo'n gedoogbeleid, polderbeleid noemen ze dat dan. Maar ja ...... eigen belang komt dan vaak in het gedrang.

Laten we even confronterend worden: Als een vrouw nee zegt dan ga je ook niet door omdat jij dat wel wil. Dat heet dan het namelijk aanranding of verkrachtig. Maar in het eigenbelang passen we de regels aan omdat we daar ZELF wat mee opschieten. Een vrouw (rood kruis) aanranden kan niet maar een rood kruis boven het wegdek: fffffff ik moet op tijd bij mijn vrouw zijn! Dat een ander daar de dupe van is maakt ons geen reet uit. Daar verzinnen we wel een excuus voor! Dat jij op tijd op je werkt moet zijn maakt voor mijn kinderen toch niet uit?

ROOD betekend NEE! STOP! HALT! NIET VERDER GAAN!

Gedogen leid alleen maar tot verwarring en dat wordt al jaren in dit polderlandje aangetoont!

Dus nee ik heb niet ongelijk! De politiek past de regels aan voor het eigen belang! Ik heb hierin geen eigen belang dus waarom zou ik die simpele regel van: "rood is rood  en rood betekend STOP" willen aanpassen???

ELkÉ automobilist die door een middels een rood matrix kruis afgekruisde rijstrook rijdt is een EGOIST! niet meer en zeer waarschijnlijk nog veel minder dan dat!



Wederom zal ik vele zielen op hen tere zieltjes trappen! Mijn posts zijn niet op de persoon gericht en als je je aangesproken voelt: kijk in de spiegel misschien doe je toch echt eindelijk eens iets goed doet. Voel je je niet aangesproken?  O0 Steek lekker nog wat langer je kop in het zand. Denk je dat ik gelijk heb? LOL!

Mooi gezegde: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet"  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #981 Gepost op: 14 december 2014, 08:39:24
  98uiye hahahaha.......

 O0 mooi relaas !
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #982 Gepost op: 14 december 2014, 08:49:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1314266 date=1418520312

Sorry voor het late bericht maar ik heb hier toch wat vragen over.

Volgens jullie mag een kruis nooit overschreden worden om een afrit te nemen. Nu hebben wij hier een spitsstrook op de snelweg zitten. De hele nacht en soms ook overdag is deze afgesloten en hij gaat alleen open als het erg druk is. Halverwege deze weg zit een benzinepomp met eigen afrit. Betekend het dan dat deze benzinepomp het grootste deel van de dag onbereikbaar is en dat het verboden is met je auto daar naar toe te gaan? In dat geval kan de pomphouder daar wel sluiten.

Om nog maar te zwijgen over het invoegen als de strook net dicht is gegaan, dan moet je sowieso wel.  ;)
Jij bedoeld de A1 en dan het benzinestation van de Total of Avia? Maar in ieder geval de A1. Als de spitsstrook is afgekruist mag je wel gewoon de afrit nemen naar dat benzinestation, en ook de afrit naar de A30. Datzelfde geld nu ook bij de spitsstrook tussen vanaf Eemnes richting Naarden op de A1. Die wil ook wel eens afgekruist zijn als het rustig is, maar de afslagen die er zijn mag je gewoon nemen.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #983 Gepost op: 14 december 2014, 09:14:52
Is bij deze spitsstroken de belijning niet ook aangepast bij deze op en afritten? Volgens mij veranderd hier het gedeelte van de spitstrook als deze gesloten is door de toegepaste belijning in invoeg/uitvoeg strook. Zo zie ik het tenminste op de A50 bij Arnhem.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #984 Gepost op: 17 december 2014, 21:15:56
Een rood kruis @eenroodkruis


Ze staan er niet voor niets! #kruizen, #pijlen. #opletten #veiligheid #snelweg



2:10 PM - 21 Nov 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #985 Gepost op: 25 december 2014, 00:02:27
Citaat van: Live link=msg=1315171 date=1418847356
Een rood kruis @eenroodkruis


Ze staan er niet voor niets! #kruizen, #pijlen. #opletten #veiligheid #snelweg



2:10 PM - 21 Nov 2014
Ik mag toch lijden dat de veroorzaker van deze bak ellende bot vangt bij de verzekeringsmaatschappij en de rest van zijn leven (ik kan mij niet voorstellen dat het een vrouwelijke bestuurder is geweest) zijn belastingaangifte verhoogt ziet worden met 1% ter compensatie van de materiële en geestelijke schade die hij veroorzaakt heeft. Uiteraard gaat die 1% naar de WIS want die Nissan was al afgeschreven bij aanschaf (het ding is namelijk bedoelt om de WIS te beschermen).

Een minimale compensatie voor het nobele werk dat de WIS verricht
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #986 Gepost op: 26 december 2014, 00:55:14
Citaat van: moppersmurf link=msg=1316925 date=1419462147
Ik mag toch lijden ...
Een minimale compensatie voor het nobele werk dat de WIS verricht

Af en toe zou het leuk zijn op een "like"duimoje, een +1 of een dislike te kunnen geven.
Mopper weet wel welke hij vaak van mij krijgt. 098uo
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #987 Gepost op: 3 januari 2015, 13:30:43
Vrachtwagen bij afrit A4 Hoofddorp vast in blubber
Citaat
Drie automobilisten en een taxichauffeur negeerden tijdens de afzetting het rode kruis van de politie. Sinds 1 januari wordt dit gezien als een 'hufterovertreding', dit betekent dat ze hiervoor strafrechtelijk aan worden gepakt.

Bron: http://www.dichtbij.nl/haarlemmermeer/112/artikel/3846398/vrachtwagen-bij-afrit-a4-hoofddorp-vast-in-blubber.aspx

Ik heb een citaat gepakt ipv de eerste regels omdat hierin wordt aangegeven dat de media dus ook duidelijk wil maken dat er een verandering in aanpak is.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #988 Gepost op: 6 januari 2015, 00:39:09
https://www.youtube.com/watch?v=mQL-ADpIAXE
Weginspecteur: Ik moest zelf wegduiken - RTL NIEUWS

RTL Nieuws
Gepubliceerd op 5 jan. 2015
Citaat
Rijkswaterstaat maakt zich zorgen om de veiligheid van haar weginspecteurs. De auto's waarmee zij bij een ongeluk op de snelweg de rijbaan afsluiten, worden steeds vaker geramd door automobilisten die het rode kruis boven een afgesloten rijbaan negeren.
Samen sterk in de hulpverlening!


RenéB

  • MotorVerkeersRegelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • rustig aan, we hebben haast
Reactie #989 Gepost op: 6 januari 2015, 22:58:40
en daar gaan we weer  :'(  (bron Brabants Dagblad en @WIS_Rene)

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgeving/tilburg/vrachtwagen-botst-op-rijdende-afzetting-a58-tussen-tilburg-en-moergestel-afgesloten-1.4702409#.VKxXeWXTEoE.twitter

TILBURG/MOERGESTEL - Een vrachtwagen is dinsdagavond op een rijdende afzetting gebotst op de A58 tussen Tilburg Centrum en Moergestel. De weg richting Eindhoven is afgesloten.
Verschillende hulpdiensten, waaronder een traumahelikopter, zijn opgeroepen.
Voorzitter BMW Motorbegeleidingsteam Nederland (BMTN)