Ik denk dat dit ligt aan het feit dat er weinig ongevallen gebeuren omdat mensen het rode kruis negeren. Het gaat vaak net goed of bijna fout. Dit in tegenstelling tot het met alcohol op achter het stuur, maar daar is denk ik geen verdere toelichting op nodig.
Het gaat vaker fout dan dat je denkt.
Net als bij alle schade's die worden gereden bij winkelcentra worden de meeste van deze aanrijdingen niet gemeld. Waarom zou je melden dat je een afzetbaken hebt geraakt? Die schade krijg je toch niet vergoed als je WA verzekerd bent, en de all-riskers hoor ik al zeggen "ja ik kwam bij de auto en toen zag ik dit". Ook het Infra bedrijf zal geen aangifte doen want de eventuele schade's zitten in de offerte naar de klant toe al verwerkt, net als ik ze heb verwerkt in mijn AV.
Gemiddeld bij een afzetting van 5km kan ik aan het eind van de afzetting 3 à 4 verkeerskegels(€ 45,-p/s als je er minimaal 500 koopt) weggooien omdat ze zijn overreden, ook kan ik jaarlijks 1 à 2 setjes met nieuwe Andreasstrips(€ 125,- p/s € 375,- per set) aanschaffen omdat er zo vaak overheen wordt gereden dat ze breken. Per jaar rijden ze bij mij iig wel twee palen met J16A01/50"rijdende afzetting"(per set € 380,-) aan gort.
Dan hebben we nog niet gesproken over de spiegels en andere dingen die van de voertuigen worden afgereden die in de afzetting staan. Of de stukken asfalt die opnieuw gefreest en gelegd moeten worden omdat er een idioot met vrachtauto toch via de afzetting overheen rijd om de weg te verlaten.
Nee, gelukkig zijn er nog geen doden gevallen. Echter ik denk dat dat niet lang meer op zich laat wachten.