@HIT: een paar pagina's terug trekt u nog fel van leer tegen een ieder die een rood kruis negeert, en hier denkt u zelf onder een boete uit te kunnen komen omdat de situatie onduidelijk is (als u een boete had gekregen). Dit soort onduidelijke situaties komen vaker voor dan menigeen denkt, dus ik ben blij dat u nu zelf ook aangeeft dat er kennelijk toch uitzonderingen kunnen zijn op de regel....
Ik wil het ook niet goed praten, maar door dit soort actie's van onduidelijkheid krijg je dit. En ja, dat dit vaker voor komt dan je denkt weet ik ook.
Hoe vaak ik bij een afzetting voor een IM kom en vraag of men de auto wil wegzetten voor de duidelijkheid kan ik niet meer tellen. Wat ik wel hoor is "daar zijn we nu te druk voor." en jammer genoeg is dit vaak van de blauwe kant. Terwijl ze eigenlijk niets doen en daarna de auto weg zetten omdat RWS het dan vraagt.
Wat ik wilde aangeven is dat in dit geval geen rechter iets heel zou laten van de boete, de afzetting was niet volledig en zeker niet duidelijk. Dat had voorkomen kunnen worden door kegels door te zetten tot voorbij het puntstuk.
Weet natuurlijk niet wanneer in de tijd het shot op 0:27 gemaakt is (is het filmpje in deze volgorde opgenomen?) maar dat kun je toch niet over het hoofd zien?!
Ja, maar over het algemeen als een afzetting niet is doorgezet komt daarna een "einde van de op matrix aangegeven ge/verboden". Daar vind ik dat de weggebruiker hier ook van mag uitgaan. Zeker als een opvolgende matrix pas zichtbaar is als je in de bocht rijdt.
Het is niet alleen bij tijdelijke/onverwachte situatie's dat het rode kruis massaak genegeerd wordt, maar ook op vaste plaatsen. Ik rij dagelijks over de N208 en A22. Ivm samenvoegingen van 2 op/af ritten staan daar standaard, altijd dus, diverse kruizen.
De keren dat op die plaatsen géén bestuurders over de afgekruisde banen reden, zijn echt op 1 hand te tellen.... en dan heb ik het nuet iver een stukje van 100meter...
Vooral bij tijdelijke/onverwachte kruizen (pechgeval, ongeval etc) gewoon bekeuren, geen uitzonderingen. Agrewwie en geweld pikken we toch ook niet? Ook het negeren van kruizen is levensgevaarlijk. En altijd die stomme smoesjes.... als je je rijbewijs hebt hoor je dat gewoon te weten, geen discussie
@ Lt. Col. Me Kijk dit zijn de stukken die ook duidelijk zichtbaar zijn. Dat zijn de voorbeelden waar ik fel tegen ben idd.